Hallo allemaal, aangezien ik 3D vliegen nogal prijzig vind ga ik overschakelen op speed flights met mijn logo 600se. Vorig jaar in Venlo vermelde Kyle Dahl dat je met de 600se zonder ulvar romp 180km/h kunt halen, en met 240km/h. Ik wil nu beginnen met de 180 en als het me bevalt 240. Zijn er buiten zware batterijen nog iets waar ik op moet letten ik heb nu een kontronik jive 80 lv met koelvinnen en ventilator en een Scorpion HKII 4035-500kv motor. Als ik nog sneller ga gaan ga ik binnen een klein jaartje de kosmik en pyro 800-40 aankopen. Zijn er nog dingen waar ik rekening met moet houden? en heeft iemand hier ervaring mee? mvg vincent
Als je 3D al prijzig vind dan zou ik het speedvliegen nog maar achterwege laten. Je materiaal heeft meer te lijden van het speeden dan van 3D vliegen. Met een 80LV op 6s ga je dat zowieso niet halen. Dat Kyle Dahl het zegt te kunnen wil niet zeggen dat jou dat ook gaat lukken. 200kmh met je heli vliegen is niet maar even gewoon gas geven kan ik je melden.
en sowieso is de 600SE niet bepaald het meest geschikte platform voor speedvliegen. Het blijft een verlengde 600, dus relatief zwak OWB en 4mm bladbouten. Groot deel van speedvliegen is kwestie van veel pitch en veel toeren en een heli/setup die dat aan kan...
heb eens een filmpje er over zitten kijken. 3d is kortduren piekbelastingen, dus kun je een esc erop zetten die wat "lager"amperage heeft speed is dus diezelfde piek, maar dan constant. Moet je regelaar wel tegen kunnen. Je kan natuurlijk wel kijken hoe ver je komt. wel je amperage in de peiling houden.. Maar qua kosten denk ik dat 3d toch goedkoper is.. of je moet hem a la 3d masters regelmatig op de grond neerleggen..
Ik denk dat het materiaal van de tandwielen ook belangrijk is . Heel goede kwaliteits lipo's ook die niet 'inkakken' of hoe noemen jullie dat . Ik ga af op de ervaringen van iemand bij ons in de club die ook aan speedvliegen doet . Hij doet het wel met een Henseleit geloof ik . Zeer aerodynamisch ,smal en laag gebouwd . 8-O
Video met Bert over de goblin speed maar ook wat algemene tips/info; heeft ie het over 2500/2600rpm op een 700 8-O Ik vlieg m'n heli's graag snel maar niet zo tot het uiterste. In vergelijking draaien ze dan ook relatief lage toerentallen met ~2700rpm op de 500 en ~2200 op de 600.
Bedankt voor de reactie's!! Het filmpje van Bert met de goblin speed heb ik al meerdere keren gezien en het blijft interessant. Ik vlieg mijn 600se op 12S en weet dat het niet gewoon bij gas geven blijft, maar kan iemand duidelijk zeggen waarom dit ook zo prijzig is en tips geven je deze snelheid behaald? Over speed vliegen vind ik relatief weinig op het internet tegenover 3D vliegen. mvg vincent
2200 op een 600 laag? Ik vlieg in de idle 1 op ong 1900 toeren, en kan daarmee alles wat ik wil.. Geen hard 3d, maar wel vrij enthousiast sportvliegen.. Waarom speed zo duur is? Je moet kwalteitsonderdelen hebben, die de belasting voor lange tijd aan kunnen. Een kwaliteitsregelaar is makkelijk 2 x zo duur als een standaard vergelijkbaar ding. Motor moet dit natuurlijk ook kunnen leveren, dan kom je met de standaard motor snel tekort. En een cheapy hk ding erin zal dit niet verbeteren. Servo's zijn ook een punt. Moeten de belasting wel kunnen verdragen, zonder te strippen of meteen uit te fikken. Kom je weer op zware, relatief dure servo's Dingen kosten iets om een reden.. Kan best dat je standaard spullen het ff volhouden.. Maar verwacht niet dat het lang goed gaat Vergelijk het met een standaard vw polo, die je op een circuit tussen de racewagens zet. En gewoon de race in competitie mee laat rijden. Hij zal best de race uit rijden, maar erg lang zal hij niet mee gaan
Als servo's heb ik aling brushless servo's hv BL700h en tail servo brushless hv BL750 hv, de rest van de setup ken je he. Buiten de speed controller zijn de servo's dan ok?
Nouja ten opzichte van die 2200rpm die Bert k z'n 700 met 3d vliegen draait of zelfs misschien de gemiddelde trex600pro die ivm de overbrengingsverhouding naar de staart een redelijk hoog toerental schijnt te moeten draaien. (verder overigens idle0 1900 idle1 2000 maar zelfs in idle2 met een 2200 heb ik nog ruim 6 minuten vliegtijd.) Luchtweerstand gaat naarmate de snelheid hoger is een steeds grotere rol spelen. Vandaar natuurlijk het gestroomlijnde en gesloten geheel met landings-pootjes. Als die motor, esc en lipo's dan in zo'n afgesloten behuizing zitten worden die natuurlijk veel minder gekoeld dan wanneer de esc bijvoorbeeld aan de zijkant van het frame zit de warmte goed kwijt kan. Dat naast een hoge belasting dan moet je volgens mij inderdaad wel goed en overbemeten elektronica hebben. Misschien kun je het beste gewoon eens proberen zo snel mogelijk te vliegen met je huidige setup. De vraag is dan nog: hoe meet je dat goed? Je hebt dan in ieder geval een snelheid om mee te vergelijken als je iets veranderd.
Als je er niet mee inzit om wat Engels te lezen, begin dan es hier, vooral de sticky post bovenaan: Speed Helicopters - HeliFreak Heb het zelf ook wat geprobeerd, speedflying met mijn 600SE, en op zich gaat het wel enigszins, maar verwacht geen wonderen. Kyle doet het dan wel, maar met andere helis zou ie nog merkelijk sneller gaan. De 600SE is een boterzachte, superstabiele, lichte en zeer aangename ontspannende heli, maar niet echt gemaakt voor extreem hoge toeren en pitch waarden. De structuur is er niet voor ontworpen. Je merkt het goed als je bijvoorbeeld hoog hovert, de heli plots 45 graden voorover mikt, en dan direct alles opengooit om een jumpstart te maken, de hele heli kreunt en flext dan een beetje, en je hebt niet die haarscherpe starts. Het is gewoon tegen de hele filosofie van het toestel in. 1 traps toestellen zijn trouwens vrij breed en vangen dus veel wind, je hebt beter 2 (dus smallere) tandwieltrappen. Nadien overgegaan naar een TDR met Pyro 700 /Jive 120 / Thunderpower 12S-65C combo, maar na een tijd kwam ook die combo aan zijn limieten, vooral de motor dan, die zat steeds op zijn maximum. Kwestie van oefenen en langzaam opbouwen, want er zijn nogal wat valkuilen bij speedflying. Na een run bijvoorbeeld eerst even pitch afbouwen voor je de heli level trekt, of er kunnen rare dingen gebeuren. Tweede TDR heeft nu Pyro 750 competition / Kosmik 200 / 14S-70C combo, maar dat wordt idd duur. De fun is echter onbeschrijfelijk.