Latrax Teton vragen

hallo,

Ik heb sinds kort een Latrax Teton. Ik vind het een erg leuk en stevig RC autootje maar ik heb er een paar problemen mee. Verder vindt ik het een geweldig autootje!

1. De motor wordt bij mij erg snel heet en soms stop de auto gewoon met rijden. Als ik aan de motor voel kan ik hem maximaal een halve seconde aanraken. Ik gebruik gewoon de standaard 7,4 volt 1200 mah nimh batterij.

2. Er komt steeds zand bij de tandwielen en dan gaat de auto een klik geluid maken. Dit gebeurt bijna elke keer als ik aan het rijden ben. Ik haal nu altijd het kapje boven de tandwielen er af en haal met een schroevendraaier het zand tussen de tandjes uit maar dat is best veel werk om te doen.

Ik hoop dat iemand weet wat ik aan deze dingen kan doen. Alvast bedankt!
 
Ik denk dat je zandprobleem je warmteprobleem is.
Door het zand gaat het stroef draaien. Dat betekent meer weerstand dus meer warmte.

De oplossing moet je dus zoeken in het schoonhouden van de tandwielen. Haal anders de auto uit elkaar en controleer of alles goed schoon is. Daarna rijden op straat zodat er geen zand in kan komen.
Als motor dan niet warm loopt weet je dat je probleem het zand is.

Dan zorgen dat de tandwielen schoon blijven. Zijn de tandwielen vrij van vet en olie? Spur en pinion Moet GEEN vettigheid op zitten. Alles zal dan schoner blijven.

Anders zorgen dat er geen zand bij kan. Afdekkapje of hoesje kopen of maken.....
 
Ik heb mijn auto vandaag uit elkaar gehaald en ik kwam er achter dat er nergens zand zat behalve bij de spur en pinion. Dat kapje haal ik er nu na elke 2 keer rijden af om te controleren of er zand in zit. Ik denk dat het warmteprobleem door iets anders komt.

bedankt voor je reactie.:yes:
 
Als de warmte ergens anders door komt dan weerstand (lees: alles loopt soepel) dan zijn er ruwweg nog 2 mogelijkheden,
1. Je brushed motor is te warm geworden, koolborstels versleten ergo je hebt een nieuwe motor nodig
2. Gear ratio is te hoog: wat betekent dat je voor een kleinere pinion zou moeten gaan. Dit houdt in dat je langzamer gaat, meer trekkracht hebt en je motor blijft koeler.

Je kan overwegen om naar een brushless systeem te upgraden, maar dit is niet een goedkope ingreep.

Zorg er iig voor dat je brushed motor niet boven de 80 graden komt. Dit vinden deze motoren niet leuk.
 
Denk je dat de gear ratio stadaard te hoog is en ken jij mischien een wat beter brushed motortje dat er in past?
 
Houd er rekening mee dat offroad meer vraagt van de auto.
Even snel gekeken want ik ken de auto verder niet. Een 10 tands pinion is Al redelijk klein. 28 turns motor is relatief langzaam, maar heeft een redelijke koppel. Minder turns (sneller) maakt je probleem groter dus zou je voor dezelfde turns moeten gaan of meer. Verder moet je opletten dat je regelaar wel lagere turns motoren aankan.
Zoek anders even op google naar een 370 motor 28 turns.
Verder: meten is weten. Zorg dat je weet hoe warm de motor wordt en hoe snel.
 
Kijk. Op de Parts list zie ik dat er wel een 9 tands pinion is en een grotere spur. Die zou ik eerst aanschaffen voordat je de motor gaat vervangen

SPUR GEARS & PINION GEARS
7591 Spur gear, 54-tooth ............................................. $3.00
7592 Gear, 14-T pinion/ set screw.............................. $2.00
7640 Spur gear, 60-tooth ............................................. $3.00
7641 Spur gear, 61-tooth .............................................. $3.00
7644 Gear, 9-T pinion/ set screw .................................. $2.50
7645 Gear, 10-T pinion/ set screw.............................. $2.50

Ook zie ik dat je 2 pinions erbij hebt gekregen. Welke zit er nu op? Als het de 14t is, is dat je probleem. Die is voor speed runs en niet voor offroad
 
Wat is een goede brushless set? Ik heb de turnigy trackstar gezien maar ik weet niet welke de goede is 6100kv, 5050kv of 4300kv
 
ik heb mijn auto helemaal uit elkaar gehaald en schoongemaakt maar de motor wordt nog steeds heet en soms stop mijn auto gewoon en poosje met rijden
 
Wat is heet? Heb je de temperatuur gemeten?
60 graden als voorbeeld kan heel erg heet aanvoelen maar is niet byzonder heet voor een motor
 
Heb al heel lang een Teton en een sst, de uitval komt door thermische beveiliging van de esc en bij het in gras en of zand rijden hetzelfde maar heb je heel snel dat de motor stuk gaat, en dan gaat maarzo 10 min en het is klaar, kosten nie veel maar wel iritant.
Ruik maar es een keer dan weet je precies wat ik bedoel.
Beste is een mooi combootje van Allibaba voor weinig, als je slim bent kijk je even naar de zelfde asmaat.
Gr Gerjan
 
Bedankt voor de tip Gerjan! Heb jij ook een motor van allibaba en zoja welke? Ik heb geen idee hoe heet hij wordt en ik heb niks om dat te meten.
 
Ik heb nu weer een ander probleem. Als ik de auto aanzet kan ik 5 seconden rijden maar daarna gaat de auto vanzelf uit. Weet iemand hier waardoor dit komt?
 
Back
Top