Zoek een X kist met de volgende eigenschappen: Liefst vol GFK. Goed strak vliegend, geen 3D wel kunstvlucht. Electrisch uit te voeren met 2x 10s F3A packs. Hierdoor moet het gewicht niet te veel boven de 10kg komen te liggen. Denk wat maat betreft richting de Krill Velox.
Hans, ik vrees dat je met eender welke gfk redelijk zwaar gaat uitkomen. Mocht ik voor een electro setup gaan, dan zou mijn eerste keuze een knol extra zijn. Deze zijn heel licht van constructie en dus uitermate geschikt hiervoor. Alec heeft een Velox gehad, hij zal je meer kunnen vertellen van gewichten. Als je een Krill kist wil, denk ik dat een sukhoi de lichtste zal zijn. (en duurste) op het duits forum is momenteel iemand eentje aan opbouwen voor electro. Baubericht Krill SU29 33% - elektrisch - - RC-Network
k'ben ook eentje aan het electrificeren Modelluchtvaartclub Golden Wings vzw Forums-viewtopic-Electro lembeck extra 2m32
Peter, ik ben bang dat de Sukhoi net even wat zwaarder uit gaat vallen. De Velox kit weegt 5,5 kg volgens krill. Misschien weet jij nog wat de kale Sukhoi kit woog? Met 2x 10s gaat het met de Sukhoi niet lukken vrees ik. Eigenlijk wil ik het liefst oude F3A LiPo's gebruiken omdat, als ik er aan begin, het meer bijzaak wordt. @allen, bedankt voor de links in ieder geval.
@Hans, ik zou ook niet voor een composite kist gaan, veel mensen hebben een zeerrr zware kist als resultaat gekregen. (Bv Ian Watson) met zijn krill katana (is wel ook de zwaarste). De velox is mss lichter maar ik zou er niet echt voor gaan, het is echt een oude kist. Ik zou ook voor de knol extra gaan.
of die van orion models (velox) in CZ, uiterst lichte houtbouwkisten (naar wat ik er van gelezen heb) Link edit: 10s voor 10kg, 2.6m lijkt me toch krap hoor, das op 2.2m al niet gek veel..
@Lespinoy, voor figuren wil je die orion liever niet denk ik. 10S lijkt mij ook weinig, ik denk dat Benoit D op 11s vloog ofzo met zijn EF 2.2m Yak 54. 2 F3A packs + 1 cell
In principe heb je dan bij een 10kg kist hetzelfde aan energie per kg als een F3A kist. Dat is ruimschoots voldoende.
Jens, Dat kan, heb ze nog nooit in het echt gezien of zien vliegen, ik weet alleen dat ze licht zijn.. ik gebruik zelf ook 12s (maar ik gebruik dan ook geen pletti) op 2.2 Hans, Succes ermee..
Ik ben nog geen motor tegen gekomen die 10S, 15kg tot 20kg kan leveren, je loopt daar toch een beetje tegen de kV's aan. Voor de boven genoemde trekkracht zul je naar 12s of zelfs 14s moeten anders haal je dat niet. Ik zit nu op 11S en de scorpion 5035 190kV, op 10s haalde die het niet. Maar op 11S heb ik er n wel een heel goed gevoel bij. Nog niet gevlogen Een 7.5 tot 8 Kg kist ( 2.2 M ) moet te doen zijn zeker als je niet wil 3D vliegen. Ik had met die scorpion 11-12 kg trust met 24x10 Xoar. je kunt groter, maar ik heb gekozen voor 1 cel extra om de prop niet veel grotor kon op de EF extra 88" Bart,
nieuwe sebart niets voor je? 2.18. Die zou je kunnen vliegen met 2 10S packs parallel. Giant Planes - Sebart.it Dat doe ik in mijn velox-II ook. Succes
Ha Winfried, dat vind ik te veel een 3D ding en ook wat aan de kleine kant. Denk niet dat dat een andere beleving geeft dan een F3A toestel als je daar F3A-X mee vliegt. Ik lees nu dat er zelfs wordt gewaarschuwd in de handleiding er niet hard mee vliegen anders spettert hij uit elkaar. Da's dan niets voor mij, er moet een beetje dynamiek in zitten.
@Hans; In de meeste handleidingen zeggen ze wel dat je kalmaan moet doen (gewoon om hun eigen wat te coveren) maar in deze handleiding zeggen ze het wel 2 of 3. Ik zou al niets meer durven testen Volgens mij krijg je ook maar echt een ander gevoel bij het "big scale" vliegen vanaf 2.6m. Een kleine kist (en zeker 1 van seba) gaat je waarschijnlijk nietveel verschil geven met je F3A kist. (het is natuurlijk altijd wel iets minder strak)
Ik vind het altijd gevaarlijk een kist af te stemmen op de accu's die je hebt; zeker als dat niet de ideale setup is. Orion Velox is superlicht maar niet goed voor figuren (mijn ervaring met de 2m20 was heel goed, maar t'is gewoon geen figuren machien...) Knol extra met kleine ailerons, één hitec '55 servo per roer en vleugel misschien ietwat verder achteruit plaatsen om het zwaartepunt juist te krijgen, dat lijkt me een goede figurenkist. Geen powerbox nodig dan, win je ook weer gewicht.
Nog even over de Sukhoi die in dit draadje voorbij kwam: <object width="425" height="344"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/-Q4ZTyG8Yg8&hl=en_US&fs=1&"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/-Q4ZTyG8Yg8&hl=en_US&fs=1&" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed></object> Toch wel aardig dynamisch dacht ik zo...
Paul, daar heb je gelijk in, het moet inderdaad geen vreemd compromis worden van een te zwakke aandrijving omdat het zonodig 10s moet zijn. Ik kan me voorstellen dat de Krill Velox een heel andere kist is dan de Orion Velox. Heb Winfried een enkele keer met de Orion Velox zien vliegen. Dat heeft mij ook niet overtuigd. De Knol Extra lijkt mij net aan de zware kant voor 10s 2p. Dat gaat 12 kg worden. Mijn doel is een 10kg kist die ik met een Plettenberg Terminator (215 KV) kan vliegen, heb ik nog net genoeg toeren lijkt mij zo, en F3A strak kan vliegen.