LaTraxx Alias Quad copter

Discussie in 'Multicopters' gestart door Jan Belt-CP V2, 28 nov 2013.

1. Jan Belt-CP V2

Jan Belt-CP V2

Lid geworden:
    10 mei 2012
    Weer een leuke Quad erbij:yes:
    Filmpjes:
    [media=youtube]QdO9E2FkmNA[/media]

[media=youtube]7KODXW6SFlc[/media]

LaTrax Alias
    Quad - Rotor Helicopter Kenmerken

• Snel en leuk!
    • Quad - rotor stuwkracht met automatische niveauregeling 6-assige vlucht systeem
    • Drie aanpasbare vlucht modi: gemakkelijk, snel , Expert ◦ Easy Mode - Auto - nivellering met beperkte vlucht hoek
    ◦ Fast Mode - Auto - nivellering met meer agressieve vlucht hoeken en een knop flips , rolls , en wendingen
    ◦ Expert-modus - Schakelt automatische niveauregeling , volledig instelbare tarieven , voer de handmatige manoeuvres , en een knop auto- leveling herstel

• Crash - proof , vrijwel onverwoestbaar design!
    • Geïntegreerde hoge intensiteit LED- optiek licht de weg voor een betere zichtbaarheid 's nachts
    • Vier high-output motoren - 50 % meer vermogen dan de standaard motoren
    • Kleurrijk en verwisselbare rotorbladen , LED- lenzen , en luifels
    • 2,4 GHz multi-mode zender elimineert frequentie conflicten
    • Telemetrie - enabled batterij brandstofmeter
    • Spannende drukknop kunstvliegen in Fast Mode ◦ Voer een druk op de knop 3D- flips , rolls , en wendingen

• Inclusief een hoge capaciteit 650mAh LiPo accu voor lange vlucht tijden
    • USB - powered , high-output snelle batterijlader
    • Hex hardware
    • Soft- compound rubber voetjes
    • Perfect uitgebalanceerd precisie rotoren
    • Top - gemonteerde aandrijflijn
    • Slank en innovatief design
    • High - tech gegoten kunststof montuur
    • Gegoten tweedelige , twee kleuren luifel
    • Meerdere modi vlucht voor de eerste keer flyers en expert piloten
    • beheersen snel stabiel zweven en vlucht in Easy Mode
    • Volledige lijn van echte LaTrax accessoires beschikbaar
    • Gesteund door ongeëvenaarde LaTrax ondersteuning en beschikbaarheid van onderdelen
    • 100 % volledig gemonteerd en Ready-To -Fly
    • Levenslange garantie Electronics

2,4 GHz Zender Kenmerken

• Betrouwbare 2,4 GHz controle
    • Batterij- indicatoren voor de zender en ontvanger helikopter
    • Elektronische trim knoppen
    • Digitale trimmen indicatoren
    • Interne antenne
    • LCD- display houdt u op de hoogte
    • Verwisselbare stuurknuppels en duim pads
    • Traxxas Link model geheugen slaat tot 10 modellen
    • Aangedreven door Traxxas

Jan

Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  2. Psygho (Emil)

Psygho (Emil) Forum veteraan

Lid geworden:
    7 jan 2004
    Leuke mevrouw , en leuke quad....
    Ze zijn beiden welkom hier... ;)

3. Ben Jansen

Ben Jansen

Lid geworden:
    18 sep 2005
    Emil is me voor.
    +1 :yes:

Emil is wat handiger met quads en ik met dames.
    Dusss......

4. Rhelie

Rhelie Forum veteraan

Lid geworden:
    16 sep 2004
    Ben gaat over die dame heenfietsen ? ;)

5. Psygho (Emil)

Psygho (Emil) Forum veteraan

Lid geworden:
    7 jan 2004
    jij leert me wat skills met de vrouwen, en ik leer je wat over de quad.... ;) :cool: :yes:

Dan heb ik de dame en jij de quad..

6. philippe

philippe

Lid geworden:
    29 jun 2012
    Vliegt er al iemand met deze quad rond??

7. RobertE

RobertE

Lid geworden:
    4 okt 2009
    Jammer dat dit topic weinig onder de aandacht is, het is nl een waanzinnig leuke quad "voor erbij". Ik vlieg er nu een kleine maand mee en het is voor het geld een bizar goed toestel, kan veel hebben -persoonlijk getest door 6-jarig zoonlief- heb er nog niet met een fiets over heen gereden ;) maar geloof best dat ie dat overleefd, het plastic geeft goed mee zonder dat het te veel tordeert. Stabiliteit is dik in orde maar.... En dat is het grootste zwakke punt, de kleine brushed motoren branden redelijk snel door met als gevolg dat ik er inmiddels na 20 ladingen 2 heb vervangen ondanks dat de balans van zowel de quad als de props goed is, ook spur, lagers zijn in orde.

De "borstels" in de motor bestaan uit drie flinterdunne contactpunten die snel doorbranden,

Op het Traxxas forum meer berichten van doorgebrande motoren, hopelijk snel een alternatief beschikbaar ..

8. Andy

Andy

Lid geworden:
    4 nov 2004
    Bedankt voor je bevindingen RobertE.
    Jammer dat Traxxas heeft beknibbelt op de kwaliteit van de motoren. Met dit gegeven in het achterhoofd is deze quad gewoon overpriced. Je zou voor dat geld wel wat kunnen verwachten.
    Ook zijn de reserve onderdelen ronduit prijzig.
    Gemiste kans van Traxxas.

9. RobertE

RobertE

Lid geworden:
    4 okt 2009
    @Andy,

Overpriced weet ik niet, dat zou 'm te kort doen, dat er beknibbeld is op onderdelen is ben ik het mee eens, maar aan de andere kant, welke EUR 160 RTF quad is probleemloos, elk merk/type heeft zo zijn tekortkomingen. Toch?!

Jammer dat er op de meest cruciale onderdelen bezuinigd is, helemaal jammer ook dat Traxxas adviseert om ALLE 4 motoren te vervangen als er 1 defect is..... Een setje is 40 euro....

4

Laatst bewerkt door een moderator: 14 nov 2015
  10. RobertE

RobertE

Lid geworden:
    4 okt 2009
    Ik kom terug op het feit dat de Alias niet overpriced is.... Dacht ik doe het eens rustig aan en heb een paar ladingen woonkamer gehad, geen gekke dingen, geen crashes, geen harde landingen maar toch weer een motor defect.... De 5e !!!
    Ben er nu wel klaar mee, heb nog 1 reserve motor over , als die er in moet binnenkort dan is dat de laatste en dan gaat ie in de kast.
    Het is een geweldige quad maar de feestvreugde is er snel af zo.

Iemand nog een leuk betrouwbaar alternatief ?

11. Andy

Andy

Lid geworden:
    4 nov 2004
    Jammer dat te vernemen joh. Ga met je bevindingen eens rechtstreeks naar de importeur, en niet via je dealer. Voor een eventuele vervangers zou je eens naar de een V212 of de nieuw uitgekomen M424.
    Ik weet dat Hubsan met de X4v1 ook motor problemen hadden en ik vermoed dat ze dezelfde batch hebben van een elektomotor fabrikant. De v2 versie heeft dat niet.

12. RobertE

RobertE

Lid geworden:
    4 okt 2009
    Inderdaad, ik ben al bezig met een ietwat kritisch maar onderbouwend bericht richting de importeur met name ook omdat ik niets meer heb vernomen van de dealer. In de US kun je rechtstreeks met Traxxas support contact opnemen en wat ik zo lees op de diverse fora worden de motoren uitgewisseld , de voorraad is wel erg krap hierdoor dus het probleem is zeker niet exemplarisch..

Had ook al een en ander gevonden over de hubsan en zelfs mensen die de motoren vervangen door die van Nine Eagles maar niet altijd met evenveel succes , mede doordat de motoren voor cw en ccw anders van constructie (horen te) zijn.

Ik ga de M424 een bekijken en ondertussen erg benieuwd naar de reactie van de importeur.

13. Andy

Andy

Lid geworden:
    4 nov 2004
    Dat van links/rechtsdraaiend is een fabeltje en gaat pas op bij heavy load bldc motoren.
    Bij een load van een paar gram maakt dat echt niet uit. Het enige wat verschilt is de polariteit.

Ik ben inderdaad ook benieuwd naar de reactie van de importeur. Ik weet dat ze zo prat zijn met 'service' en ben benieuwd hoe dit wordt opgelost.

14. RobertE

RobertE

Lid geworden:
    4 okt 2009
    De service tot nu toe kenmerkt zich door suizende stilte....
    De NL importeur was enorm hulpvaardig totdat bleek dat de leverancier onder de BE distri viel, contact opgenomen met de BE distri, 'template' antwoord gehad "nooit van gehoord dat de motoren stuk gaan" "u bent de eerste" het gebruikelijke.
    Vervolgens een aantal linkjes gestuurd naar Traxxas forum met vriendelijke verzoek te ondersteunen in deze 'kwestie' .... ik wacht nog op antwoord, evenals een antwoord op meerdere reminders van de leverancier :sad:

inmiddels ligt de Alias stof te vergaren omdat ook de laatste van mijn setje van 4 motoren de eeuwige jachtvelden heeft opgezocht.

misschien valt het toch in de categorie speelgoed..

15. Andy

Andy

Lid geworden:
    4 nov 2004
    Vervelende zaak dat je bijna hemel en aarde moet bewegen om toch een beetje service te krijgen, wat bij Traxxas volgens eigen zeggen 'hoog het vaandel' staat. Voor de prijs dat je ervoor heb betaald zou je wel wat service mogen verwachten. Spijtig te horen dat je ervaring anders is.

16. johnnypoep

johnnypoep

Lid geworden:
    9 jun 2010
    Wat jammer... maar gelukkig dit te lezen want anders had ik er bijna een besteld!

17. Andy

Andy

Lid geworden:
    4 nov 2004
    Ik vernam de M424 van Align ook niet veel soeps was.

18. RobertE

RobertE

Lid geworden:
    4 okt 2009
    Toch nog even een update uit de positieve hoek, na de suizende stilte van de distri heeft zowaar de hobbyshop gereageerd en mij een nieuw setje gestuurd zonder kosten ! Dat was half februari en inmiddels zijn ook deze in rook opgegaan.. Wat is dan het nieuws uit positieve hoek vraag je je af.... De motoren zijn vervangen door V959 motoren, via banggood voor een fractie van de traxxas prijs en deze zijn niet stuk te krijgen.. Probeer het uiterste te vragen door meerdere accupacks achter elkaar leeg te vliegen maar ze blijven heel !

Twee weken geleden echter een windvlaag verkeerd ingeschat en de alias op 20m hoogte geparkeerd in een boom..... Kon er niet bij en hoopte dat ie er wel uit zou waaien.. Niet dus, gisteren eindelijk gelukt het uit de boom te gooien met een stok en lang stuk touw. Zal er ongetwijfeld idioot uitgezien hebben voor de voorbijgangers maar goed, ik heb hem weer..

Heeft diverse regenbuien over zich heen gehad de laatste week maar wonderwel doet ie het nog ! Nieuwe accu er in en even snel testen en ja hoor !
    Net nieuwe lagers besteld voor de zekerheid maar man, wat een robuust ding is dit.....

Zolang je er maar goede motoren in zet :)

Laatst bewerkt door een moderator: 5 dec 2015
  19. Rogers

Rogers

Lid geworden:
    21 mei 2012
    Top verhaal :) Ook ik zit te twijfelen de Alias aan te schaffen. Omdat ik super veel plezier van mn Hubsan X4 heb en een grotere ernaast wilt hebben. Voor het nacht vliegen is met de Alias top vermoed ik. Alleen hoe is de kwaliteit van de rotor bladen? Breken deze vrij snel?

En de motoren zit ik ff mee. Ik bestel regelmatig via BG en zie idd de V929 motoren er tussen staan. Moet ik deze met of zonder pinion bestellen of moet ik de pinion er juist los bij bestellen of is de pinion van de originele motoren overplaatsbaar? En welke van de V929 motoren heb jij exact besteld?

thx!

Laatst bewerkt door een moderator: 5 dec 2015
  20. RobertE

RobertE

Lid geworden:
    4 okt 2009
    De motoren van BG zijn de WL toys v959, je komt ze ook regelmatig op eBay tegen. Je hebt 2 versies die bepaald worden door de kleuren van de kabeltjes, deze kabeltjes passen niet meteen, je zal de kabel en connector van de traxxas motor moeten doneren, kwestie van 5 min solderen en klaar. Ze worden geleverd met identieke pinions dus geen gedoe met overzetten.

Rotorbladen zijn erg sterk, heb al de nodige crashes gehad maar geen enkele breuk gehad, nu pas voor het eerst een spur defect en dat is het wel zo'n beetje. Props zijn af fabriek redelijk gebalanceerd.

Ik zag nu ook al camera's die direct passen onder de alias en led bars dus ook de accessoire markt is actief nu, is een leuk platform dat met de juiste motor erg robuust is.

Deel Deze Pagina