ik ben dus op zoek naar een redelijk goedkope motor, aangezien mijn hpi motor steeds slechter gaat presteren. Nu had ik al wat vraagjes gesteld in een ander topic, maar omdat daar eigenlijk de meeste vragen wel beantwoord zijn, en ik daar met mijn vragen aardig offtopic ben, heb ik maak even een nieuw topic gemaakt. ik zie dus overal (iig al drie winkels: Speedlane, Vasco, en PKracing) van die "hot boddies" motoren liggen. ik vroeg mij af of er al mensen waren die al wat ervaring hebben met deze motor :?: Er werd namelijk verteld dat er RB onderdelen in zouden zitten. En bijna allemaal hetzelfde verhaal, maar nergens iets van specificaties) plaatje: en weet iemand of het moglijk is om een motor met een achter uitlaad te monteren op een hpi rs4 rtr3 :?: ik zie namelijk deze motor staan bij pk (voor een leuk prijje van 160 euro) plaatje: of zijn er nog betere motoren te krijgen voor deze prijs :?: ik zoek wel iets met een trekstarter PS: ik ben nog steeds op zoek naar de officiele site an force :!:
Is die zwarte van Protech ? Da verklaart dan mss waarom de koelkop zo veel lijkt op die van et Protech gamma, maar op welk chassis wordt die motor dan geleverd ?
die je op het plaatje ziet is idd 3,5 cc en hij is niet van protech, dit is nou een force motor !! kijk maar op de pk site. (protech gebruikt overigns wel motoren van force dus die zal je gezien hebben) http://www.pkracing.nl/nitromotorpage.jsp deze is er ook in 2.1cc dus maar die bedoel ik eigenlijk (excuus voor de fout verstrekte info) de nog open vragen: - gaat een motor met een achteruitlaad en trekstarter op een hpi rs4 rtr3 passen - welke motoren passen op mijn auto en vallen in de prijsklasse <150 euro weet iemand een prijs van die RB motor op de 2brothers-site ?? (die ene die als vervanger voor mijn auto wordt aanbevolen) (waarom zetten ze die prijs niet gewoon op de site, is toch net zo makkelijk :S )
als je een achter uitlaat wil monteren zul je de header (bocht) die nodig is om aan de zijkant te komen kwijt moeten kunnen. Persoonlijk heb ik geen ervaring met jou auto, maar het zal met name om de ruimte gaan die je nu achter je motor hebt. Je zult daar namelijk zo'n 2 a 3 centimeter nodig hebben. (ik denk dus dat het niet past) Overigens is een gewone os .15 cv ook een leuk low budget motortje dat kwalitatief wel goed. Kost ook maar 90 a 100 euro of zo. http://www2.towerhobbies.com/cgi-bin/wti0001p?&I=LXBZ30&P=0 hotbodies word overigens wel overal afgeraden, de .18 zou ernstige overhittings problemen hebben.
vandaar dat ze eerst in amerika verkocht werden met zo'n kleinekoelkop maar nu in nederland geleverd worden met een 12 vins koelkop maargoed, ik heb die specificaties van die os motor eens bekeken maar die vallen een beetje tegen met de specs. in pdf die ik bij protech heb gevonden over de force motoren. :S of wordt er gewoon gerotzooit met de getalletjes ?? het gaat hier om de SX15 van protech http://www.protech.be/Car_AircraftEngines.pdf
ehm ... als je dat nog niet wist .... er word echt waanzinnig gerommelt met die specs ... Bovendien performen twee motoren van exact hetzelfde model nooit hetzelfde. In het kort ... zoek een onpartijdige review. Persoonlijk kies ik altijd voor de betere qualiteit in verhouding tot de B motoren met "hoge performance". Let wel dat elke motorfabrikant wel eens een slecht serie heeft. ik denk dat met wat zoeken (google) je al heel snel een semi onpartijdige review hebt van nitro motoren. Buiten dat is er nog een HEEL groot verschil in het type motor .... een buggy motor zal het minder goed doen in een sedan. Net als een circuit motortje waardeloos zal performen in een monstertruck/buggy.