koop, of bouw een Pro10/WGT/F1. Keep pancars alive!

Iedereen bedankt voor de tips....

zal idd de delen een beetje afschuren, als ik dan de banden ook nog minimaal 2mm kan afdraaien dan zou het zaakje netjes vrij moeten lopen.

Iemand vanavond op MACH indoor een bandendraaier bij zich? ;-)

Voor nieuwe kappen is inderdaad het veranderen van die Brace een slim plan, dan heb je maximaal ruimte.

Groet
Winfried

Roy, heb jij bij deze Toyota body ook aan de voorzijde die wielkasten open moeten maken of kan je deze dicht laten op de 10R5?

Hey Joost,
Nee heb ze niet verder uit hoeven knippen.
Wel is de wielbasis van de 10R5 op max gezet en de achteras is iets verbreed anders lopen de banden tegen de kap aan bij 56MM diameter.
Voor de Tamiya Group C bodies heb je een nog langere wielbasis nodig(projectje misschien?;) ).
Ik neem hem wel mee als we beginnen.
Kun je er een blik op werpen(niet te hard) en je brein er op los laten:cool:

mvg Roy

Okee, omdat namelijk deze voor body op de F103 aangegeven wordt om aan de boven/binnenzijde van de wielkasten een ruimte open te knippen. Wat de kap in mijn ogen echt verklooit (voorbanden zijn dan zichtbaar vanaf de bovenkant). Dus als dat niet hoeft is het alleen maar mooi.

Je had de kap toch al gespoten en wel liggen? Als hij nieuw zou zijn zou je wel voor een normale wielbasis kunnen gaan en de achter wielkast meer naar voren uitknippen. Op een baan als de MACH indoor is een lange wielbasis nu niet echt voordelig.

Ja dat weet ik maar dan hoef ik het nog niet mooi te vinden haha... :sniper:

En ik denk dat het op het RC model echt een hoop stuur scheelt als je de kap daar open maakt.

Heb de kap tijdens de Tamiya cup waar hij toen gebruikt mocht worden nooit open geknipt.
Waren ook geen problemen mee als je het niet deed.
Vond het net als Joost al aangaf zonde van de kap.

mvg Roy
full

full

Laatst bewerkt door een moderator:
daarom... koop een race kap die er op lijkt. Spuit 'em rood en met wat knappe tamiya stickers lijkt het op een TS020.

Een peugeot MD zou je dan zo in een toyota ts020 kunnen veranderen. Zoals mijn Peugeot MD in BMW V12 kleuren bijvoorbeeld. Heb je een race auto die op het circuit goed doet en het ziet er nog goed uit ook.

Op het circuit zie je die details toch niet;)

Of een Nissan p35 in een Toyota TS010

Zelfde met de 200mm kappen

Waarom wachten op andere bedrijven om kappen te maken? Laten we zelf kijken of we kappen kunnen reproduceren. ;)

Ik heb een bedrijf gevonden die na wat over en weer gemail interesse heeft om reproducties te maken van de Protoform Peugeot Medium Downforce kap.
Dit is een 235mm pro10 kap.

Rechtse auto (klik plaatje)

Ik had gisteren al wat mailtjes de deur uit gedaan dat de prijs ongeveer 17,99 pond per kap zou zijn. Na wat onderhandeling is de prijs gezakt naar 12,95 pond als we meer dan 20 kappen bestellen in 1 order!! :D (mail net binnen gekregen)

Verzendkosten zijn 20 pond naar nederland.

Nu is het alleen zaak een originele kap naar engeland te sturen en we kunnen gaan produceren. Die kosten van het sturen van de originele kap naar Engeland komen dan nog wel op de totale kosten van de aantal kappen incl verzendkosten. Dan zijn we nog steeds goedkoop uit en lijkt me niets meer dan eerlijk.

Dus......wie interesse heeft graag even een PB naar mij sturen met:
Naam:
Hoeveelheid kappen:

Mail adres:

Dan kunnen we het een en ander definitief op papier zetten en maak ik later een group mail met verdere details kwa betaling. Ik doe het puur voor de hobby en verdien er niets op dus ik verwacht dan wel dat het geld op mijn rekening staat voordat we een order plaatsen. :cool:

Laatst bewerkt:
@Alex....Mijn retour mailtje heb je al gehad.
Heb ook binnen onze club rondgevraagd(weet zeker dat we 4 Pro10 rijders hebben) maar nog geen reactie gehad.
Btw heb je nog wat aan mijn info gehad ivm de striping?

mvg Roy

nee lijkt me niet zo strak plan... lol we moeten die kappen ook nog zien te verdelen straks want ik ga ze niet per post verder verzenden. Ik wil het kleinschalig houden.

Of een Nissan p35 in een Toyota TS010

Hmmm...Stormer Hobbies heeft toch toegang tot de mallen voor oude Parma kappen? Er is een hele mooie Parma PSE kap van de TS010 die flink wat downforce achter zou moeten geven - misschien kunnen ze die opscharrelen en repro-'en...

Ik geloof dat Parma PSE ook een goede kap van een Mazda had, eind jaren 90.

Hmmm...Stormer Hobbies heeft toch toegang tot de mallen voor oude Parma kappen? Er is een hele mooie Parma PSE kap van de TS010 die flink wat downforce achter zou moeten geven - misschien kunnen ze die opscharrelen en repro-'en...

Ik geloof dat Parma PSE ook een goede kap van een Mazda had, eind jaren 90.

Stormer zal geen andere kappen uitbrengen. De vintage kappen zijn een liefdadigheids project. Zie zijn reactie op rc tecch in de verschillende draadjes over het uitbrengen van andere kappen. Zal dus bij deze 2 kappen blijven zoals het er nu uitziet of die kappen moeten opeens snel op zijn.

Wellicht waren die toyota en mazda een populairdere keuze geweest als Parma die zou hebben. Zou die meer van verkopen denk ik.

Laatst bewerkt:
Voor de liefhebbers van de Asso 10R5 die graag met 2S lipo rijden maar de boel niet willen ombouwen(lipo kit) is dit ook een oplossing.
Vandaag 1 van de "shorty" lipo's binnen gekregen en meteen maar eens gepast.
Hij past eventueel zonder iets te doen maar voor de netheid en ruimte kun je beter een 2mm spacer onder de shock steun leggen.
Voor de rest perfect:D.

mvg Roy

full

Laatst bewerkt door een moderator:
Back