koolborsteltjes

  • Topicstarter Topicstarter firefox
  • Startdatum Startdatum
F

firefox

Guest
hey
kan het zijn dat als ik verkeerde kooltjes gebruik in mijn motor mijn motor smelt het plastic gedeelte welteverstaan
of heeft dit een andere reden
motor is een purple bull 3*10 turns regelaar is een gm srx 6
met de standaard kooltjes hed ik totaal geen probleem na 4runs waren deze echter opgebruikt
ik heb de kooltjes dan gebruikt van een andere motor ook 10 turns
met het resultaat dat de motor is gesmolten
ik heb een 21 t pinion

bedankt alvast
 
Ik denk niet dat het mogelijk is dat als je verkeerde koolborstels (ik neem aan dat je die met kooltjes bedoelt), de enige reden dat een moter te warm word is te hoog vertanden of onvoldoende koeling. Met een 21t pinion kunnen we niets, als je ons kan vertellen wat voor een eindoverbrenging je rijd zegt het ons wat meer...
 
het grote tandwiel heeft 90 tanden en het kleine heeft 21 tanden
is dit voldoende ?
 
aan alleen het aantal tanden van de spur en de pinion hebben we alleen iets als we de interne overbrenging weten. (spur/pinion x internal ratio). Welke auto rij je als ik vragen mag? Dan weten we wat meer.

**de interne overbrenging is het aantal tanden van de pulley van het diff gedeeld door het aantal tanden van de center-pulley
 
Kan het ook niet dat de motor te veel vertimed is....aangezien hij vier runs doet met standaart borstels?
Kan er ook naast zitten hoor
 
Tommeke zei:
Kan het ook niet dat de motor te veel vertimed is....aangezien hij vier runs doet met standaart borstels?
Kan er ook naast zitten hoor

hmm jah had ik zelf nog niet aan gedacht, maar nu je het zegt klinkt het best logisch :D
 
Back
Top