koop, of bouw een Pro10/WGT/F1. Keep pancars alive!

Nice Alex.
Ziet er erg goed uit:)
Ga je daar ook nog mee rijden of word dit een shelfqueen?

mvg Roy

Ik weet nog niet wat ik ermee ga doen. Was meer als een goedkoop opknap projectje bedoeld. Racen doe ik met mijn L2 maar ga de LS zeker nog een keer rijdend maken en uitproberen. Shelfqueen is het helaas niet, het chassis heeft behoorlijke gebruikssporen.

Aan allen...
Indien er mensen interesse hebben in 4200MAH shorty lipo pakketten, dan kan ik als er aantallen afgenomen worden een leuke prijs maken.
Normale verkoop prijs is 59,95 euro per stuk ex verzenden.
Bij grotere aantallen kan ik een deal maken met een leverancier.
Let op dit is dus niet dat ik een handelaar ben.
Kreeg alleen via iemand de kans om mensen wat te matsen bij voldoende interesse.
Indeaal voor in de WGT;)
Mocht dit in strijd zijn met forum regels, gaarne laten weten en of delete deze post.
Alles afhandelen via PM ivm anders vervuilen van topic.

mvg Roy

No worries hier van mijn kant als mod. Maar om nu nog accu's te kopen voor dit indoor seizoen of juist al accu's te kopen voor het komende indoor seizoen lijkt mij geen strak plan. Dus deze laat ik voorbij gaan tenzij het héél aantrekkelijk wordt aangezien er ook een F103 aan komt ;)

@Joost....Deze accu's zijn juist ideaal voor de Tamiya F1's
De F103 ivm dat het gewicht meer centraal blijft en de F104 ivm dat je dan meer keuze hebt voor het plaatsen van je electronica en de gewichtsverdeling.

mvg Roy

full

full

Laatst bewerkt door een moderator:
Dat is afhankelijk van de hoeveelheid die ik kan/ga afnemen.
Hoe meer er besteld worden hoe goedkoper het gaat worden natuurlijk;)
Ik zal er vanavond nog even een mailtje achteraan gooien zodat ik een indicatie krijg.

mvg Roy

Ja precies, ik denk dat hij wel een indicatie kan geven denk ik. Denk ook dat er dan misschien wel meer mensen wat mee kunnen.

Oh, over welke shorty's gaat het eigenlijk?

Net een mailtje gestuurt.
Prijs gevraagd voor begin aantallen van 10 a 20 stuk en eventueel meer.
Lipo's zijn van Roche Silverback Elite.

Mvg Roy
full

Press release: Stormer Hobbies brings back the 1/10 Parma 235mm Osella

235mm body opnieuw uitgebracht door Stormer Hobbies
Press release: Stormer Hobbies brings back the 1/10 Parma 235mm Osella - R/C Tech Forums

Pulled from the original Osella mold by Parma, exclusively for Stormer Hobbies! The original mold was made in 1984, and these are a great 235mm pan car body with the true vintage flair, and feel we all love. A bit more round on the nose than the TOJ to help keep you out of trouble. Excellent performing body with lot's of downforce to help keep your favorite race car planted!

These bodys are being pulled from the Original Parma mold, by Parma, exclusively for Stormer Hobbies.

These new Osella's have the overspray film on them (old ones, no film), and we had Parma engrave a "K" on the lower back part of the body mold, that wouldn't be on the originals. The K is to show respect and give props to Parma founder Ken MacDowell, and show it's a current pull of the body. It's on the back, on the piece you trim off. But it's there, and I think it's important to show that respect for both Ken, Parma, and the collector crowd.

We kinda guess that they were originally discontinued about 1991-1992 or so, and now they're back home here at Stormer. Race them, or put them on your shelf queen. Stormer had the Osella's made for you, and we're proud to bring back a small piece of history for all of us

Kleine update ivm de shorty lipo's....
Indien er een bestelling van 10 stuks komt, zit ik op 54,95 per accu en als er 20 besteld gaan worden dan zit ik op 49,95 per accu.
Indien interesse gaarne PB sturen.

mvg Roy

Hoe is het met de bandjes

Hoi Pro10 experts

Ben bezig een RC10R5 op te bouwen, zitten net verse bandjes op (diameter 64mm) maar nu lopen de banden tegen de steunen van de bodyposts....

Op de foto's staat de auto zonder accu en dan zit de boel al dicht bij elkaar....

Wie heeft er ervaring en kan advies geven wat een mooie diameter is om de banden op af te draaien?

Thx
Winfried

Vraagje?
Ga je binnen of buiten rijden met de auto?
Indien binnen is mij verteld dat de diameter van de banden ongeveer 54 tot 56MM moet zijn.
Je kan de banden tot die diameter afdraaien maar er zijn ook andere opties.
Je kunt BV de brace omdraaien zodat de bodypost naar voren wijst of de brace van een 12R5 gebruiken.
Deze is wat rechter zodat het probleem er ook niet is.
Het is ook een beetje afhankelijk met wat voor kap je gaat rijden.

mvg Roy

Winfried,

Het is een feit dat de Corally banden (wat deze zijn zo te zien aan de witte velgen) Iets groter zijn dan de andere merken banden. Buiten kan je wel met de volle diameter beginnen met rijden dus je hebt een probleempje.

Als ik het zo bekijk is er nog wel ruimte om de cross-brace iets in te korten en de bodypost iets naar voren te plaatsen. Dan ben je overal vanaf. Je kan er ook voor kiezen natuurlijk om steeds nieuwe banden meteen af te draaien maar dat scheelt al snel weer een avondje trainen en dat is toch zonde op lange termijn.

Wat je ook zou kunnen proberen is een cross-brace van de RC12R5 erop te zetten. De montage punten voor de standoffs en de zijveren zijn als het goed is hetzelfde alleen zitten de bodyposts meer naar de zijkant. Ik weet alleen niet hoe je dan uitkomt met dat optionele carbonwerk wat je erop hebt zitten.
Als je wil mag je er eentje proberen. Ik heb ze liggen hier dus...

Nog een optie, zie ik net. Is een cross-brace nemen van mijn eerste Pro10 zelfbouw. Daarvan zijn de montage punten ook hetzelfde als op de 10R5. Alleen moeten we dan even gaatjes maken voor de zijveren. Maar dan weet je zeker dat de bodyposts vrij lopen van de banden... Ik zal even kijken wat ik daarvan nog heb liggen. Had een hoop spares gemaakt toen.

Corally banden zitten uit de doos op ongeveer 63.5mm diameter. Is een beetje veel van het goede. Ik begin zelf altijd op 60-61mm diameter voor buiten. Scheelt in het kwijtraken van happen uit de band.

Ik zou ook adviseren de banden naar 61mm te draaien als je buiten wilt rijden. Voor binnen is hoe kleiner hoe beter. Als vergelijking, bij andere fabrikanten zoals jaco en mobgums etc komen de banden ongeveer 62mm uit de doos.

Naast het feit dat je sneller happen krijgt met 64mm gaan de zijwanden ook makkelijker flexen in de bochten.

@Winfried....
Ter verduidelijking een foto.
De 12R5 brace staat er hier ook nog eens omgekeerd op maar dit is meer gedaan ivm de body als noodzaak.
Mocht er iemand nog een goed spoiler hebben voor dit type auto(Tamiya TS020) hou ik mij aanbevolen:cool:

mvg Roy
full

full

Back