Lama (v2)

Heb bij www.flying-hobby.com een LamaV2 met dubbele rotor gekocht http://www.flying-hobby.com/productShow.asp?id=1039

Compleet. met zender. Toen ik de heli bestelde bleek hij net in backorder te staan. Als compensatie kreeg ik van Fung (de eigenaar) een extra accu (800 mAh) Uiteindelijk was de heli toch nog binnen een week in huis, dus die backorder viel wel mee. Helaas had Fung een andere accu die ik besteld had niet goed vastgezet in de doos, zodat mijn staart eraf lag:mad: . Die ff snel vast gelijmd. Daarna snel mijn eigen Futaba zender geprogrammeerd (nouja 't zijn maar 4 kanalen) omdat ik dat gemakkelijker vind dan al die losse zenders.

Daarna vliegen met die hap.
Werkelijk erg stabiel zo'n dubbele rotor. Nu het kouder begint te worden kun je dus lekker vanuit je luie stoel door de kamer vliegen en voor je op tafel landen. Ideaal om bv Nose in hooveringen te oefenen.

Buiten vliegen is minder geslaagd. Met een beetje wind waait ie al weg. Ik kan de servo hevels wel wat langer maken, zodat de lama wat directer stuurt.

Kortom : veel plezier in de winter voor maar 109 dollar ( verzendkosten zijn ongeveer 30 dollar.)

bovendien weer een erg goede en snelle bediening van mr Fung
:lol:

Ik heb een paar dagen geleden ook een e-sky lama2 gekocht, maar dan bij quartel voor 179 euro. Vliegt inderdaad erg makkelijk wat goed uitkomt aangezien ik een beginner ben.

Ik heb hem nu enigsinds goed getrimmd, maar bij het draaien om zn as, staat de trimmer helemaal naar rechts en eigenlijk draait hij nog steeds een beetje naar links, weet iemand hoe ik dit op de helicopter kan aanpassen?

Wat zijn goede trucjes/oefeningen om het helicopter vliegen goed te leren? ik hoorde je al over nose-in hooveren?

groeten Tristan

Hi Tristan,

Is dat dezelde als Spooky heeft, dus de versie 2 waarvan de rotor met een boutje vastzit en dus kan wegklappen bij een crash?
Zoja, weet je dan ook of Quartel hier reserveonderdelen van heeft?

Peter

Pjotrrr zei:
Hi Tristan,

Is dat dezelde als Spooky heeft, dus de versie 2 waarvan de rotor met een boutje vastzit en dus kan wegklappen bij een crash?
Zoja, weet je dan ook of Quartel hier reserveonderdelen van heeft?

Peter

Ja de rotor zit met 1 boutje vast en gaat door de centrifugaal kracht vanzelf goed staan. Quartel vertelde mij dat ze hier reserveonderdelen voor hebben. Ik heb zelf nog niks hoeven kopen. Je krijgt er 4 reserve rotor bladen bij.

groeten

Tristan_nl zei:
Ik heb een paar dagen geleden ook een e-sky lama2 gekocht, maar dan bij quartel voor 179 euro. Vliegt inderdaad erg makkelijk wat goed uitkomt aangezien ik een beginner ben.

Ik heb hem nu enigsinds goed getrimmd, maar bij het draaien om zn as, staat de trimmer helemaal naar rechts en eigenlijk draait hij nog steeds een beetje naar links, weet iemand hoe ik dit op de helicopter kan aanpassen?

Wat zijn goede trucjes/oefeningen om het helicopter vliegen goed te leren? ik hoorde je al over nose-in hooveren?

groeten Tristan

Het is wel zo dat met het verlopen van de vliegtijd de heli steeds van trim verandert op "richting" Bijstellen kan misschien middel de potmeter op de ontvanger? Geen idee. Ik heb zelf genoeg trim over op richting.

Oefeningen. Tjsa, eerst proberen de heli opde zelfde positie te houden. Lukt dat dan 8-tjes vliegen zodat je went aan sturen met rol en richting. Dan rondjes voor je langs vliegen en als laatste pirouetjes draaien en nose in. Leuk om te doen is om tijdens het hooveren de heli ff vast te pakken. Je kunt de heli echt seconden "alleen laten vliegen" dit in tegenstelling tot een hekrotor heli

Bijstellen kan je ook doen door met wat "masseren" de spoed van een van beide rotors te vergroten, gewoon even uitproberen/beredeneren welke.....

Klinkt interesant! Zelfs op E-bay vind je ze niet zo goedkoop. :P Ik doe mee mensen! Laat die corona nog maar even wachten, dat is toch geen indoor heli, en de winter duurt nog lang. ;)

Ik had em op ebay al wel gevonden voor 122 euro inclusief verzenden, maar dit is net iets goedkoper en bij een winkel die zich al bewezen heeft in netheid. :P Dus ik ga toch eens kijken of ik de centjes al bij elkaar kan krabbelen.

is de kwaliteit van zo'n ding te vergelijken met de Graupner 47G? Deze is namelijk wel ff 100 euro goedkoper!

Sander_32 zei:
is de kwaliteit van zo'n ding te vergelijken met de Graupner 47G? Deze is namelijk wel even 100 euro goedkoper!

de 47G voor 100 euro goedkoper dan de lama? dan zou die maar 70 moeten kosten?

ik zag op www.inkoopacties.net iemand die DF helicopters in een grote partij gaat invoeren, deze kan je voor maar 74 euro compleet kopen. Zie onderstaande link:

http://www.inkoopacties.net/ia/9sbsz592/1/m1tj7zks

Zou dit iets zijn?

groeten Tristan

Ze bedoelen dat die graupner coax heli bijna 200 euro kost, en deze toch wel n heel stuk minder. Het lijkt vreemd, maar deze is dus in verschillende opzichten BETER. De motoren zitten symetrisch, en zijn geloof ik iets sterker. Bovendien kunnen de bladen wegklappen in een crash, iets wat de graupner niet kan. Dat kan je een hele boel bladen schelen.

Die goedkope dragonfly helis, Ik heb ook zon goedkoop prul, die dingen zijn leuk als je et al kunt, want ze breken vrij makkelijk. Zon ding is best moeilijk voor beginners, je zult ruim 100 euro aan puin vliegen.

Zon Coax heli is van nature heel stabiel, die geeft je de tijd om ergens op te reageren. Ik raad je dus aan om beter eerst zon ding te kopen.

De Graupner 47G kost 179 euri incl verzending binnen Nederland voor179 euro bij www.hobbyhuis.nl
Eigenlijk is de Graupner een gerelabelde ESky V1 !!!
Deze V2 is dus rond de 125 incl verzenden uit Hong Kong, houdt echter rekening met mogelijke douanekosten en BTW (35 euri)
In het slechtste geval scheelt het twee tientjes..
Maar nu er ook onderdelen zijn voor de V2 zou ik niet meer voor de Graupner (V1) gaan.....

ik bedoelde inderdaad dat de graupner duurder is, maar ik zie nu dat de lama mode 1 is. is dat om te bouwen? ben van mijn DF'je gewend aan mode 2 namelijk (links gas)

De mode is in de meeste gevallen makkelijk om te bouwen. Maar et schijnt dat als je het gewoon aan meneer fung vraagt, dat je dan mode 2 krijgt.

Zeg, hoeveel geintereseerde zijn er voor zon heli bij die shop? Mischien een mini inkoop aktie van 2 of 3 heli's? Bij meer van die dingen krijg je et niet meer door de douane als kadotje denk ik. Maar! mischien krijg je bij zon aankoop wel korting, of een gratis accutje erbij ofzoiets!

Als er geintereseerde zijn, laat maar horen, mischien kunnen we het eens proberen. :P

En je kan de heli natuurlijk ook gewoon met je computerzender vliegen mits die ook 35 Mhz is.....

Uitteraard, ze zijn ook in 35Mhz verkrijgbaar, en waarschijnlijk prima compatible!

Trouwens, Als de verzendkosten hier heen 30 euro zijn, en we bestellen met 2 man, dan kappen we de verzendkosten al af naar 20 euro de man. Netjes toch?

computerzender heb ik helaas niet, maar geinteresseerd in een inkoopactie ben ik wel, alleen pas over een maand :lol: ik ben dan jarig en daarvan financieer ik dit leuke ding :D

Bleh, zolang wil ik niet wachten eigenlijk. ;) Kun je et niet ergens iemand laten voorschieten? Dan houd ik em wel hier in de kast tot je verjaardag. :lol:

en dan stiekem mijn reserve bladen enzo jatten zeker :lol: :lol:
nee hoor, ik zal eens kijken wat ik kan doen :)

Back