Langere vliegtijd multicopter

Discussie in 'Multicopters electronica' gestart door Futurist01, 8 feb 2016.

1. Futurist01

Futurist01

Lid geworden:
    26 jan 2015
    Hoi allemaal,

Stel ik wil een soort van generator op mijn drone bouwen om langer te kunnen vliegen dan met een lipo mogelijk is. Waarom? Omdat het (misschien) kan!

is het zo simpel dat ik eigenlijk alleen maar 12v continu uit de generator moet krijgen of komt er meer bij kijken? En wat voor wattage? Iemand die dit weet??

Groeten, Mark

2. Schiksie

Schiksie

Lid geworden:
    26 jul 2012
  3. Futurist01

Futurist01

Lid geworden:
    26 jan 2015
    Dat zijn zeker leuke ontwikkelingen! Dank je wel voor de linkjes!

Morgen maar eens het hele stroom netwerk van een multicopter in kaart brengen met voltages ed...

4. joepstar

joepstar

Lid geworden:
    7 jan 2015
    het is zeker mogelijk! Enigste waar je op moet letten is gewicht. Een lichte generator die hoge amperages aankunnen zijn vrij prijzig ;)

5. tbouw

tbouw

Lid geworden:
    1 apr 2015
    Heb je daar linkjes van?

Laatst bewerkt door een moderator: 11 mrt 2016
  6. Squadra

Squadra

Lid geworden:
    31 jul 2009
    Is het niet zo simpel als een verbrandingsmotor kiezen en een brushless motor erachter hangen die je als dynamo gebruikt? Als je de brushless net als een autodynamo gelijkricht en aan je accupak koppelt dan ben je denk ik al een heel eind. Met een Arduino een leuk opzetje maken om het dynamomotortoerental te regelen zodat de spanning niet te hoog of laag wordt... als je echt lekker kunt programmeren kun je denk ik de motor ook nog starten op het juiste moment :cool:

Deel Deze Pagina