ik heb al even op google gezocht maar ik heb niet echt nuttigs kunnen vinden. ik zat zelf te denken om iedere auto uit te rusten met een ir ledje met een eigen frequentie. en vervolgens met een sensor langs de baan te detecteren welke auto wanneer langs komt (dmv frequentie herkenning...) heeft iemand anders nog betere ideeen ? (website ofzo ?)
ah. DAT bedoel je. zeg dat dan. eh, je zou van die lijnen in je wegdek kunnen maken met een chip in de auto die van alles registraat en doorzend als hij over die lijnen komt. alleen lijkt me dat te duur. BTW sorry dat de site zo'n grafherrie maakt. dat wist ik ook niet. Maarre, je kan iemand laten staan daar en tellen alleen lijkt me dat wat moeilijk als de autootjes met 80 voorbij komen scheuren. is het niet mogelijk om en digitale fotocamera met zoom en tijd/datum registratie neer te zetten die flitst als er een autootje voorbij komt? nadel is dan wel dat je OF tijdens de race heel snel de tijden moet neerzetten of achteraf bekend moet maken. Ik durf te wedden dat het mogelijk is om alles door te zenden maar ik weet niet of op outsite compatible schermen zijn die die dingen weergeven.
www.amb it of iets dergelijks zelf bouwen lijkt me moeilijk de mensen van amb doen alles f1 ,motor gp, maar wel duur ja groeten wiebe
Ik weet niet uit welke Grot jullie komen, maar alleen Wiebe heeft het gesnapt, Inderdaad maakt AMB telsystemen voor de meest uiteenlopende vormen van sport (geen F1 doet Tag Heuer)... maar vooral als je wel eens hebt gekart en dan na afloop zo´n leuk briefje met je rondetijden meekrijgt, heb je te maken gehad met een telsysteem met transponders.. Nu is dat sinds kort ook voor modelauto´s beschikbaar :? (23 jaar al... zie grot) kijk hier, http://www.amb-it.com/amb.asp Het oude systeem had 2 blokken van 10 transponders en kon dus 10 auto,s tegelijk tellen... de laatste versie van de AMB RC heeft personal transponders met een unieke code, die je koopt en vast in je auto monteerd, waar je ook bent waar dit systeem gebruikt wordt (90% van alle banen) hoef je alleen maar je transpondercode op te geven en het systeem herkent meteen jouw unieke kode..... dit is ook bedoeld om evt na een dagje trainen bijvoorbeels ´s avonds eens te kijken wat nu je tijden wel waren, of om online het WK 1/8 of zo te volgen..... Ik hoop dat ik het hiermee een beetje uitgelegd heb ..........Peet.........8)
Het rondesysteem is ontwikkeld door een Nederlands bedrijf en niet door TAG Heuer.. Die betalen alleen om hun naam erop te mogen zetten.. Hoe dat bedrijf precies heet..? Zou ik even op moeten zoeken...
ik dacht ook dat f1 de transponders van amb gebruikt, maar je hebt andere software voor het printen. Tag Heuer levert de software dacht ik
Maare ik ga dus lekker niet zo'n ding kopen :twisted: Ik weet niet of jullie in de nieuwe conradmodelbouwcatalogus hebben gekeken, daar staat een leuk systeempje met een ir-led. dus ik zat te denken om gewoon een systeem te maken waarbij alle auto's (in mijn geval een stuk of vier auto's) een eigen frequentie uit zenden met ir en dan bij de finish/start te detecter welke frequenties er langs komen...