koop, of bouw een Pro10/WGT/F1. Keep pancars alive!

Hoi Mc T

Een CCT is inderdaad een pancar. Met een castle 3800 kun je..

Dank je wel! De Mamba max en een snelle servo op de kop getikt, die gaat er nu in. Als vertrekpunt qua gearing, 16/90 is dat wat? Hoe zwaar zou de gearing (veilig-) moeten kunnen (het motortje zorgde er voor dat een zware slash 4x4 goed van zijn plek kwam, dus in zo'n 2wd moet het helemaal snel weg kunnen zijn). Een body mocht ik ook voor een klein prijsje meenemen, dat is voor nu even een protoform R9-R geworden. Eerst rijden/ kijken hoe dat gaat/ wat ik er van bak op een circuit....

is die protoform een 190mm of een 200mm kap?

Kwa ratio van de tandwielen geven wij altijd rollout aan. Alleen pinion en spur zegt bij ons niet zo veel aangezien de banden kleiner worden en je dus je verhouding aan moet passen na een aantal runs om dezelfde snelheid te behouden.

Rollout is:
bandendiameter in milimeter x 3,1416 = A
A / spur = B
B x pinion = rollout in milimeter.

Op welk circuit ga je rijden?

is die protoform een 190mm of een 200mm kap?

Als ik het opmeet achter zou ik zeggen 200mm, voor het mooie is hij net wat te breed.

Rollout is, als ik het zo goed doe:

59 x 3,1416 = A 185,3544
A 185,3544 / 90 spur = B 2.0594933
B 2.0594933 x 16 pinion = rollout 32.95 in milimeter.

Op welk circuit ga je rijden?
Ik ben een 'solo' rijder, wedstrijden in wat dan ook is, los van het feit of ik er slecht of goed in ben niet mijn ding. Vandaar op een stille dag in Gouda of een avondje bij PK.

Moet je even een PM sturen naar Jan Willem (Djiewie hier op het forum). Die is zich aan het orienteren voor een Pro10...

Zo vandaag mijn crc maar een paar gram zwaarder gemaakt. Ik wilde nog een brace op de voorwiel ophanging, kon deze niet vinden voor een verbreede crc dus zelf gemaakt. (zo als dat hoort bij pro10 :lol:) hier het resultaat;
546b64aa-5bb4-1a91.jpg

546b64aa-5bc5-50d6.jpg

546b64aa-5bd8-4db6.jpg

Verder moeten er nog rubbere ringen links en rechts tussen komen om schoken op te vangen.

Laatst bewerkt door een moderator:
nylon moertje met daartussen een carbon vliegerstokje toevallig? Ziet er goed uit :cool:

Over de o-ringen...je kunt het gebruiken om iets meer flex te behouden... is het nodig...mwa ik heb gewoon een aluminium buis tussen de voorophanging zitten. Flexibiliteit nul komma nul..... oerdegelijk en werkt ook goed :D.

Je zou optioneel buisje kunnen maken voor de O-ringen ...kun je kijken wat je fijner vind en om te kijken of je dat uberhaupt merkt.

wat ook kan is een spaak of staaldraad met twee gas stang stopjes met inbus. Heel goedkoop en snel te vervangen en hebben ook wat flex wanneer je verenstaal zou nemen.:rolleyes: De CRC heeft een gaatje in de voorophanging speciaal daarvoor;)

Zelf maken Alex, voor een paar euro:D
Kanwel even een foto maken maar het is echt heel eenvoudig
Googlen werkt niet want het is een djiewie idee. Heb het op mijn crc genx
waar ik indoor mee race. Het voordeel hiervan is dat je het niet vastzet met een schroefje zodat het heel blijft wanneer je voortrein bij een crash afbreekt.;) en je kunt een rubber ring gebruiken voor meer flex en zo je voor grip iets aanpassen wanneer de grip veranderd en je niet gelijk een andere shore band wil gebruiken.

Doe maar even een foto want ik heb nog steeds geen idee wat je bedoeld :D

ps:
Wat bedoel je met het heel blijft bij een crash? Mijn A-arm breekt af maar de rest (het gedeelte waar de caster blokken tegen of op zitten) blijft gewoon zitten waar het zit. Of bedoel je iets anders?

Laatst bewerkt:
Ff een vraagje, de front brace die ik gemaakt heb, daar zit het carbon buisje niet vast dmv schroef draad oid.
De schroeven steken er zo'n 7mm in. wat denken jullie moet deze wel vast gezet worden of kan dit los blijven zoals bij deze brace van xray;
xrayxiiactivebrace.jpg

Hier zit in het midden ook geen schroefdraad en kan deze ook gewoon heen en weer bewegen (flexen)

kees, ik zou het gewoon zo proberen zoals je het nu hebt opgebouwd. We rijden buiten niet snel een voorophanging kapot.

We rijden buiten niet snel een voorophanging kapot.

Nee, alleen reed ik gisteren met de 1/8 weer een motor kapot.... Snelheid viel al wat tegen, snap nu waarom...
Zou "iets" me aan het vertellen zijn dat ik moet stoppen met brandstof ofzo?...

Echt niet! ;)

ff Lunchen.

ps:
Wat bedoel je met het heel blijft bij een crash? Mijn A-arm breekt af maar de rest (het gedeelte waar de caster blokken tegen of op zitten) blijft gewoon zitten waar het zit. Of bedoel je iets anders?

De A-arm brak bij mij voortdurend aan de voorzijde af bij een tik waarna die op het achterpunt ging draaien en daar dus de boven arm in meenam. Wanneer je dan een tussen brace hebt voor een verlengde boven arm of zoals zo te kopen dan breekt die ook af dus. Vandaar de oplossing met een staafje.;)

Ok ik snap 'em nu.

Bij de oude associated stijl ophanging is dat mischien anders dan. Het breekpunt zit op het punt waar het A gedeelte vastzit aan het gedeelte waar de schroef in gaat. Wellicht hebben ze hier expres een breekpunt in gebouwd of zo want bij mij breekt de gehele onderste A-arm af tot het punt waar de schroef in gaat die het blok bevestigd op het chassis. Het blok waar de schroef in zit met de casterblok erboven blijft gewoon zitten bij mij terwijl de onderste A-arm er een beetje bij bungeld. Dit is bij de indoorbaan toch wel 4-5 keer gebeurd in de 2 jaar dat ik er gereden heb.:oops:

Back