koop, of bouw een Pro10/WGT/F1. Keep pancars alive!

Yep, punch naar 3 geeft een merkbaar verschil! Ik ga de punch nog wat verhogen, maar moet eerst ff die kogel die jij gegeven hebt in de auto vervangen. Ook moet ik leren in de omega om 's avond van de curbs af te blijven, ben gewend met 2 wielen erover te gaan, maar daar is wat weinig grip, als het wat afkoelt buiten....

Wel kon ik de kantinebocht bijna volgas nemen, alleen de 1e bocht van de 2 heel ff liften en dan verder volgas het rechte stuk op.....

haha ja 'savonds de curbs meenemen is er niet bij. Helaas ben ik er bij de vorige zac ook een paar keer over heen gereden met een spinout als gevolg :oops:

Die stalen kogel is onverwoestbaar in vergelijking met de zachte aluminium van crc. Wel even polijsten met rvs reiniger want er kan een rand zitten in het midden wat je even weg moet halen. Daarna heb je er jaren plezier van. Begin van elk seizoen een beetje polijsten en die is weer klaar voor de strijd.

Die stalen kogel is onverwoestbaar in vergelijking met de zachte aluminium van crc. Wel even polijsten met rvs reiniger want er kan een rand zitten in het midden wat je even weg moet halen. Daarna heb je er jaren plezier van. Begin van elk seizoen een beetje polijsten en die is weer klaar voor de strijd.

Is zelfs van plastic vertelde iemand, maar goed, weet ik veel, geen verstand van.
polijsten, zal ik doen als ik het niet vergeet... :cool:

De kogel is van aluminium. De "voetbal" waar die kogel in moet kan inderdaad geheel van kunststof zijn. Dat was eerst een optie maar wordt nu volgens mij standaard bij de crc geleverd. . Als die centrale kogel van plastic is dan is er iets niet goed. :D

Vroeger gebruikte CRC een carbon plaatje in de vorm van een amerikaanse voetbal waar een kunstof pivotdeel (de plastieke Team Associated T-bar pivot deel) op gemonteerd werd waar dan de aluminium kogel in zat.

weet iemand hoe ik een 3mm draadeind kan inkorten zonder de schroefdraad al te veel te beschadigen? Heb een 3mm draadeind geprobeerd door te knippen maar een kniptang is te grof en beschadigd de schroefdraad zodat ik hem niet meer kan gebruiken. Ik heb 2 stukjes van ca. 1cm nodig om drie 25mm lange standoffs te koppelen tot een brace tussen de voorophanging van mijn auto.

Met een ijzerzaag, en dan met bv een dremel weer netjes maken.
Dit kun je met een kabelschoentang doen, rond het schranier punt zitten gaatjes waarmee je dit kunt doen.
images

Laatst bewerkt:
Thanks. Heb je die toevallig in je gereedschapskoffer? Ik hoef maar twee keer te knippen. De prijs van zo'n tang is me dan net iets te veel eigenlijk

eerst 1 of 2 moertjes erop, dan in 3 of 4x doorknippen(draadeind rond draaien), dan het beschadigde draad met de 2 moertjes door ze eraf te draaien herstellen.

Nee maar ik ben er dan pas om 1900u, dus als hij om 1930u droog is, is het goed.

We zien wel. anders toch maar sleutelen, en ouwe H...

BM tuning heeft een corally summersale. De 10sl 235mm versie met nissan body voor 232 euro! Niet veel geld als je nagaat dat een kap ook een paar tientjes kost.

Snap niet goed dat de 200mm 10sl ook met dezelfde nissan komt maar goed....zal wel een copy/paste foutje zijn :D

Met dank aan onze duitse vrienden, eindelijk wat levende beelden van de Wereld Kampioenschap pro10 in 1994 in Sonnenberg Duitsland waar Masami eerste is geworden met de Yokomo YRX-10.

Bron:Moosi Masters

Laatst bewerkt door een moderator:
Ook een 2wd..

...ik zag de 2wd's regelmatig op de baan rijden, dat had wel wat. Na tot nu toe alleen maar met 4wd auto's te hebben gereden toch maar eens wat proberen met een 2wd auto.

Volgens mij valt hij wel onder 'pancars', een oud beestje, een Corally CCT (1/10). Ik ben nu bezig met het opknappen en het opnieuw opbouwen. De 2cells hardcase lipo past er nu mooi in evenals de 540 brushless motor, een castle 3800kv (1410-1y) die ik nog had liggen. Nu nog even op zoek naar een ESC (bijvoorbeeld een Mamba Max) en een mooie downforce body.

En dan maar eens (leren...) rijden en aan de slag om de gearing en andere afstellingen te tunen.

Hoi Mc T

Een CCT is inderdaad een pancar. Met een castle 3800 kun je er leuke snelheden mee halen. Met de GRP banden kom je achter op ca. 208-210mm. Met mobgums of jacos etc zal dat een paar milimeter minder zijn. Mocht je op de MACH rondrijden kom morgen even langs als je kan. We hebben dan de zaterdag avond competitie samen met de RC LeMans series en dan zijn er behoorlijk wat pancars op het circuit te vinden.

Wil je wat downforce hebben voor de 200mm zou ik persoonlijk of voor de nissan 92 of porsche 962 gaan. Let wel op ...er is ook een 235mm porsche kap maar die is te groot. Er staat 205mm breedt maar volgens mij zijn ze 210 aan de achterkant. (kan het wel even navragen voor je als je wilt)

Pro10 Porsche 962 Gr.C narrow 205mm MX78222

Pro10 Pole Nissan ´92 Gruppe C narrow Breite 205mm unlackiert MX78221

Back