Krill Velox, hoe vliegt deze ?

Discussie in 'F3A-X' gestart door Hans Meij, 17 dec 2009.

  1. Hans Meij

    Hans Meij

    Lid geworden:
    2 sep 2002
    Berichten:
    3.540
    Zoek een X kist met de volgende eigenschappen:
    Liefst vol GFK.
    Goed strak vliegend, geen 3D wel kunstvlucht.
    Electrisch uit te voeren met 2x 10s F3A packs.
    Hierdoor moet het gewicht niet te veel boven de 10kg komen te liggen.
    Denk wat maat betreft richting de Krill Velox.
     
  2. 3w_flyer

    3w_flyer Guest

    Hans,

    ik vrees dat je met eender welke gfk redelijk zwaar gaat uitkomen.

    Mocht ik voor een electro setup gaan, dan zou mijn eerste keuze een knol extra zijn. Deze zijn heel licht van constructie en dus uitermate geschikt hiervoor.

    Alec heeft een Velox gehad, hij zal je meer kunnen vertellen van gewichten.

    Als je een Krill kist wil, denk ik dat een sukhoi de lichtste zal zijn. (en duurste)

    op het duits forum is momenteel iemand eentje aan opbouwen voor electro.

    Baubericht Krill SU29 33% - elektrisch - - RC-Network
     
  3. raymon

    raymon Forum veteraan

    Lid geworden:
    4 mei 2003
    Berichten:
    6.512
    Locatie:
    Creil vlieg bij lvc emmeloord
    Laatst bewerkt door een moderator: 23 nov 2015
  4. 3w4Ever

    3w4Ever

    Lid geworden:
    28 dec 2006
    Berichten:
    403
    Locatie:
    Poldergebied
  5. Hans Meij

    Hans Meij

    Lid geworden:
    2 sep 2002
    Berichten:
    3.540
    Peter, ik ben bang dat de Sukhoi net even wat zwaarder uit gaat vallen. De Velox kit weegt 5,5 kg volgens krill. Misschien weet jij nog wat de kale Sukhoi kit woog? Met 2x 10s gaat het met de Sukhoi niet lukken vrees ik. Eigenlijk wil ik het liefst oude F3A LiPo's gebruiken omdat, als ik er aan begin, het meer bijzaak wordt.

    @allen, bedankt voor de links in ieder geval.
     
  6. JVDO

    JVDO

    Lid geworden:
    7 okt 2005
    Berichten:
    3.912
    Locatie:
    Belgium
    @Hans, ik zou ook niet voor een composite kist gaan, veel mensen hebben een zeerrr zware kist als resultaat gekregen. (Bv Ian Watson) met zijn krill katana (is wel ook de zwaarste). De velox is mss lichter maar ik zou er niet echt voor gaan, het is echt een oude kist. Ik zou ook voor de knol extra gaan.
     
  7. lespinoy

    lespinoy

    Lid geworden:
    27 okt 2004
    Berichten:
    1.036
    Locatie:
    belgie
    of die van orion models (velox) in CZ, uiterst lichte houtbouwkisten (naar wat ik er van gelezen heb)
    Link

    edit: 10s voor 10kg, 2.6m lijkt me toch krap hoor, das op 2.2m al niet gek veel..
     
    Laatst bewerkt: 17 dec 2009
  8. JVDO

    JVDO

    Lid geworden:
    7 okt 2005
    Berichten:
    3.912
    Locatie:
    Belgium
    @Lespinoy, voor figuren wil je die orion liever niet denk ik.

    10S lijkt mij ook weinig, ik denk dat Benoit D op 11s vloog ofzo met zijn EF 2.2m Yak 54.
    2 F3A packs + 1 cell
     
  9. Hans Meij

    Hans Meij

    Lid geworden:
    2 sep 2002
    Berichten:
    3.540
    In principe heb je dan bij een 10kg kist hetzelfde aan energie per kg als een F3A kist. Dat is ruimschoots voldoende.
     
  10. lespinoy

    lespinoy

    Lid geworden:
    27 okt 2004
    Berichten:
    1.036
    Locatie:
    belgie
    Jens,
    Dat kan, heb ze nog nooit in het echt gezien of zien vliegen, ik weet alleen dat ze licht zijn.. ik gebruik zelf ook 12s (maar ik gebruik dan ook geen pletti) op 2.2

    Hans,

    Succes ermee..
     
  11. xyz

    xyz

    Lid geworden:
    2 dec 2007
    Berichten:
    1.642
    Locatie:
    Eindhoven
    Ik ben nog geen motor tegen gekomen die 10S, 15kg tot 20kg kan leveren, je loopt daar toch een beetje tegen de kV's aan. Voor de boven genoemde trekkracht zul je naar 12s of zelfs 14s moeten anders haal je dat niet.

    Ik zit nu op 11S en de scorpion 5035 190kV, op 10s haalde die het niet.
    Maar op 11S heb ik er n wel een heel goed gevoel bij. Nog niet gevlogen :)

    Een 7.5 tot 8 Kg kist ( 2.2 M ) moet te doen zijn zeker als je niet wil 3D vliegen. Ik had met die scorpion 11-12 kg trust met 24x10 Xoar. je kunt groter, maar ik heb gekozen voor 1 cel extra om de prop niet veel grotor kon op de EF extra 88"

    Bart,
     
  12. wvr

    wvr

    Lid geworden:
    12 mei 2003
    Berichten:
    2.960
    Locatie:
    Velserbroek
    nieuwe sebart niets voor je? 2.18. Die zou je kunnen vliegen met 2 10S packs parallel.

    Giant Planes - Sebart.it

    Dat doe ik in mijn velox-II ook.

    Succes
     
  13. Hans Meij

    Hans Meij

    Lid geworden:
    2 sep 2002
    Berichten:
    3.540
    Ha Winfried, dat vind ik te veel een 3D ding en ook wat aan de kleine kant. Denk niet dat dat een andere beleving geeft dan een F3A toestel als je daar F3A-X mee vliegt.
    Ik lees nu dat er zelfs wordt gewaarschuwd in de handleiding er niet hard mee vliegen anders spettert hij uit elkaar. Da's dan niets voor mij, er moet een beetje dynamiek in zitten.
     
  14. JVDO

    JVDO

    Lid geworden:
    7 okt 2005
    Berichten:
    3.912
    Locatie:
    Belgium
    @Hans; In de meeste handleidingen zeggen ze wel dat je kalmaan moet doen (gewoon om hun eigen wat te coveren) maar in deze handleiding zeggen ze het wel 2 of 3. Ik zou al niets meer durven testen :) Volgens mij krijg je ook maar echt een ander gevoel bij het "big scale" vliegen vanaf 2.6m. Een kleine kist (en zeker 1 van seba) gaat je waarschijnlijk nietveel verschil geven met je F3A kist. (het is natuurlijk altijd wel iets minder strak)
     
  15. paulplevoets

    paulplevoets

    Lid geworden:
    20 apr 2004
    Berichten:
    1.264
    Locatie:
    Sint-Truiden (België)
    Ik vind het altijd gevaarlijk een kist af te stemmen op de accu's die je hebt; zeker als dat niet de ideale setup is.

    Orion Velox is superlicht maar niet goed voor figuren (mijn ervaring met de 2m20 was heel goed, maar t'is gewoon geen figuren machien...)

    Knol extra met kleine ailerons, één hitec '55 servo per roer en vleugel misschien ietwat verder achteruit plaatsen om het zwaartepunt juist te krijgen, dat lijkt me een goede figurenkist. Geen powerbox nodig dan, win je ook weer gewicht.
     
  16. NoLimit

    NoLimit

    Lid geworden:
    12 jul 2007
    Berichten:
    140
    Locatie:
    Lekkerkerk
    Nog even over de Sukhoi die in dit draadje voorbij kwam:

    <object width="425" height="344"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/-Q4ZTyG8Yg8&hl=en_US&fs=1&"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/-Q4ZTyG8Yg8&hl=en_US&fs=1&" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed></object>


    Toch wel aardig dynamisch dacht ik zo...:cool:
     
  17. Alexzzz

    Alexzzz Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 mei 2004
    Berichten:
    23.427
    Locatie:
    Spijkenisse
    NoLimit, dat is niet de 2.2m maar de 2.6m.
     
    Laatst bewerkt: 21 dec 2009
  18. Hans Meij

    Hans Meij

    Lid geworden:
    2 sep 2002
    Berichten:
    3.540
    Het is Wilfred btw.
    2e deel is de 220, maar dit is nou net niet het vliegen wat ik zoek.
     
  19. Alexzzz

    Alexzzz Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 mei 2004
    Berichten:
    23.427
    Locatie:
    Spijkenisse
    Hmz ja, zie het nu ook:)
     
  20. Hans Meij

    Hans Meij

    Lid geworden:
    2 sep 2002
    Berichten:
    3.540
    Paul, daar heb je gelijk in, het moet inderdaad geen vreemd compromis worden van een te zwakke aandrijving omdat het zonodig 10s moet zijn.

    Ik kan me voorstellen dat de Krill Velox een heel andere kist is dan de Orion Velox. Heb Winfried een enkele keer met de Orion Velox zien vliegen. Dat heeft mij ook niet overtuigd.

    De Knol Extra lijkt mij net aan de zware kant voor 10s 2p. Dat gaat 12 kg worden.
    Mijn doel is een 10kg kist die ik met een Plettenberg Terminator (215 KV) kan vliegen, heb ik nog net genoeg toeren lijkt mij zo, en F3A strak kan vliegen.
     

Deel Deze Pagina