Iemand enig idee wat vandaag de dag de lichtste 4 kanaals 2,4 GHz ontvanger is te gebruiken met 2S Lipo's en zonder geïntegreerde servo's? Een Spektrum 6115e weegt 4,3 gr (standaard) en is 6 kanaals, maar ik 4 maar kanalen nodig. Het moet dus kleiner en lichter kunnen.
Hoi, Hobbyking heeft een aantal: HobbyKing R/C Hobby Store : OrangeRx R410 Spektrum DSM2 Compatible 4Ch 2.4Ghz Receiver HobbyKing R/C Hobby Store : OrangeRx R415 Spektrum DSM2 Compatible 4Ch Micro 2.4Ghz Receiver Verder zit er in GB ook iemand die maakt ze zelf dacht ik, en die zijn nog lichter. Kan zo niet vinden. Staat ook wat over op het forum. Groet.
AR6310 DSMX Nanolite 6Ch Rx,Air (SPMAR6310): Spektrum - The Leader in Spread Spectrum Technology deze ontvanger? werkt goed samen met d47 en een een yge 7s: 0.7 gr en 7 ampere 8) YGE Brushless Controller ook heb je een hele leuke nieuwe: AS6410NBL DSMX 6Ch AS3X Receiver with BL ESC (SPMAS6410NBL): Spektrum - The Leader in Spread Spectrum Technology 3 gyro's een esc en dan nog eens 5 gram!
Is het voor F3P? Dan ook alle connectoren de-solderen.. en alle draden vervangen voor wikkeldraad. voor ultiem gewichts besparing.
Het is voor alweer een volgende versie van dit project: mini-yak-55-a Nu bouw ik hem met een AR6115e ontvanger en een standaard 6A ESC (van 6 gr!) Die YGE 7S had ik al op het oog. Moet alleen nog een superlichte ontvanger zien te vinden. Die AR 6310 DSMX lijkt me wel iets. Mijn berekeningen geven aan dat ik met de geschikte componenten en nog wat andere wijzigingen tot minder dan 45gr kan komen. Ik wil met dit model AM gaan vliegen in België eind van het jaar.