Hoi, Vandaag de stekkers goed omgesoldeerd, en geprobeerd te laden. Maar als ik de laadstroom instel op 3A dan begint hij idd bij 3A en dan gaat hij langzaam omlaag, dus laad hij op 2.8 dan op 2.4 enzo. Totdat hij bij 0.5 is Als ik de balancer loskoppel dan de lipo's gaat laden blijft hij wel steeds met dezelfde stroom laden. Lader: Swallow AC/DC 2 Balancer: Robbe Lipo Equalizer Accu: Turnigy 5000mAh 2s Dit is de eerste keer dat ik de accu en balancer gebruik. Dus het zou best kunnen dat ik iets fout doe mvg Bram
Je doet niets fout Bram maar je weet niet hoe LiPo's geladen worden. Wat er gbeurt is namelijk 100% normaal bij het laden van LiPo accu's. Wanneer de accu leeg is zal de maximale laadstroom gaan lopen. Dat is de stroom die je ingesteld hebt. Naarmate de accu voller raakt zal de stroom steeds minder worden en uiteindelijk zelfs zo goed als 0 als de accu vol is. Daarom duurt het laden ook langer dan 1 uur ook al laad je met 1C. Normaal is een lege LiPo vol na ongeveer 1 uur 20 minuten tot 1 uur 30 minuten. Ga eens verder kijken met de zoekfunctie want er is hier op het forum heel veel te vinden over het laden van allerhande soorten accu's en zeker ook de LiPo's. Succes.
Bovenstaande klopt, maar ik denk dat ik een paar aanvullingen heb Je hebt een accu waar 5000 mah in verstopt is. 1C houdt in laden met dezelfde capaciteit als de accu, dus zou je laden met 5 Amp. Als de accu op de juiste manier is leeggemaakt (dus dat je nog ong. 20% capaciteit in de accu hebt), zul je meestal binnen het uur een volle accu er af kunnen halen. Maar, ik ben helivlieger, daarbij is het verbruik een heel stuk beter in de gaten te houden. Maar als je met minder dan 1C laadt, zal iig langer duren dan 1 uur, en aangezien de stap van 3 Amp naar 5 amp toch bijna 150 % is, duurt het ook ong. zoveel langer. Dit maakt verder voor de accu niet veel uit. 1C kunnen ze zeker te weten hebben, minder zeer zeker te weten. De reden dat het voltage tijdens het laden afbouwt, is dat je balancer kijkt naar wat er in de batterij gebeurt. Hij verdeelt de mah's over de cellen, en gaat afbouwen als de weerstand te hoog wordt. Dit zorgt ervoor dat je accu langer heel blijft en het langer volhoudt tijdens het rijden. Zonder balancer laden kan, maar is tegenwoordig niet meer aan te raden. Lipo's zijn geweldige dingen, maar je moet wel even weten waar je mee bezig bent, wat wel en wat absoluut niet kan. Even rondneuzen in het forum kan dus nooit kwaad Succes!
Beste Student wat je hier schrijft klopt eigenlijk helemaal niet. Sorry dat ik het schrijven moet, maar je hebt zelfs het klokje niet horen luiden. De balancer verdeeld de mah's (dit zou mAh moeten zijn) absoluut niet over de cellen. Dat is zelfs compleet onmogelijk! De weerstand van de cellen heeft hier helemaal niets mee te maken. Die weerstand wordt overigens niet hoger tijdens het laden maar juist lager! Ga zelf ook eens verder zoeken en lezen dan kan je zeker weten vinden waarom de stroom minder wordt en waarom je een balancer nodig hebt. Hieronder staan een aantal draadjes waar je kan beginnen maar er is nog veel, heel veel meer. informatie-en-aandachtspunten-lipo-cellen lipo-balancers-zin-onzin lipo-wordt-verder-opgeladen-dan-capaciteit laden-van-lipos