koop, of bouw een Pro10/WGT/F1. Keep pancars alive!

Een LRP Sphere competition is een regelaar die minimaal boost timing aan een motor kan geven, dit haal je al uit de naam "competition". Een roll-out van 30mm zal dus ook totaal geen top snelheid hebben vergeleken met de gebooste regelaars.

Moet de roll-out dan wat anders zijn?

Ik weet dat de Sphere niet geschikt is om even hard te gaan als de andere auto's.
 
Moet de roll-out dan wat anders zijn?

Ik weet dat de Sphere niet geschikt is om even hard te gaan als de andere auto's.

Roll out zal hoger moeten, wellicht richting de 50-60 (gok ik, geen idee eigenlijk), om een beetje snelheid te krijgen. Acceleratie gaat dan achteruit, maar ja, met zo'n regelaar is het het een of het ander. Het is bijna een 0 graden regelaar wat dat betreft.
 
HOi Alex

Thanks voor de tip over die camber bars... na even zoeken op foto's van de C10 blijkt idd dat die met de losse voorwiel ophaging geen camberbar gebruikt.... da's mooi....eens kijken of ik morgen ochtend dat ding zachtjes over de baan kan laten gaan.....
(en als het een beetje stuurd, dan natuurlijk wat sneller)

Mocht er geen andere camber/caster shims bij die van jou bijzitten kun je van mij een setje hebben. De dunne zijde altijd naar achteren plaatsen zodat je alleen caster insteld. Door de constructie krijgt hij veel cambergain in de bochten dus hoef je bijna geen statische camber in te stellen.

Haal bij de voorwielophanging ook de onderste veer weg en plaats er rubbere O ringen onder de Wishbone, dus waar die onderste veertjes zaten. Net zoveel O ringen plaatsen dat de wishbone niet de bumper/chassis raakt in uitgeruste toestand en dan bovenste veren gebruiken voor de voorspanning/droop. Doe ook wat van dat dampersyrup op de pin die door de ophanging/ aluminium rondje en o-ring gaat dan heb je ook wat demping. Het is echt een heel goed en sopel lopende voorwiel ophanging.

Of het verstandig is om met een 235mm op de binnenbaan te rijden laat ik aan jou over :cool:. Persoonlijk zou ik een paar weken wachten en buiten ermee starten om geen dingen kapot te rijden.
 
Laatst bewerkt:
426487_10150558917497921_626432920_9150907_1899166472_n.jpg


getting there slowly ;-) ,

soon driving the car at MACH
 
Ah okee, dacht dat hij een eigen draadje opgezet had. Maar dan zat ik dus toch in het goede draadje te zoeken naar een speld in een hooiberg haha...
 
Hi, Ik had een vraagje betreffende het afstellen van een WGT en hoop dat iemand mij wat meer info kan geven.

Ik kan de bovenste draagarmen vooraan kantelen naar voor en dit in 3 possities. Wat voor effect geeft dit op het rijgedrag? Standaard staat de arm horizontaal.

Groeten,

B
 
Dit heet "Dynamic Caster".

Doordat de bovenste draagarm schuin naar voren staat zal bij het inveren van de voorkant de bovenste draagarm iets naar voren hellen. Daardoor zal de "kingpin" meer verticaal (richting 90°) gaan staan. Als dat gebeurd krijg je dus iets minder caster.

Minder caster zorgt voor iets minder stabiliteit op het rechte stuk maar zorgt ook voor meer stuur. Door de dynamic caster toe te passen zal er bocht in en mid corner nog iets stuur bij komen omdat door het schuin naar voren bewegen van de bovenste draagarm minder caster geeft. Bij een 0° caster block is dit dus neutraal, bij een 5° caster block zal de caster met 2° afnemen en met een 10° caster block zal de caster 4° afnemen.

Als je dus standaard (statische caster) 6° caster ingesteld hebt en een 5° caster block dan zal bij insturen en dus inveren van het buitenste wiel aan die kant de caster verminderen met 2° en hou je aan die kant dus 4° over.

Uiteindelijk resulteerd het dynamische caster dus in een wat meer aggressief stuur gedrag.

Hoop dat het een beetje duidelijk is. Het kan bij caster namelijk nogal dubbel gelezen worden.

Minder Caster = minder stabiliteit & meer stuur.
Meer Caster = meer stabiliteit & minder stuur.
Dynamic Caster = aggressiever stuur gedrag.
 
koop, of bouw een Pro10/WGT/F1. Keep pancars alive!

Zit er nou veel verschil in rijgedrag met een dichte bodemplaat,of een oude open bodemplaat waar die uitsparingen zitten voor een cellpack?
 
Back
Top