Heb mijn Mavic nu 3 weken en bemerk af en toe rare dingen. In de eerste week begon te gimball raar te doen en via FPV dacht ik dat de drone naar beneden viel. Gimball herstelde zich doch de horizon was niet meer recht. Thuis de gimball opnieuw gekalibreerd en het probleem was verholpen. Afgelopen zondag weer gevlogen en raakte de besturing kwijt. Steeg op naar zon'n 80 m en stelde de camera in Wilde gaan vliegen en na zo'n 20m kreeg de melding van weak GPS en problemen met het kompas. Voordat ik hem weer onder controle had was hij 600 meter en ineens in de fixed wing mode gegaan en nam de benen. Zelf niet gedaan Daarna kwam de GPS vanzelf weer terug en kon via RTH weer terug krijgen. Had alleen de iPhone 7s als controller en verder geen telefoons in de omgeving. Heeft iemand dezelfde ervarig(en) gehad?
Calibreer kompas, calibreer imu. Gebeurt t vaker>>terug naar DJI. GPS verlies mag niet resulteren in onbestuurbaar.
Ik heb deze problemen (nog) niet meegemaakt met mijn Mavic Pro. Het is belangrijk dat je voor het vliegen (in GPS modus) de melding krijgt "homepoint has being updated, please check it on the map". En dat wanneer je opstijgt de Mavic de tijd moet geven een scan te maken van de omgeving ivm RTH. Wanneer je Mavic zich "vreemd" gedraagt kan je altijd de pauze knop op je controller indrukken, daarmee breek je de ingezette/ongewenste "modus" af. Daarna op RTH drukken en als het goed is komt de Mavic terug. Regelmatig de IMU en compas kalibreren kan zeker geen kwaad. Uiteindelijk blijft het moeilijk om op afstand in te schatten wat er precies loos is, bij twijfel retourneren naar DJI. Ik lees dat je alleen je telefoon had als controller, dus op WiFi vloog...? Dan gaat mijn verhaal niet op betreft de pauze knop.. Ik adviseer niet op WiFi te vliegen, maar dat moet ieder voor zich weten.