koop, of bouw een Pro10/WGT/F1. Keep pancars alive!

Wat mis je nog van je rc10l2? Als de bodemplaat recht is zou ik proberen die rijdend te maken. T-bars zijn nog te krijgen en corally gebruikt nog steeds de dynamic strut van associated dus die zijn ook gewoon te koop. De achterste chassis brace is lastig maar daar is met wat eigen vlijt wat op te vinden.

De rc10l2 is een goede auto hoor. Ik rij ook nog gewoon met een rc10l2 (wel wat gemodificeerd met dampertubes) en deze heeft geen probleem om mee te komen met de rest:).

ik zal er eens een foto van nemen, der is nogal wat werk aan hoor!

Als je de foto nu op groot formaat naar Alexander en mij wil sturen via mail. Dan kunnen we er schermgroot goed naar kijken en waarschijnlijk zo uit de mouw schudden wat je nog nodig hebt en met klein zoekwerk zelfs de bestelnummers voor je krijgen... Ik heb op Associated gebied echt een goed bestand aan materiaal...

Klopt maar hij kan helaas niet.

Helaas kan ik er niet bij zijn, heb andere "verplichtingen" met mijn grootste sponsor. Verder denk ik dat het verstandig is om eerst even wat rondjes te maken, voordat ik iedereen ophou tijdens een de Paasraces hahaha;).

Hopelijk is het vrijdag mooi weer, dan gaan we los.

Zal even kijken of ik voor die tijd nog even een fotootje kan posten van mijn eerder genoemde project. zie post 846 [post846]

Halewijn

Laatst bewerkt door een moderator:
Uiteraard! Gewoon doen, meteen de vuurdoop en een mooie race overdag met (als ik de berichten mag geloven) goed weer (afkloppen).

10.5T toch?
En welke body doet het het lekkerst?
De Corally Nissan, is dat wat?

Eerst dat hebben, dan ben ik al een heel eind...

10.5t of hoger.

Ik zou zaterdag of zo wel even de auto, motor en regelaar testen om te zien hoe hoog je hem moet verplaatsen voor een 7 minuten race. Zou zonde zijn als je meteen een motor oprookt. Vrijdag avond ben ik op de mach maar kan zaterdag tot de middag ook wel langs komen. De nissan is een medium downforce body dus voor hoge snelheids banen goed geschikt ;). Het verschil kwa downforce tussen een nissan en bijvoorbeeld een peugeot HD is aanzienlijk. Ook kwa warmte ontwikkeling van de motor.

Laatst bewerkt:
10.5t of hoger.

Ik zou zaterdag of zo wel even de auto, motor en regelaar testen om te zien hoe hoog je hem moet verplaatsen voor een 7 minuten race. Zou zonde zijn als je meteen een motor oprookt. Vrijdag avond ben ik op de mach maar kan zaterdag tot de middag ook wel langs komen. De nissan is een medium downforce body dus voor hoge snelheids banen goed geschikt ;). Het verschil kwa downforce tussen een nissan en bijvoorbeeld een peugeot HD is aanzienlijk. Ook kwa warmte ontwikkeling van de motor.

Ik ga het spul morgen ophalen, maar het weekend al rijden gaat me echt niet lukken, andere plannen in de agenda staan.
Overigens zit de PF Peugeot 235mm body erbij...

Maar heb je al een 235mm verbreding dan?
Ja, zit erbij.

Welke shore banden is normaal? 35 Achter, 40 voor? of zit ik er dan helemaal naast en mis ik dan veel stuur?

Is smeren ook buiten gebruikelijk?

De Peugeot body is ook een goede body. Heeft veel downforce! daardoor word de motor ook wat warmer, maar daar is natuurlijk de vertanding op aan te passen.
Ik reed vorige keer ook 35shore achter en 40 voor.
Smeren is buiten ook gebruikelijk. Ik heb eventueel ook nog wel een potje smeermiddel voor je wat je kan gebruiken! ( mobers Speedtech smeermiddel)

Mobers speedtech heb ik zelf, zat eigenlijk te denken aan de TC4 van Corally, omdat dat voor asfalt is, niet goed?

hoe is de slijtage (ongeveer) met de bandjes?
Voor en achter gelijk?, of slijt je achter (veel) harder?

Laatst bewerkt:
asphalt jack heb ik en tim al geprobeerd. Werkt opzich ook wel goed maar is heel dik (net pannekoek stroop) en wellicht toch beter geschikt voor echt warm weer. Mobers is goed spul net zoals carpet jack trouwens.

klopt die asphalt jack is gewoon heel erg dik maar het werkt ook wel. Wil ook gewoon nog is wat smeren met wat warmer weer.( wat nu wel de goede kant op gaat.) Slijtage is ook een beetje aan de hardheid van de band.. Maar ik ken ook nog wel 1 iemand die na een run 2mm van zijn voorband had versleten.. haha .. maar dat zal meestal wel meevallen.

Ik ga het spul morgen ophalen, maar het weekend al rijden gaat me echt niet lukken, andere plannen in de agenda staan.
Overigens zit de PF Peugeot 235mm body erbij...

Ja, zit erbij.

Welke shore banden is normaal? 35 Achter, 40 voor? of zit ik er dan helemaal naast en mis ik dan veel stuur?

Zoo je laat er geen gras over groeien :p

Smeren is zeer gebruikelijk, net zoals de 1/12 binnen dat ook doen doen wij dat ook buiten. (voor buiten nog belangrijker vanwege de lagere grip) Achterbanden vol en voorbanden na gelang de grip. Normaal laat ik het 25-30 minuten intrekken.

Ik gebruik 36 shore achterbanden en 40 shore voorbanden. Ging tijdens de eerste zac opzich wel goed maar er zat wat verkeerd in mijn setup van de auto waardoor mijn voorbanden enorm sleten en mijn auto op een gegeven moment ook niet meer stabiel was. :rolleyes:

In velp precies dezelfde banden gebruikt en wat veranderd in setup en hij lag in de een na laatste run van die dag perfect op de weg zonder noemenswaardige slijtage van de banden. (had maar 1 accu en moest tim nog meehelpen ....dus helaas niet veel gereden).

30 shore achter en 40 voor gaat ook. Is waarschijnlijk wat onderstuurd dus de auto zal dan kwa setup anders zijn. 1 en ander kan ook nog afhangen van circuit en tractie natuurlijk.

Back