koop, of bouw een Pro10/WGT/F1. Keep pancars alive!

425332_10150538403212921_626432920_9094413_1271442600_n.jpg


het is binnen ;););)
 
^inderdaad bouwen dat ding:). Zorg dat de voorophanging soepel loopt zonder dat het ergens aanloopt. Dus zonder voorveertje gemonteerd moet het stuurblok uit eigen gewicht naar beneden vallen.
 
Controleer de busjes die in het carbon zitten waar de ball links op komen of die goed vast zitten. Bij mij waren er maar al aardig losjes en na één keer rijden Hingen de ball links van de side dampers er los bij. 8O :(
 
stja weet het nog niet zie wel dat de groep langzamerhand groeit dus wie weet.
ik ga maar eerst is de Blitz 235mm bodies bestellen heb nog alle tijd om na te denken welk chassis ik er onder ga zetten dan.

We zetten je er gewoon bij Michel.:-) De groep wordt steeds groter. En hoemeer zielen, hoe meer vreugde!

Halewijn
 
Even een update van mijn restauratie projectje. Ik had een RC10LS van Vincent.K gekocht voor heel weinig. De achteras was gebroken en de hubs waren weg of niet meer te gebruiken. Voorophanging was ook niet goed meer en was trouwenss ook niet goed in elkaar gezet. Zat geen beweging in. :D Gelukkig heb ik onderdelen zat dus dat was geen probleem. Alles gedemonteerd en opnieuw opbouwen dan maar.

Eergisteren de aluminium delen met TLC behandeld en alle kunststof delen schoongemaakt van aangekoekt vuil. (leek wel of het in een vochtige berging was opgeslagen want er was roest vorming op de alu delen en stalen schroeven)

Even als voorbeeld hoe de aluminium delen eruitzagen. De vooras heb ik aan de onderzijde behandeld. De bovenzijde is nog hoe het origineel was. De kingpins en overige aluminium delen etc zagen ongeveer hetzelfde eruit. Even in de dremel en wat RVS reiniger en voila weer heel mooi glimmend en super smoooooth.



Gisteren de voorophanging opnieuw gebouwd. 1 kunststof pivotball van de voorophanging was ook iets te groot waardoor die ontzettend klemde. Kreeg dit met de gewoonlijke methode niet weg. Als laatste probeersel wat waterproof schuurpapier over de gehele pivotball gehaald en net zo lang lichtjes schuren en proberen totdat die soepel kon ronddraaien zonder speling. Dit ging heel heel goed. Beide ophangingen lopen nu super soepel en echt zonder speling. (zelfs beter dan de ophanging op mijn L2 :rolleyes:) Niet slecht voor een ophanging uit 1993:D. Heeft me wel een middag gekost maar dan heb je ook wat. Zal bij gebruik wel speling op komen maar is even afwachten.

Het chassis is nu bij Winfried die de extra geboorde gaten op het chassis voor mij dichtzet waarvoor wederom mijn dank voor de geboden hulp!:worship:
Aangezien de carbondelen niet met CA waren behandeld heb ik dit met de overige carbondelen alvast gedaan. Ook alle witte kunststof delen schoongemaakt waardoor sommige delen weer wit werden. Helaas bleef de kunststof bulkhead wat gelig...even een keer wat peroxide oid er tegen aan.

Met als resultaat alvast de pod met chassis brace geheel rijklaar en mooi blinkend.
Een extra niet-symetrische t-bar en nog wat andere spullen zijn al besteld dus binnenkort meer.





PS:
Even een aanvulling. De voorassen zijn niet van aluminium maar van staal. Het was om te laten zien hoe de overige metalen delen er ongeveer uitzagen.:cool:
 
Laatst bewerkt:
ik ga maar eerst is de Blitz 235mm bodies bestellen heb nog alle tijd om na te denken welk chassis ik er onder ga zetten dan.

Deze body mag inderdaad in het ZAC regelement niet gebruikt worden omdat het een brandstof body is. Dus die in grote getalen in huis halen lijkt me niet een heel strak plan, denk dat je er dan (voor wat de Pro10 rijders betrefd) mee blijft zitten en dat is zonde denk ik.

@Alex: Ziet er allemaal gelikt uit hoor. Op Ebay kom je ook nog een hoop witte L onderdelen tegen. Ben benieuwd naar je nieuwe shelf queen maar zeker ook naar de nieuwe aanwinst van Edwin ;) (jaja, ik krijg alles mee LOL)
 
Gewoon bij het vakje pasfoto, dan bladeren naar de map waar je pasfoto staat en deze aan klikken.
Daarna de aanvraag verzenden.
Anders de pasfoto met je gegevens versturen naar het vermelde e-mail adres.

mvg Roy
 
Back
Top