lage toeren, weinig power

• Topicstarter Topicstarter Rudy
  • Startdatum Startdatum
R

Rudy

Guest
hoi,

om te beginnen heb ik een protech tech 12 tuned

ding rijd goed enzo maar op de lage toeren vind ik dat hij wat power mist, bv bij het uit accelereren na een bocht pakt hij niet meteen op.

wat ik merk is dat er nogal wat onverbrande brandstof uit de wagen komt.

hem armer of rijker zetten maar bij uitacceleren niet veel verschil vind ik

moet ik nu aan de lager toerensproeier gaan draaien? en zoja, moet hij dan armer of rijker in de lage toeren?

mvg Rudy

Het klinkt alsof hij te rijk staat maar u geeft zelf al aan dat dat niet zo is. Het kan ook aan de plug liggen als die vuil is kan de brandstof de plug doven bij het optrekken omdat er dan meer brandstof in de motor komt. Maak hem eens goed schoon met een paar druppels afterrun of koop een nieuwe ze zijn maar een paar euro!

Als het gas geven gepaard gaat met veel gesputter en rook maar in toptoeren de motor prima loopt moet je hem inderdaad op de mengsproeier iets armer zetten.

Draai hem een halve tot een hele slag in en als het alleen slechter wordt moet je hem precies net zoveel terug draaien.

Ander probleem kan ook de koppeling zijn, als die heel vroeg oppakt zal die ook niet zo makkelijk optrekken.

de kopeling pakt idd erg vroeg.. mn originele is stuk gegaan waarna ik er een andere in heb gezet, deze grijpt veel vroeger aan . is van een ander model auto maar past er wel in :oops:

Back