koop, of bouw een Pro10/WGT/F1. Keep pancars alive!

Mobers is goed spul net zoals carpet jack trouwens.
Neem ik gewoon mobers spul, ben er bekend mee.

Zoo je laat er geen gras over groeien :p
Klopt, ik hou niet van tuinieren. :p

Ik gebruik 36 shore achterbanden en 40 shore voorbanden.

30 shore achter en 40 voor gaat ook. Is waarschijnlijk wat onderstuurd dus de auto zal dan kwa setup anders zijn. 1 en ander kan ook nog afhangen van circuit en tractie natuurlijk.

Ik had het over 35 achter en 40 voor, maar goed, ik weet welke kant ik op moet denken. Gaat helemaal goed komen.
Nu eerst maar ff de auto goed in detail verder bekijken, maar ik gok er zomaar op dat ik die wel rond ga krijgen op de MACH.... :yes:

Oh, nog wat, CRC, da's toch Engelse maten?

Laatst bewerkt:
@Kees: Ja zit nog in mijn koffer dus die heb ik mee...

@Martin: Foam Liquid werkt goed buiten voor Pro10, met 35 achter en 40 voor moet je het wel kunnen redden. CRC is inderdaad engelse maten ja, Maar we hebben al het gereedschap in de koffer liggen hoor daarvoor dus als je wat wil lenen dan kan dat...

Ik had het over 35 achter en 40 voor, maar goed, ik weet welke kant ik op moet denken. Gaat helemaal goed komen.
Nu eerst maar ff de auto goed in detail verder bekijken, maar ik gok er zomaar op dat ik die wel rond ga krijgen op de MACH.... :yes:

Oh, nog wat, CRC, da's toch Engelse maten?

klopt ik gaf als vergelijking aan wat ik reed en dat is 36 achter en 40 voor.

35 achter en 40 voor zal dus ook goed gaan.

Martin aan de Pan Car zo zo :) begint die nitrosnuivert nou ineens elektro freak te worden :D....

Joost, weet jij of het makkelijk (lees goedkoop) is om mijn Asso 1:12 om te bouwen naar een JK 10R5X?

Greets Robo

Alexander,

Geen idee, ik laat mij informeren door Joost ;-)
Ik denk dat ik voor de links ga, omdat ik daar het meeste ervaring mee heb, maar sta open voor suggesties.

Groet Robert

ik wilde even spioneren maar kan je op mylaps niet vinden? :cool:

Maar goed ....snelheid heb je, nu alleen nog iets eerder van het gas zodat je de bocht op het einde goed door komt lol :twisted:;):D:D.

ps:
Zondag is de eerste rc-LeMans race op Velp. 20 pro10 rijders hebben zich ingeschreven dus wordt weer een leuk weekend laagvliegen.

Laatst bewerkt:
Goed heren, autootje staat hier op tafel, ben al aan het schroeven geweest.
Lipo is overleden, dus rijden moet nog ff wachten.
ff een paar tips om me in de goeie richting te krijgen wat betreft de geometrie.
Breedte achter:
Breedte voor:
Rijhoogte achter:
Rijhoogte voor:
Uitspoor voor:
Roll-out:
Banden diameter achter:
Banden diameter voor:

Verder was hij opgebouwd voor 200mm, dus stuurstangetjes zijn tekort, moeten andere voor besteld worden. Regelaar is een wat ouder type Nosram, geen idee welke, niet een stock regelaar, dus wellicht zal ik mijn eigen HW erin stoppen, tenzij die goed genoeg gaat natuurlijk.
10.5T is ook besteld, zit nu een 17.5T in, kan wel mijn 13.5T uit de 1/12 halen, maar laat dat liever zitten.

Oh, nog wat, waar kan ik het beste CRC spulletjes vandaan halen?
Action Model Centre?

Laatst bewerkt:
Bouw hem opnieuw op volgens de handleiding zou mijn advies zijn. Alleen een aandachtspunt: In de handleiding staat dat je de assen inline moet plaatsen. Dit moet je dus niet doen. Plaats ze in trailing positie. Verder gewoon stock opbouwen.

Als je op de mach bent kun je Jan even vragen als die er is. Die heeft ook een wijde crc en gaat er goed mee rond. Setup even kopieren van hem en je kunt goed rond komen.

Je kunt de banden 1mm inkorten zodat ze wat beter onder de kap passen en gewoon mee trainen. Rollout is afhankelijk van de regelaar en motor. Ik heb een hobbywing en rij een stuk lager dan Tim die een nosram matrix heeft met een corally motor. Het kan verschillen van 40mm tot wel 60mm. Een dynamische regelaar zal rond de 40-50 zijn. Temperatuur meten is de enige methode om een juiste rollout te bepalen.

17.5t afhankelijk van type motor zal denk ik wel rond de 70-85 zitten met de nosram regelaar.

Gebruik buiten alleen 48dp tandwielen. 64dp gaan binnen 1 dag kapot.

bm tuning heeft volgens mij ook crc.

Laatst bewerkt:
Alexander,

Geen idee, ik laat mij informeren door Joost ;-)
Ik denk dat ik voor de links ga, omdat ik daar het meeste ervaring mee heb, maar sta open voor suggesties.

Groet Robert

Robo, denk dat we gewoon eens even met elkaar moeten bellen ofzo om het een en ander goed door te spreken. Dat gaat een stuk makkelijker denk ik...

Bouw hem opnieuw op volgens de handleiding zou mijn advies zijn.
Welke handleiding?... ;)

Alleen een aandachtspunt: In de handleiding staat dat je de assen inline moet plaatsen. Dit moet je dus niet doen. Plaats ze in trailing positie. Verder gewoon stock opbouwen.

Inline?.. Trailing?...
Die moet je me uitleggen.

bm tuning heeft volgens mij ook crc.
Oh, kijk eens aan, Bas zal blij met me zijn. :yes:

Welke handleiding?... ;)Inline?.. Trailing?...
Die moet je me uitleggen.

Inline geeft een agressiever stuurgedrag bocht in. Vaak voelt dat nerveus aan. Trailing is wat gelijkmatiger want de as zit dan achter het draaipunt. Het zijn de assen/blokken die in de plastieke behuizing van de stuurhevels zitten en bij de crc kun je deze omdraaien voor trailing/inline. Bij elk ander merk zijn dit optionele stuurblokken.

Laatst bewerkt:
Back