Hallo, balsahout wordt steeds duurder en duurder, en de kwaliteit gaat ook wel wat achteruit vind ik... de laatste jaren zie je veel arf's die gebouwd worden uit liteply. ook niet altijd even kwaliteitsvol en licht. maar is wat goedkoper en leuk materiaal om grote onderdelen uit te laseren. Jaren geleden kon je zoiets vinden in de gamma van exact 3mm dikte (nu nog maar iets moeilijker) tegenwoordig zie je in de arf's dit veel voorkomen, maar dan net iets dunner 2mm dikte. Iemand een idee waar je deze platen kan vinden? Liefst Belgie. of hoe men deze platen noemt? of zijn er nog alternatieven qua materiaal?
Mogelijk is dat hetzelfde als Queenply. Triplex van Albizia. Nog iets lichter dan populier triplex, zwaarder dan balsa, wel een stuk robuuster. o.a. bij de AFH te koop https://webshop.af.nl/index.php?route=product/category&path=78_134
Idd, had ik ook al van gehoord maar is ook al 3mm dik. Heb net eens een ultra stick van hangar9 opgemeten en daar werken ze met 2 mm dikte, en volgens mij is de volledige romp hieruit opgebouwd. Ben benieuwd welk materiaal het is want moeilijk te vinden