koop, of bouw een Pro10/WGT/F1. Keep pancars alive!

Volgens mij hebben ze die kleuren "random" genomen en niet volgens de traditionele kleuren. Zal dus allemaal goed zitten met het soort rubber.

Een leuk onboard filmpje van mij gemaakt door Lord Grindbak tijdens mijn eerste meters.

Halewijn

Laatst bewerkt door een moderator:
Toch gaaf... Ik wil nog eens proberen om mijn vaders' flycam1 in de body te maken en dan vanuit de "cockpit" te filmen met de Pro10. Kijken hoe dat wordt...

Net een 2dehands Corally CCT chassis op de kop getikt. Wil deze gaan gebruiken op MAC de baanbrekers in Rucphen. Nu moet er nog wel wat aan veranderd worden vooraleer ik ga rijden..

Wat ik nog nodig heb zijn alle electronica , body en banden.

Electronica wordt;
Motor ,10.5T Speedpassion
ESC ,Vermoed een simpele Ezrun regelaar
Servo ,Futaba s3003
Lipo ,zippy 2s 5000Mah 30C

Dus allemaal heel cheap! Nu ik denk wel dat de regelaar zal voldoen ? Wagen is vrij licht van gewicht...
Wagen wordt uiteraard gebruikt om voor de lol is kei hard te gaan op het rechtstuk. Voor te trainen misschien ook maar voor wedstrijden heb ik mijn Tamiya hier staan..

Banden , iemand suggesties ? Want ik rijdt altijd rubber buiten deze wagen dan.

Body , Past elke pro 10 body hierop ?

De CCT is geloof ik 190 of 200mm dus niet elke Pro10 kap past daar op nee, denk eerder niet een die er past. Een normale toerwagen body zal er wel weer op passen en verder alle mogelijke 190mm kappen.

Een brushless in een CCT zetten id geloof ik ook nog niet zo makkelijk aangezien de achterpod echt gemaakt was voor brushed motoren.

Banden zijn te koop van Shepherd, Xceed, MobGums, Corally dus da's geen probleem.
Ik zou wel even goed naar de specs van de ESC kijken of deze een 10.5 wel aan kan. Ondanks het lage gewicht en de lage rolweerstand kunnen de stromen wel hoog oplopen met een 10.5 dus wees daar bedacht op.

Verder zou ik héél voorzichtig rijden want volgens mij zijn er weinig tot geen onderdelen meer te krijgen voor de CCT.

Dat het achterpod enkel voorzien is voor brushed weet ik. Heb al een CCT gehad maar die heeft hier maar een week gestaan.
Met die regelaar ging het prima heeft al in een tourwagen gezeten met een 10.5T motor. En anders een snelle brushed he ;)

Banden ga ik maar eens opzoeken dan. Ben nu aan het denken of die lemans kapjes van Tamiya zouden passen, zou erg mooi zijn..

motorpod is idd niet gemaakt voor brushless motoren. Het is dezelfde achterophanging als de oude F1, c10 en c10x. Je zult iets van de linkersteun moeten wegdremelen om een brushless erin te kunnen krijgen . Verder kun je wel wat shimmen om de achterkant naar 200mm te krijgen als je dat zou willen.

Naar mijn weten zou je nog wel onderdelen kunnen krijgen voor de cct. Gewoon via de winkel heb ik vorig jaar nog onderdelen (rubbers voor de damper pod en de optionele tweak adjuster) kunnen krijgen voor de oude corally f1 dus wellicht hebben ze voor de cct ook nog wat liggen bij corally. Anders e-bay. (heb 1 tot 1.5 jaar geleden voor mijn oude corally f1 op ebay een bulk onderdelen gekocht voor 25 euro of zoiets wat totale waarde had van over de 225 euro ;)).

Jitze heeft de linkerzijde ook weggedremeld bij zijn c10x . Voor mij persoonlijk wordt het allemaal dan te iel aan de achterkant maar hij ging er wel hard mee vorig jaar dus ..... Wat het doet bij een crash weet ik niet.

full

brushless setjes van ezrun passen er wel in de cct. En de wagen is 200mm breed. heb er hier 1 staan met een world GT kap van protoform. De enige die ik weet die rubber banden maakt voor corally zijn banden van jackson racing BSR. maar die zijn moeilijk aan te komen in europa.
full

en heb die lelijke frictiedemper eruit gegooid.

Leuk om de verschillende stadia van de pancar te zien en de verschillende "inovaties" die het blijkbaar toch weer niet gehaald hebben.

Laatst bewerkt:
Black Hole Sun - Tamiya main on-road chassis

Wellicht al bekend. Ook erg leuk om de geschiedenis van tamiya in de onroad scene te lezen.

De 58022 Datsun 280ZX Racing Masters Mk.2 (1980) heb ik ook gehad. Toen nog met een grijze 6volt hardcase blok van tamiya zoals in het plaatje te zien is. Ging HARD ......(voor die tijd:D)

Er staat bij de datsun dat er een plastieke differentieel in zat maar dat klopt niet. Zat een starre as in zonder differentieel. Een gietijzere differentieel zat wel standaard bij de CanAM Lola maar was voor de datsun een optie. :D

Laatst bewerkt:
Gaaf ding die Datsun zeg, ik had toe de Road Wizard F1. Ging ook HARD (voor die tijd) haha... Leuk man, die goede oude tijd...

CanAm lola en de datsun 280z promotie filmpje. Man wat wilde ik toen die CanAm lola graag hebben :D

Opzich best goed over nagedacht. Verstelbare caster, ackerman verstelbaar en er zaten twee tweak schroeven op om het chassis aan de voorkant te verstijven of te versoepelen. Als je goed kijkt in de video als ze de "high efficiency current flow switch speed control" :p bedienen zie je dat heel het chassis beweegt als de servo beweegt. Was bij de datsun ook. De servo trok bij het bedienen van de wiper heel het chassis mee haha.

Heyhey,

Ik heb F103 gekocht maar de bandjes zijn aan vervanging toe.
Rijd over het algemeen op tapijt , foam lijkt me het beste dan toch ?

Waar zou ik ze het beste kunnen halen ?

Alvast tnx voor de input .

Ralf

Je kunt gewoon Tamiya foam rijden of Xceed, die heeft vandaag de dag ook wielen met foam banden voor de F103. Dat is verkrijgbaar bij elke winkel die het verkoop natuurlijk. Even kijken op de site van Xceed (google).

Back