hoi ik ben van plan om een kyosho kaliber m24 aan te schaffen. weet iemand of dat een leuke beginners helicopter is, aangezien ik nog geen ervaring heb. groeten skyfox :?: :idea: :idea: :idea:
De raptor familie wordt hier nogal de hemel in geprezen, voor beginners en gevorderde. Goede beginners brandstof heli: Raptor 30V2 Betaalbaar, en de crashparts (belangrijk voor een beginner ) zijn ook betaalbaar. Als je even zoekt op het forum kan je veel leesvoer hierover vinden.
Hmmm...... Die klappers met dat Nikko ding zijn bij Satoer blijkbaar zo hard aangekomen dat hij nu iedereen die belangstelling heeft voor zo'n lief micro heli'tje maar meteen een brandstof ding aanraad?
Als ik wat plaatjes van die heli bekijk ziet het er allemaal wat degelijker uit als een standaard humming/dragonfly/aerohawk model. Iig een stuk netter als mijn dragonfly, maar ik kan niks zeggen over de nieuwere versies (V2, elites...). Het ziet er allemaal vrij stevig uit (maar uiteindelijk sloop je hem toch ).
Ohhhhh ik dacht dat het hier over een dikke brandstof heli ging Deze dus: Lekker slim om die ook Caliber te noemen (met een C dus ) Sorry!. Wat ik van de M24 gehoord heb dat ze de sterkste FP rotorbladen hebben. Ook een aanrader voor andere heli's dus. Leuk ding. Heb er verder nog niemand over gehoord op dit forum. Dus je weet wat dat betekend..... :twisted: Verslagje
Hm, interessant. Deze bladen zijn ook een stuk vlakker zo te zien dus -> hogere headspeed -> meer controle ? (als een standaard micro) Als ik de filmpjes bekijk lijkt ie echt op een stuk hogere rpm te hoveren als een hummy. Interessant draadje: http://runryder.com/helicopter/t115638p1/ De accu schijnt niet zo geweldig te zijn en er zit alles in 1 elektronica in :?
Die Kyosho mini heli wordt momenteel "getest" door de mensen van Hobbyland.de tot nu toe zijn ze zeer tevreden over de prestaties.
Een leuk promo mooi filmje van Kyosho zelf: http://www.kyosho.de/video/m24.wmv 2 min 40 sec 10,1 MB (Engelse tekst)
nu zijn filpjes van de fabrikant niet echt de beste om te bekijken, daar weet jij niet wat er voor equipment inzit, allleen wat de fabrikant jou wil laten denken wat erin zit (origineel)
Bedankt voor de waarschuwing Gerard. Ik heb ook de engelse handleiding gratis gevonden. (PDF formaat) http://www.kyosho.com/manuals/20920-caliber-ep-manual.pdf Op een Duitse site moet je er 8,50 euro voor schokken :lol: . Zorg dat je de japanse tekens voor acrobat reader ook hebt anders heb je een hoop lege vellen. Tot m'n verbazing na downloaden van de file voor japanse tekens is de handleiding in het engels. 8)
Ik ben niet echt tevreden over de M24 tail rotor capaciteiten. Traag en te weinig power. Ik wil dat graag bijregelen in de electronica box, daar bevinden zich namelijk drie potensiometers. Weet iemand welke potmeter wat regelt. Daar zijn geen instrukties van te vinden in de bijgeleverde handleiding.
Hallo.ik denk wel dat dit een goede heli zal zijn om mee te leren vliegen.Dit is al geen speelgoed meer vind ik :roll: :wink: .Heb vanmidag es een stapje gedaan en ondertusse effe naar die nieuwe heli van Nikko zitte kijken.Ziet er wel aantrekkelijk uit maar naar et schijnt zou er een vaste nick inzitten waardoor je niet of nauwelijks kan hooveren.Anders heb ik al 1 testvlucht gedaan met min splinternieuwe calliber en dat bleek reuze mee te vallen ,heel goed vind ik ook die veiligheid die in de gyro zit ingebouwd ,greeeetz Carbooontje
Ja .er zit namelijk een veiligheid in ,je moet je batterij inpluggen en dan nog eerst een knopje indrukken op de gyro om de hoofdmotor te activeren iedereen weet dat je altijd ook je zender moet aanleggen vooraleer de heli in te pluggen ,maar in het begin ben ik er toch eens ingeslaagt mijn zender af te leggen van min carbooon zodat ij zijn eigen leven ging leiden . 8O 8O 8O resultaat;een namidagje plakwerk en nieuwe hoofdrotorbladen mja.ik zal dit maar 1 maal meemaken denk ik.niet zo leuk om 200 euro zo effe voor je neus keihard te zien neergaan.Ok dit is helivliegen zekers :lol: :lol: :lol: ,greeeetz
In de ontvanger/gyro/regelaar combinatie van de Jabo II, (grotendeels gebaseerd op de Feda-Dragonfly), zit wel degelijk een beveiliging. Deze kun je wel aanzetten en zonder zender aan gebeurt er totaal niets, na het knipperen van het LED gaat het LED uit. Mooie beveiliging dus. Gisteravond nog getest..... 8)
ah ok, dat zijn dus de beveiligen welke altijd aanwezig zijn op de huidige motor regelaars (niet starten zonder nul punt calibratie van de zender).
Ondertussen al iemand wat meer ervaring opgedaan met de M24 ? Zijn er makkelijk vervangstukken voor te krijgen ? Vliegt 'ie stabiel ? Filmpje gemaakt ? :wink:
Ik vind hem nogal duur voor een beginnertje. Voor de zelfde prijs heb je drie mini dragonfly's. Dan heb je meteen een hoop reserve onderdelen en een zooitje accu's en het is niet zo erg als je hem kapot vliegt.