Nu modelbouwaktueel stopt ben ik gevraagd te zoeken achter een volwaardige opvolger voor in de Bib Zijn er nog goed nederlandstalige modelbouw bladen?:?: Die niet alleen over auto´s gaan.(liefst vliegende dingen) Als je een goed engelstalige modelbouw blad kent mag je het ook laten weten.
is ook niet nodig, er kijken hier genoeg mensen gewoon even geduld. Ik weet verder geen bladen in het Nederlands over vliegtuigen/helikopters ik denk dat je naar de Engelse magazines moet kijken
het is hier wel te zien Nederlandse bladen zijn er niet meer. Behalve dan m-auto en de modelbouwer (maar dat is niet rc)
@Joren: Verwacht niet dat je binnen krap 4 uren antwoord hebt op een vraag waarvan je met een béétje zoeken het antwoord ook op google kan vinden. Dus om na 4 uren meteen te gaan roepen: "Ook geen Engelse modelbouwbladen?" is ongevver hetzelfde als: "Halloooooo.... Wakker worden!!!! Ik wil antwoord!!!!" De meeste modelbouwers doen ook nog wel eens wat anders dan op het MBF kijken. Modelbouwen bijvoorbeeld...
Joren, ik ben geabonneerd op het Engelstalige Q&EF. Dit is enkel voor electrische vliegtuigen (en ook over zwevers) maar ik vind het een zeer mooi tijdschrift. Ben ook geabonneerd op het Amerikaanse "Model Airplane News", maar die vind ik niet zo goed (veel te veel reclame). Nederlandse tijdschriften ken ik niet... Groetjes, Davy
Klop dat dit de site is van Q en EF ? Quiet & Electric Flight International | Magazine - Contents... June 2010 Ben je zelf ook tevreden over het blad? Zijn er nog andere beter bladen?
Joren, dat is idd de juiste website. Zoals al geschreven vind ik het een tof magazine. Elke 2 maand komt er ook nog een (simpel) plannetje mee... Voor de rest ken ik er geen andere. Groetjes, Davy
Dat van die plannen heb ik ook al gezien. Verkopen ze ook kits van die vliegtuigen of enkel maar het plan? Ik hoop wel dat ze het toelaten(Ivm Engels en niet Nederlands).
Als ik me niet vergis verkopen ze dus ook kitjes, allez tenminste het hout lasercut. En ook plastieken onderdelen voor sommige modellen. Alle info op hun site (traplet). Wat bedoel je hiermee ? Wat moeten ze toelaten ? Groetjes, Davy
Het is nog altijd niet zeker ze zijn op zoek naar bruikbare bestel gegevens. Ik heb ondertussen ook al een ander magazine gezien van dezelfde uitgever namelijk "RC Model World". Wat is jullie ervaring hiermee?
Modelbouwaktueel is nooit echt weg geweest. Ze zijn er gewoon nog hoor. Alleen zullen er nu velen 't niet met mij eens zijn. ik ben lid omdat dit nog een blad was dat schreef over onze vlieghobby. Ik zeg zag omdat je tegenwoordig nog een klein beetje over onze hobby op pagina 46 vind. Voor mij dan ook een reden dat het abbo te stoppen na dit jaar. Helaas is 't enige blad dat veel schreef over de vlieghobby overstag gegaan naar de auto's. ieders het zijne maar niet de mijne.
Het heeft weinig zin om te reageren in een draadje wat sinds 13-07-2010 dood is... Overigens voor de duidelijkheid: In het laatste nummer MbA was de inhoud als volgt verdeeld: Varen: 12 Rijden: 14 Vliegen (injcl heli): 19 Modelbouw algemeen: 7 Dus ik begrijp je punt niet... Roel Auteur Scheepsmodelbouw MbA