koop, of bouw een Pro10/WGT/F1. Keep pancars alive!

minder dan de 1ste zac maar nog steeds meer dan op velp iig ik denk ca. 1mm van diameter slijtage per 7 minuten... Op velp was het nog geen halve mm van diameter.

minder dan de 1ste zac maar nog steeds meer dan op velp iig ik denk ca. 1mm van diameter slijtage per 7 minuten... Op velp was het nog geen halve mm van diameter.

rechtsvoor?

Dan zal ik je eens leren hoe je de kantinebocht volgas moet nemen, met zo min mogelijk slijtage...
Moet je wel durven... ;)

ik vond dat je hem nogal agressief nam, kan vloeiender en dus 2 tiende sneller nog, maar wordt wel spannender dan.... :yes:

De Shepherd banden gaan ook echt zéér goed! Goede grip en ook nauwelijks slijtage, zelfs op de voorbanden. Zeker aan te raden deze banden.

rechtsvoor?

Dan zal ik je eens leren hoe je de kantinebocht volgas moet nemen, met zo min mogelijk slijtage...
Moet je wel durven... ;)

ik vond dat je hem nogal agressief nam, kan vloeiender en dus 2 tiende sneller nog, maar wordt wel spannender dan.... :yes:

ik hou ook me ogen en oren open daarvoor! :)

ik hou ook me ogen en oren open daarvoor! :)

Met de 1/8 neem ik hem elke keer volgas, en 6 van de 10 zoals het moet, met de Pro10 moet ik hem nog ff uitzoeken, maar omdat die wat langzamer gaan moet die makkelijker te doen zijn, mits goed grip aan de voorkant natuurlijk.... dus Shepherd bandjes lees ik net?... ;)

Joost, zijn die in kleurtjes, of gewoon in 3 hardheden?

rechtsvoor?

Moet je wel durven... ;)

ja, soms kan het wel wat vloeiender inderdaad. In een race heb je het helaas niet altijd voor het zeggen en soms neem je de aanloop naar de kantinebocht wat verkeerd waardoor je toch net anders uitkomt. Kwa rondetijden had ik toch wel snelle (voor het grip niveau iig) rondetijden alleen die ene keer van het circuit af wat dan weer 5-6 seconde scheelt nekt me haha.

Ik ben altijd in voor een les om mijn stuurkunsten te verbeteren dus kom maar op zou ik zeggen :D.

Op zich slijten de banden nu een stuk minder dus dat is al een opluchting in ieder geval. Kan ook zijn omdat mijn banden sowieso nu kleiner zijn dat het meer opvalt. Links en rechts slijten bij mij opzich wel redelijk gelijk nu.

De kantine bocht is volgas te nemen, heb het zelf ook meermalen gedaan maar dan moet de grip wel goed genoeg zijn anders ga je of naar buiten toe of de achterkant wordt onstabiel. Dit omdat de afstelling van de auto anders zal zijn. Bij lage grip wil je wat meer grip op het gas hebben (om uit langzame bochten te komen zonder snel te spinnen) en dan wordt het nemen van de kantine bocht volgas wat moeilijker. Dan kun je beter even liften.

Laatst bewerkt:
Ik ben altijd in voor een les om mijn stuurkunsten te verbeteren dus kom maar op zou ik zeggen :D.

Ik ga uiteraard eerst in alle stilte zonder jullie in de buurt stiekem oefenen, want mocht ik hem dan in het hek rossen, heeft niemand het gezien... :mrgreen:

Met de 1/8 neem ik hem elke keer volgas, en 6 van de 10 zoals het moet, met de Pro10 moet ik hem nog ff uitzoeken, maar omdat die wat langzamer gaan moet die makkelijker te doen zijn, mits goed grip aan de voorkant natuurlijk.... dus Shepherd bandjes lees ik net?... ;)

Ik kan de kantinebocht ook volgas doortrekken als ik wil.. maar meestal lift ik dus bij de eerste kantine bocht. en ik rij op de mobgum band

Ik kan de kantinebocht ook volgas doortrekken als ik wil.. maar meestal lift ik dus bij de eerste kantine bocht. en ik rij op de mobgum band

De mobgums die je ook aan Jan had uitgeleend, waardoor hij ineens vervelend goed rond ging?... ;)
Althans, dat stond wat familie(?) van je langs het hek te verkondigen... :p

haha ik heb inderdaad banden aan Jan uitgeleend en het was niet vervelend dat hij goed rond ging, juist alleen maar leuk als mensen goed mee komen. Ik heb jan banden gegeven waar ik zelf niet op reed. Jan reed met Corally purple en corally Pink achter. Ik rij zelf van mobgum Purple voor en Dubbel Pink achter.

Ik ga uiteraard eerst in alle stilte zonder jullie in de buurt stiekem oefenen, want mocht ik hem dan in het hek rossen, heeft niemand het gezien... :mrgreen:

ach dat gebeurd bij iedereen de eerste paar keer rijden. Dat is opzich ook niets om voor te schamen............. maar wel heel leuk om mensen te zien stoeien ermee :D;).

Wanneer ga je je eerste ronde rijden? ;)

Zijn in kleurtjes en meer hardheden dan S, M & H.

Front:
- Pink (25)
- Red (28 )
- Magenta (30)
- Green (32)
- Teal (35) (Xceed Soft)
- Blue (37)
- Purple (40) (Xceed Medium)
- Brown (45) (Xceed Hard)

Rear:
- Pink (25) (Xceed Soft)
- Red (28 )
- Magenta (30) (Xceed Medium)
- Green (32)
- Teal (35) (Xceed Hard)
- Blue (37)

Dus keuze zat denk ik zo...

Laatst bewerkt:
je zou ongesmeerd best met een wat zachtere band rond kunnen komen. Met smeren en een wellicht wat hardere band kom je op de meeste circuits toch duidelijker beter/makkelijker/sneller rond ;). Je kunt dan naast de shores ook wat spelen met grip verschil door meer of minder te smeren om het geheel te fine tunen.

Maar dat is niet nieuw voor jou als 1/12 rijder die 2de is geindigd tijdens de mach indoor :D. Datgene wat je indoor doet is voor buiten juist vele malen belangrijker. Zelfs bij de de toerwagens smeren ze de banden en daar rijden ze met 4 wiel aandrijving ;).

Ik vind de kleurcodes van exceed wel een beetje vreemd. Ik weet dat de paarse familie kleuren hoge natuurlijk rubber hebben wat je juist buiten wilt hebben vanwege de betere grip dat die natuurlijk rubber heeft. jaco, mobgums etc hebben die foam.

Ik kan de rood, groen, blauw, teal, bruin etc niet plaatsen. Uit oude kleurcodes zouden dat namelijk synthetisch(amerikaans) rubber zijn. Weet iemand daar iets meer vanaf.

Back