Ik ben bezig met de afwerking van een Waco T10. Heeft iemand suggesties hoe ik onderstaand kleuren schema het best kan aanbrengen op mijn toestel? Kun je dit het beste met verf of met folie aanbrengen en hoe krijg je de gekromde lijnen netjes?
Lijntjes van rode oracover snijden, en met een lage temperatuur op het zwart zetten. vaak met afplak tape kun je de dingen fixeren daarna met de bout erover, zit het vast. heb je speciale vormen oid, gewoon uitsnijden in de folie. fixeren. lage temp plakken. de lijm moet geactiveerd worden, het krimpen net niet. Zo heb ik ooit een gee bee gedaan onder andere. Alleen bij grote oppervlakken folie over elkaar heen, kan het handig worden om de onderste laag met een speld oid een beetje te perforeren. lucht heeft de neiging opgesloten te raken, dat blijf je zien. met die perforaties in de onderste laag folie kan de lucht eruit.
Ik …..( maar ik ben een miereneuker) zou de folie eraf halen en er scalecover op zetten en dan spuiten. Of anders eerst probere de folie strak te fohnen, en dan met stickers gaan werken, met oracover kan wel maar dan moet je wel handig zijn met het aanbrengen en de foliebout precies op de juiste temperatuur zetten. Stickers gaat gewoon makkelijker, vooral om de ronding van de romp heen
Die voorbeelden van Raymon zien er trouwens erg gelikt uit en geeft mooi weer wat je allemaal kan doen met stickers snijden…… maar goed, dat kereltje is ook best handig
Deze heb ik met folie gedaan. Maar dan overal een zwart biesje langs. @Richard. Ik gebruik hem vaak maar niet altijd.
Er bestaat ook zoiets als Orastick. Dat is gewone Oracover maar dan zelfklevend. Veel lichter dan stickervinyl en prima te snijden (ook met stickersnijder). Ik dacht dat Dennis het niet verkocht maar W&W Modellbau heeft alle kleuren, 60cm breed, op voorraad. GJ
Mijn Roland plotter had er weinig problemen mee, behalve dat het wel wat proefstukjes kostte. Ik vind het heerlijk spul, ook om gewoon mee te bespannen. Maar gelukkig, smaken verschillen. Gewoon testen wat voor jou werkt. Maar ik gaf het even aan als optie. GJ