kontronik jive 80 hv en v stabi 4.0

hey,

ik heb 2 vragen over de v stabi mikado 4.0 en de esc.

in de esc heb ik mode 4 geprogrameerd governor mode, maar moet ik nu gewoon via de throttle curve mijn headspeed instellen of in het governor menu van mijn futaba 10 c waardes instellen? het is een e heli dus gebruik ik een flatcurve maar ik vraag me of of ik de waardes instel in het gov. menu in mijn zender of gewoon via de curves.

en dan net hetzelfde met de gyro gain instellingen, ik heb mijn zender ingesteld zdat de gainwaardes per flightmode mee veranderen, als j begrijpt wat ik bedoel , dus in condition, nu moet ik toch gewoon via mijn zender de gainwaardes instelen per flghtmode of moet ik dit via het v stabi programma instellen? zo ja hoe dan?

dit is via mijn gsm gestuurd die niet goed wilde meewerken dus sorry als het wat onduidelijk is,

ik hoop dat jullie me kunne helpen

headspeed gaat gewoon via de hoogte van de flatcurve.

hoe het bij 4.0 zit... bij 5.0+ moet je rechts bij "active bank selection" de optie aux>gyro_gain kiezen als je de tailgain met de zender wilt regelen.

misschien is upgraden naar 5.3 sowieso wel zinnig.

Heb je ook de endpoints van throttle ingeleerd??? voor de kontronic
je zal ongeveer op een waarde van rond 80/82 uitkomen
de waarde zowel low als High moeten het zelfde zijn.

idd wat danny zei, bank selectie gyro gain kiezen,dan kan je de waardes via de zender gain/schakelaar veranderen indien nodig

Throttle curve/head speed werkt idd met je flatcurves,want in Vstabi 4.0 heb je geloof ik geen gov menu

Als je een gov menu in je zender heb dan kan je deze ook via de zender programmeren maar dan moet je wel een flat curve in Idl1,Idl2 hebben en voor normal mode 0-40-40-40-40 of zo iets

S6 met programmeren

governor menu in de zender is alleen relevant bij brandstofhelis en gebruik van een aparte governor module in de heli.

ik heb de throttle endpoints ingeleerd en ik kwam 82 uit, en het governor menu in mijn zender gebruik ik bij mijn nitros met aparte governor. daarmee dat ik het niet goed wist welk ik nu moest gebruiken. strak als ik thuis ben eens alles instellen. jullie zijn bedankt! moest er nog iets zijn horen jullie het wel

You can control bank switching from your transmitter, using a spare channel and an additional patch cable. Dit is wat de handleiding zegt.
Hoe moet ik deze juist aansluitten? Waar moet hij in de v bar en in de ontvanger?

De Jive heeft een perfekte governor (ik heb er zelf 10 sts, o.a. de 80 HV, Helijive 120 en de Kosmik 200). Vergeet gewoon de combinatie met een exernal governor, veeeeel makkelijker!

De Jive heeft een perfekte governor. Vergeet gewoon de combinatie met een exernal governor, veeeeel makkelijker!
Mee eens. Als je de esc op mode 4 hebt geprogrammeerd moet je in ieder geval een vlakke curve instellen omdat je Jive anders continu aan het zoeken gaat naar zijn vaste instelling.

Maar in welk kanaal moet ik het kabeltje insteken in mijn ontvanger zodat het instellen van de gyrogain via mijn zender gaat , zodat hij per flightmode mee veranderd? En in de v bar heb ik ch.4 en aux channel over. In welk van deze 2 moet het kabeltje hier?

Maar in welk kanaal moet ik het kabeltje insteken in mijn ontvanger zodat het instellen van de gyrogain via mijn zender gaat , zodat hij per flightmode mee veranderd? En in de v bar heb ik ch.4 en aux channel over. In welk van deze 2 moet het kabeltje hier?

Wat voor ontvanger gebruik je? Vergeet trouwens bankswitching als je niet de PRO versie hebt.

Back