kleine cirkeltjes frezen uit fFR4 epoxy printplaat met fotogevoelige koper laag.

Discussie in 'CNC' gestart door frans32, 15 jun 2012.

1. frans32

frans32

Lid geworden:
    16 apr 2010
    Goede dag,

Zoals het onderwerp al zegt.
    Ben ik op zoek naar iemand die voormij proefonder vindelijk wat kleine cirkeltjes wil frezen uit een plaatje FR4 epoxy printplaat met een foto gevoelige koper laag.

Het zal hier bij gaan om een cirkeltje qua diameter van 12 a 13mm maar het is wel noodzaak dat de folie laag op het koper blijft zitten.
    Dit omdat het sporenplan hierop geetst mag worden.

Mocht u de mogelijkheid hebben om dit voormij te doen stuur em dan even een pb-tje of reageer even op dit onderwerp.

Mvg en alsvast bedankt.
    Frans32

2. michel pet

michel pet

Lid geworden:
    8 dec 2004
    eerst de foto laag weg snijden en dan met een frees of boor de gaten maken anders is de kans groot dat de folie wordt weg ge troken.

3. plotterwelt

plotterwelt

Lid geworden:
    5 aug 2006
    Eerst etzen en dan zonder de folie frezen .

De folie maakt de kleine freesjes kapot , dat wil niemand .

Mvg Johan

4. janhein

janhein PH-SAM

Lid geworden:
    10 aug 2003
    de sporen kunnen ook wel gefreesd worden dan heb je ook geen problemen met je fotogevoelige laag.

Stuur maar een pbtje als je ze wilt laten frezen.

5. ron van sommeren

ron van sommeren Forum veteraan

Lid geworden:
    31 aug 2002
    halverwege Tiel & Nijmegen, tussen Maas & Waal
    Terwijl mijn eerste gedachte was dat het glasweefsel van de printplaat meer slijtage geeft. Geen ervaring mee.

6. Anko

Anko

Lid geworden:
    25 feb 2008
    Valt mee. tis immers gewoon glasweefselplaat, wat zeer makkelijke te bewerken is. ik heb er iig nog geen klachten over gekregen met al mn prototypes van mn heli's:) (2mm glasweefselplaat):D de freesjes gaan ''kapot'' omdat de folie smelt en zich tussen de tandjes van de frees aankoekt.

7. Cheeta

Cheeta Forum veteraan

Lid geworden:
    8 jul 2003
    de folie slaat om de frees heen waardoor het smelt en tussen de snijvlakken komt.
    gevolg is dat de frezen niet meer snijden en dus breken zeker met de kleine maten.

glasvezel is opzich niet zo'n probleem voor een frees, aluminium en messing zijn harder. En daar gaat een frees ook prima doorheen.

8. R2D2

R2D2

Lid geworden:
    18 jun 2003
    Al heel wat printplaten gefreesd met aan beide zijden een koperlaag en nog nooit last van botte of gebriken frezen gehad en ik frees ook nog met 1,2 mm frezen, gewoon de snelheid goed instellen en klaar is klara

Deel Deze Pagina