Kleurenschema, detailfoto's Smit Lloyd 109

Bedoel je deze.

smitlloyd5lg.jpg

Helaas heb ik er niets meer van suplier's zijn in 1980 gebouwd tekeningen van NMV waar een fout in de tekening stond.
Achterste spanten waren te smal.

De bij de foto's geplaatste folder is het enigste wat ik er nog van heb heb heel wat folders van Smit Internationale gekregen toendertijd.

Dit zijn de orginele kleuren van de schepen er zijn in 1980 een patij Polyester Rompen gemaakt je had een hele serie dat zie je op de Folder.

Hallo. :banana:
Ik heb thuis nog een kleuren foto van de 100klasse.
Zal even zien of ik hem can scannen. :pc:
En als je mij een pm stuurt met je emailaddress zal ik hem na het weekend :proost: even emailen. :music:
Weet niet uit mijn hoofd wat nummer maar deze is gemaakt samen met de Smit Rotterdam die achter de Smit-loydd ligt. :thumbsup:

Had je moeten zeggen,

In ons dorpshuis was gisteravond een meneer van Smit Tak, de heer Rooi.
Hij heeft ons heel veel dia's laten zien.
Misschien had hij wat foto's kunnen regelen....

Effe oftopic: Was wel interessant, al dat info..! :wink:

Uhh, ik ben in het trotse bezit van een flinke stapel werftekeningen van de 109, de stapel bevat tekeningen van voor-, achter-, boven, en zijkanten, binnenkant, maar ook tekeningen van details zoals lieren, luiken maar bijvoorbeeld ook van de letters die de naam vormen.

Probleem is alleen dat ik er niet vanaf wil en het zijn nogal lappen dus ff scannen is geen optie, heb trouwens ook ff geen scanner tot mijn beschikking.

Dus als er iemand is met een hele grote copiër... dan ff melden.

Groeten,

Marcel.

@Jan, in elk geval bedankt Jan voor het plaatsen v.d. foto's en folder!

@Redcheesehead; Ik hou me warm aanbevolen,PB is naar je onderweg.

@M-thing; ik zal ook even zoeken naar iemand met een grote Xerox,maar misschien kan/wil een copyshop ook zoiets copieren.
Je hoort nog van me!

mvg.

Bollardpull

Hoi Allemaal,

@M-thing, ik ga altijd naar de plaatselijke MultiCopy en die willen dat met alle plezier voor je kopieëren :D . Helaas moet je dan meestal wel een dikke portomonee meenemen :( .

Groetjes Danny.

Danny Bimmel zei:
Hoi Allemaal,

@M-thing, ik ga altijd naar de plaatselijke MultiCopy en die willen dat met alle plezier voor je kopieëren :D . Helaas moet je dan meestal wel een dikke portomonee meenemen :( .

Groetjes Danny.

Weet ik wel maar ik hoef ze niet te copiëren, ik heb ze al. Bollardpull zoekt details voor z'n 109 en ik wil hem daar best mee helpen maar ik weet niet hoe dik zijn portomonee is....

:wink:

Tja mensen, en om de vraag nog wat moeilijker te maken, heeft er ook nog iemand RAL nummers, met name van de "roze" schoorstenen... ik ga nl de 117 bouwen in de oude Smit Lloyd kleuren...

Smit-Lloyd117b%20klein.jpg

mooi he die oude Smit Lloyd kleuren, dit zijn toch de echte, die met die blauwe schoorstenen en gele schakels vind ik maar niks hoor, maar goed, meningen mogen verschillen...

Tom Boere

Tom Broere,

Vertel mij eens wanneer Smit Lloyd een schakel in de schoorsteen had ben je niet met Smit Internationale in de war.

Tekeningen kan je kopen zijn ook duur maar als iemand ze heeft kan je ze laten copieren voordeel is als je een kennis hebt die op een tekenkamer werkt.

Het is alleen de Zon die voor niets opgaat tot de Regering bedenkt we gaan Zonurenbelasting invoeren.

Hallo
Even terug komen op de kleuren van de Schoorstenen
van de Smit-Loydd.
Je kan naturrlijk gewoon menie gebruiken. zie topic Brielsebank
Zij gebruiken de zelfde kleur voor onderwater.

Hallo
Even terug komen op de kleuren van de Schoorstenen
van de Smit-Loydd.
Je kan naturrlijk gewoon menie gebruiken. zie topic Brielsebank
Zij gebruiken de zelfde kleur voor onderwater.[/quote]
Tom Broere,

Vertel mij eens wanneer Smit Lloyd een schakel in de schoorsteen had ben je niet met Smit Internationale in de war.
Ja Tom heeft gelijk Smit-Loydd had namelijk nooit geen schakels op de schoorsteen.

Heren,

eerst eens lezen wat ik schrijf voordat jullie van alles typen, er hebben diverse smit Lloyd XXX boten gevaren met blauwe schoorstenen met gele schakels, ik heb het nooit gehad over wie op dat moment de eigenaar is / was van het schip......ga maar zoeken op tugspotters en je ziet er diverse in deze kleurstelling.

Tom Boere

Jan Vos zei:

Vanaf 1980 zijn de Smit-LLoyd schepen voorzien van de blauwe rookkanalen met de gele schakels, dus Tom is (nog) niet in de war.
Kijk ook maar even naar mijn avatar. Een 123 met blauwe rookkanalen 8)

Menie kleur is te bruin voor de schoorstenen. Zelf heb ik voor m'n 109 ooit Humberol 18 gebruikt.
T'is altijd een onbestemde kleur geweest. Volgens mij is het net wat ze konden bestellen, of van welke leverancier.
Kijk maar in de diverse folders: van hard oranje tot heel licht oranje.
Voor diegene die het "roze" noemen is een bezoekje aan Hans Anders te adviseren. :lol:

Tom je hebt gelijk ze zijn veranderd.

Het jaartal weet ik niet de schepen hier boven zijn in 1980 gemaakt en in de oude kleuren.

Zo kan je de Happy Hunter als een Kanarie uitbrengen of als de Smit Hunter.

Tja, zo zie je maar weer, nog even een plaatje van de 114 in beide kleurstellingen;

Smit-Lloyd114c%20klein.jpg

wat mij verder ook opvalt is dat bij de 114 in blauw / gele uitvoering de reddingsvlotten niet meer in die inham zitten in de opbouw maar op het dek staan, gevolg van een verplichting ????

Tom Boere

Back