ik ben zondag (31-10-2004) begonnen met dit vletje hij is 19 cm groot en nog niet af zoals je ziet, maar ik dacht statischemodelbouw moet een beetje body krijgen jullie kennen de tekening welke ik gebruikt heb natuurlijk al van mijn RC lelievlet (in topic wie kan mij helpen met bouwtekening van lelievlet maken) groet Chris
ik was natuurlijk nog niet klaar en dat ben ik nog steeds niet maar ik heb wel een foto van hoe mijn vletje er nu bij staat wat word ie leuk he met nieuwe voet gr chris
Mijn complimenten voor dit scheepje. Ik heb ooit zelf leren zeilen op die lelievletjes, en ik moet zeggen hij lijkt sprekend
ik denk dat ik hem messing laat over zeil nr ben ik ook nog niet uit, lijkt me leuk om deze uit het zeil te slijpen maar dan mag je geen 4 6 8 9 0 hebben anders heb je een zwevend rondje :S http://www.modelbouwforum.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=6892&start=45
wat dacht je van de 72 is een oude vlet van onze scoutinggroep is volgensmij intussen al een tijdje bloembak ziet er wel mooi uit kan je dat ook doen voor ons wachtschip?? (grapje)
of 23 (een zeer oude vlet bij ons in de groep. Ik heb hem afgelopen jaar opgeknapt (was er erug aan toe...) nu weer volop in gebruik) maar ff een vraagje. Hoe maak je de plaaten (messing) op maat? print je het eerst uit op papier? of doe je het anders? vertel het even aub.
kan jij mij een cursus etsen geven ??? of gewoon uitleggen hoe ik het moet doen.... of roepen waar ik hier info over kan krijgen ? gr Chris
Het idee is dat je het oppervlak wat niet aangetast mag worden bedekt met een waslaag. En daarna bewerk je het niet bedekte oppervlak met een zuur, BV zoutzuur of zwavelzuur. Wel goed verdunt, bij messing heb je niet veel nodig! Je moet er een beetje mee experimenteren, maar als je een voldoende verdunde zwavelzuur oplossing gebruikt lost alleen het zink op en krijgt het behandelde oppervlak een rode kleur ( het koper uit het messing ). Ik zou beginnen met 5%. En natuurlijk goed afspoelen met water en dreft.