koop, of bouw een Pro10/WGT/F1. Keep pancars alive!

Kun je een setje 1/8 banden voor me bewaren met foam erop die je toch weg gaat gooien?

zo zo 15.48 als snelste tijd mwua.......niet slecht haha. :thumbsup:

Zoals het nu gaat zijn de rondetijden eigenlijk over de hele linie voor iedereen sneller dan vorig jaar dus het wordt wederom een leuk snel weekend.

Iedereen is wel verbaasd hoe snel een 10.5t gaat met wat dynamische vertiming. Kwa motor temperatuur is het ook belachelijk laag na 7 minuten knallen.

Laatst bewerkt:
had ik eerder moeten weten, heb setjes zat de afvalbak in zien verdwijnen dit weekend....
Maar ik hou wel wat achter de hand voor je, geen probleem.

Zeg, nog eisen ook? ;)

Ik heb GRP 35 en 37 Shore
Enneti/Xceed 35 Shore

Grp voelt harder aan als dat Enneti doet....

Maar je gaat me toch niet vertellen dat je het eraf gaat snijden en dan om pro10 velgjes gaat plakken?

Eerrste rondjes met de CCT

Gisteren de CCT voor het eerst op de baan gezet. Zo'n karretje stuurt! Gecontrolleerd gas geven en hard genoeg rijden om genoeg downforce te creeeren om door de bocht heen te kunnen petsen, erg leuke en spannende combi.

Eerst met 5000ma 2cells en daarna 2200ma (35c) 3cells gereden, met de 2200ma weegt het helemaal niets en de motor komt (3800kv 4pole)tot 40 graden, dat kan mischien nog wel wat zwaarder vertand worden.

De banden, voor weinig slijtage, achter (uit het jaar kruk/ mede door slechte stuurmans kunsten...) zijn nu weg.

Mijn vraag, er zit een sticker met een ster in de voor en achter banden geplakt. Enig idee wat dat voor banden waren?

Welke (betaalbare...) banden (shore/ merk) raden jullie aan om te leren rijden (een set voor op asfalt en een set voor op tapijt), als het bestaat met een mix tussen wegligging en slijtage zodat ik mij eerst verder kan 'bekwamen' alvorens dure banden te kopen (en snel weg te gummen...).

Dank je wel,

Ach, dit is maar 1 motor.
Ik heb het gepresteerd om 3x een pico te slopen tijdens 1 NK weekend in Utrecht.
Bij alle 3 de krukas gebroken net achter de spoelpoort:mad:
Het gebeurt soms helaas.
Gisteren nog een Tekin afgeschreven omdat er een interne sluiting in mijn motor zat.
Word je ook niet vrolijk van:(

mvg Roy

Nee, alleen reed ik gisteren met de 1/8 weer een motor kapot.... Snelheid viel al wat tegen, snap nu waarom...
Zou "iets" me aan het vertellen zijn dat ik moet stoppen met brandstof ofzo?...

Echt niet! ;)

ff Lunchen.

Gisteren de CCT voor het eerst op de baan gezet. Zo'n karretje stuurt! Gecontrolleerd gas geven en hard genoeg rijden om genoeg downforce te creeeren om door de bocht heen te kunnen petsen, erg leuke en spannende combi.

Eerst met 5000ma 2cells en daarna 2200ma (35c) 3cells gereden, met de 2200ma weegt het helemaal niets en de motor komt (3800kv 4pole)tot 40 graden, dat kan mischien nog wel wat zwaarder vertand worden.

De banden, voor weinig slijtage, achter (uit het jaar kruk/ mede door slechte stuurmans kunsten...) zijn nu weg.

Mijn vraag, er zit een sticker met een ster in de voor en achter banden geplakt. Enig idee wat dat voor banden waren?

Welke (betaalbare...) banden (shore/ merk) raden jullie aan om te leren rijden (een set voor op asfalt en een set voor op tapijt), als het bestaat met een mix tussen wegligging en slijtage zodat ik mij eerst verder kan 'bekwamen' alvorens dure banden te kopen (en snel weg te gummen...).

Dank je wel,

zullen wel gold star of zilver star zijn geweest. Geen idee hoe die banden verhouden tot de huidige type banden die gebruitk worden. Pink, magenta, double pink en purple zijn de kleuren die voor buiten op dit moment gebruikt worden. De oudere kleuren zoals degene die jij hebt worden niet meer gebruikt aangezien de banden met de andere kleuraanduiding veel meer constanter grip hebben.

Mobgums of Jaco Pink achter (30sh) en purple (40shore) is een hele veilige combinatie. Hiervoor zul je de schroefkoppen om het wiel te monteren wel kleiner moeten maken aangezien de corally schroefkop standaard niet passen in de andere velgen. (in de dremel en stuk schuurpapier langs de schroefkop houden)

Laatst bewerkt:
welke kap zou trouwens beter werken op rucphen? Een peugeot of een mercedes? De peugeot MD heb ik nu uitgeknipt maar de mercedes past wat beter bij het kleurenpalet dat ik wil gebruiken :rolleyes:

Verder vandaag de auto geheel geserviced. Heb tevens een nieuwe T-bar erin gezet aangezien er wat witte verkleuring op de t-bar zaten wat volgens mij een aanduiding kan zijn dat er te veel stres in de epoxy heeft plaatsgevonden?

Laatst bewerkt:
welke kap zou trouwens beter werken op rucphen? Een peugeot of een mercedes? De peugeot MD heb ik nu uitgeknipt maar de mercedes past wat beter bij het kleurenpalet dat ik wil gebruiken :rolleyes:

Verder vandaag de auto geheel geserviced. Heb tevens een nieuwe T-bar erin gezet aangezien er wat witte verkleuring op de t-bar zaten wat volgens mij een aanduiding kan zijn dat er te veel stres in de epoxy heeft plaatsgevonden?

Ik ga met de Nissan rijden op Rucphen. Die deed het vorig jaar ook erg goed. Als er voldoende grip ligt zoals vorig jaar dan heb je niet zoveel downforce nodig.

De mijne krijgt ook nog even een service beurtje voor de race. Ik heb een mailtje uit staan over de tijden voor vrijdag dus als ik die weet dan laat ik ze jou wel even weten...

ja, inderdaad zal het kwa grip wel goed komen. Zal dus wel de Peugeot MD worden. Kunnen we wat tandjes hoger gaan.:D Moet zeggen dat die tijdens de laatste ZAC ook best goed ging.

edit:
Ik zie nu pas dat er 5 minuten gereden gaan worden ipv 7 minuten. tja... iets zegt me dat we grote kans hebben om onder de 15 seconden gaan komen.

Laatst bewerkt:
Met de Benelux+ in het vooruitzicht kon ik natuurlijk niet met een oude kap rondrijden. Dus vandaag even wat geknutseld en voila de BMW V12 LMR:D.

P1040895.jpg

P1040894.jpg

P1040893.jpg

Laatst bewerkt:
Dit weekend als de kap nog mooi is even een plaatje schieten van die kap op mijn 1/1 auto... Even de beemers bij elkaar haha...

Supergave kap trouwens...

Met de Benelux+ in het vooruitzicht kon ik natuurlijk niet met een oude kap rondrijden. Dus vandaag even wat geknutseld en voila de BMW V12 LMR:D.

Ziet er goed uit gek!....
voor de fotoshoot moet je alleen wel ff zwarte velgjes eronder schroeven, heb ik voor je.

Nou de kap is ingewijd. We hebben eerst wat foto's genomen met wat sheperd banden van joost eronder en dit zag er inderdaad veel beter uit :thumbsup:. Helaas heeft een te grote voorband een klein gedeelte van de verf in de wielkassen weggeschraapt maar de kap is goed bevonden....ook kwa rijeigenschappen. Ik heb de kap zonder spoiler extentie gereden en dit ging ontzettend goed.

Snelste rondetijd na 4 accu's rijden 14.9 sec. met lage 15 sec rondjes. Joost idem met een 15.0 sec als snelste rondetijd en verder lage 15 sec rondjes.

Laatst bewerkt:
Dat zijn mooie tijden, ben alleen bang dat we daar Zondag niet in de buurt van gaan komen...

Tijdens de Benelux + race is wederom gebleken dat het Nederlands weer zeer onvoorspelbaar is... prepareren van een regenauto is een must anders loop je achter de feiten aan. Er zijn al wat ideetjes in ontwikkeling dus volgend jaar zullen we waarschijnlijk meer auto's zien starten in de regen.

Ik vond dit filmpje op rc tech. Echt super gefilmt en gemonteerd, helemaal als je op groot beeld en 720HD formaat zet.

Laatst bewerkt door een moderator:
Back