MAX-Z X-Power Heli(etje)

Discussie in 'FP/coaxiaal' gestart door RCEFlyer, 15 sep 2009.

1. RCEFlyer

RCEFlyer In Memoriam

Lid geworden:
    27 mei 2007
    Hoi,

afgelopen weekend op de Heidedagen (Jupiter Venlo) een helietje meegenomen, of liever gezegd vier :roll:

Er stond een Duitser met een kraam met heli's, er waren verschillende soorten te koop. Echt tegen leuke prijsjes ...

Ik wilde er eentje voor m´n zoontjes meenemen, maar vond het zelf ook wel geinig :)

Later een dealtje gemaakt voor drie kleintjes en een wat grotere heli.

Paar plaatjes:

Helietje ziet er leuk uit, redelijk netjes afgewerkt. Is opgebouwd met een alu frame(pje).

Gelukkig ook al een site gevonden waar reservedeeltjes worden verkocht :roll:

Specs:

Afmetingen:195 x 45 x 95 mm
    Rotor diameter: 173 mm
    Lipo: 3,7V / 130mAh

IK heb 'm nog niet gewogen, dus dat volgt nog.

Ding wordt geleverd met een infrarood zendertje en is 3 kanaals. Opladen gebeurt via een USB snoertje aan de computer / laptop of via de zender ala Silverlit.

Zendertje kan op A,B of C worden ingesteld, zodat je met meerdere tegelijk kan vliegen.

Verder zit er in het setje een setje reservebladen, het eerder genoemde USB kabeltje, twee rotorbladen voor achter en een schroevendraaiertje.

Als het een beetje wil vliegen met de komende indoordagen, bestel ik bij Hobbycity een paar extra Lipootjes. Wordt wel even solderen denk ik ...

Leuk filmpje.

Linkje naar een topicje op RCGroups.

Nog een uitgebreid topic op rcg.

Er schijnt zowel een versie met als zonder gyro in omloop te zijn, ben er nog niet achter welke ik heb :roll: EDIT: ik heb de versie zonder gyro :(

Vandaag even gevlogen met het ding, dat is wel weer even wat anders dan vliegtuigjes.
    Maar het ging heel aardig.

Op het 1S130mAh Lipootje vlieg je ongeveer een 5-6 minuten. Laden met het USB kabeltje duurt ongeveer 20 minuten.

Het toestelletje is redelijk stabiel, de eerste die ik in gebruik heb genomen heeft wel de neiging linksom te draaien.
    Het infra rood zendertje heeft geen trims, dus dat betekent constant bijsturen.

Het hooveren gaat al aardig, rondvliegen is nog wat lastig, maar oefening baart kunst.

Leuk ding voor het a.s. indoorvliegen.

Ik zal vanavond eens wat detailfotootjes schieten.

Grtz,
    Menno

Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  2. marco_b

marco_b

Lid geworden:
    12 mei 2003
    Wat koste dat nou, zo'n klein helietje....

3. Kninjeba

Kninjeba

Lid geworden:
    17 aug 2005
    Dat is leuk.

Heb een gele, deze komt van de zwarte markt in beverwijk.

Zou jij het linkje kunnen plaatsen waar de resereve onderdelen vandaan komen ?

Heb al een rotorblad gebroken.

Alvast bedankt.

4. SilverSurfer

SilverSurfer Guest

Hier een leuk shot van de Vmax

5. RCEFlyer

RCEFlyer In Memoriam

Lid geworden:
    27 mei 2007
    Hoi,

@Marco, ze vroegen 25 euro, maar na een beetje onderhandelen over drie stuks heb ik er 20 euro voor betaald. (2 x geel en 1 x groen)

@Kninjeba: haha, leuk :) Jij hebt dus ook zo'n ding. Ik heb ze gekocht voor het indoorvliegen. Hier in heb je alvast een linkje, er volgt nog eentje die ik zo gauw niet terug kan vinden.

Daar verkochten ze voor 16 dollar crash-packs. 2 sets bladen, complete hoofdas en twee rotorblaadjes voor achterop.

Linkje naar helipal.com staat hier.

@Silversurfer: mooi plaatje :) Heb je er al veel meegevlogen ?

Ik heb bij de eerste dat ie erg linksom wil draaien. Dus je moet continue tegensturen, kan ik daar nog iets aan doen ? Zendertje heeft helaas geen trims.

Grtz,
    Menno

Laatst bewerkt: 14 okt 2009
  6. RCEFlyer

RCEFlyer In Memoriam

Lid geworden:
    27 mei 2007
    Hebbes :)

Moest ff zoeken met google, maar geduld werd beloond.

Wel makkelijk om het linkje hier te hebben, raken we het niet meer kwijt.
    De site heet helipal.com. Hier een directe link naar het crashpack.

BTW: het schijnt dat op ebay ook losse onderdelen te koop zijn. Mocht iemand adresjes vinden, plaats ze dan ook even hier.

Grtz,
    Menno

7. SilverSurfer

SilverSurfer Guest

Ik heb er al best veel mee gevlogen. Leuk ding voor in de woonkamer.
    Ook de mijne had wat afwijking. Ik heb de staart rotor wat naar links gedraait. Dit vond de constructie niet leuk en het vliegt naar mijn idee wat beter en ook sneller.

Ik heb onlangs ook dat horizontale staart stukje verwijdert, en nu vliegt hij nog sneller in zijn 2 :)

8. lemoi

lemoi Guest

Ik ken die dingen niet maar je zou eens kunnen spelen met een regelbare weerstand voor de achter rotor. Als die achter te snel draait kan je hem met de regelbare weerstand (of vaste weerstand = try and error) langzamer laten lopen. loopt ie te langzaam dan zou je eens kunnen kijken of er ergens al een weerstand tussen zit en hiervoor een kleinere waarde nemen.

9. RCEFlyer

RCEFlyer In Memoriam

Lid geworden:
    27 mei 2007
    Hoi,

ik begrijp wat je bedoelt, maar dat zal denk ik niet helpen.

De staartrotor werkt alleen om voorwaartse of achterwaartse snelheid te verkrijgen.

EDIT: Zendertje blijkt wel trims te hebben :) Aan de zijkant zitten een paar potmetertjes met een draaischijfje. Eens ff kijken wat dat doet ...

Grtz,
    Menno

10. SilverSurfer

SilverSurfer Guest

Okee nu begrijp ik ook beter wat jij bedoelt.
    Mijne ging idd alleen bij gas geven te veel het hoekje om.

Ik heb btw trim wieltjes boven op de remote zitten waarvan bij mij alleen de rechter functie heeft, dat bedoel je vast ook niet :(

Succes met de zoektocht naar de oplossing :)

Grappig te zien dat er voor een zelfde product diverse dozen worden gebruikt. Mijn Vmax zat weer in een heel ander doosje.

11. RCEFlyer

RCEFlyer In Memoriam

Lid geworden:
    27 mei 2007
    Hoi,

die trims bedoel ik wel :)

Ik wilde het zendertje al openschroeven om te kijken waarom die ene niet werkte, maar dat hoort zo begrijp ik ;)

Ik heb inmiddels al even op hobbycity rond zitten kijken, daar hebben ze kleine Lipootjes, Samen met een JST kabeltje kan je dan de Lipo verwisselbaar maken.

Voor de prijs hoef je het niet te laten :rolleyes:

Lipootje (kosten $1,99, helaas niet op voorraad :():

Linkje naar Lipootje op hobbycity.

Kabeltje om Lipootje verwisselbaar te maken (kosten $ 0.79):

Linkje naar kabeltje staat hier.

Kabeltje doorknippen en female stekkertje aan aansluiting heli solderen.
    Male stekkertje aan meegeleverd Lipootje solderen en klaar :)

Zo kan je wat langer vliegen en dat is ook wel leuk natuurlijk !

Grtz,
    Menno

12. Noah

Noah

Lid geworden:
    8 aug 2005
  13. RCEFlyer

RCEFlyer In Memoriam

Lid geworden:
    27 mei 2007
    Hoi Noah,

kijk, dat is een nog betere prijs :)

Die dingen worden onder meerdere namen verkocht heb ik al gezien. De laatste versie is iets duurder, maar die heeft een gyrootje. Volgens het topic op RCG werkt die heel aardig.

Grtz,
    Menno

14. ron van sommeren

ron van sommeren Forum veteraan

Lid geworden:
    31 aug 2002
    halverwege Tiel & Nijmegen, tussen Maas & Waal
    Hee Menno, ben heel blij je hier weer te zien.

15. RCEFlyer

RCEFlyer In Memoriam

Lid geworden:
    27 mei 2007
    Hee Ron,

dank je :)
    Ik ben weer een beetje aan het opkrabbelen.

Afgelopen weekend naar Venlo geweest, helemaal stuk,
    Wel lekker gevlogen en heel erg goed geholpen door m'n clubmaatjes, onder andere John van Eldijk jou ook wel bekend :)

Grtz,
    Menno

16. Marcel_S

Marcel_S

Lid geworden:
    3 aug 2009
    Ik heb hier ook zo'n heli, moet zeggen vliegt leuk voor in de woonkamer, en deze heeft wel een pitch trim.

kost in het dorp waar ik woon 25 euro (inclusief 8 x penlight)

aardig crash bestendig

17. RCEFlyer

RCEFlyer In Memoriam

Lid geworden:
    27 mei 2007
    Hoi Marcel,

dat is ook een mooie :) Die ben ik op ebay nog niet tegengekomen.

Op ebay zijn er nu volop met een gyro te koop :) Ook voor weinig ...

Kwam ook nog een paar leuke filmpjes tegen:

Hier een linkje naar een hele lijst van ebay-sellers die de gyro versie verkopen.

Verder worden er bij diverse ebay sellers in bovenstaande link ook crashpacks verkocht :) Altijd handig :D

Voorbeeld: mainshaft met vier blades en tandwielen voor $ 8,99, canopy voor $ 4,99 etc. Kijk van zulke prijzen wordt je vanzelf vrolijk :)

Grtz,
    Menno

Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  18. Hugo E

Hugo E

Lid geworden:
    14 apr 2009
    Ik heb ook zo'n ding, altijd leuk!
    Vraag me af of die gyro veel toevoegt, want na een beetje trimmen vliegt zo'n "gewone" V-Max toch erg lekker. Vind het wel vreemd dat er twee pitch trims op zitten, ben er nog niet achter of ze beiden werken. :rolleyes:

Ik zie nu op E-Bay dat die nieuwe V-Max (met gyro) er ook in het zwart is, moet me inhouden om niet wéér een bestelling te plaatsen. M'n vriendin doet me wat aan als ik nog meer micro heli's bestel. :D

19. RCEFlyer

RCEFlyer In Memoriam

Lid geworden:
    27 mei 2007
    haha,

heel herkenbaar Hugo, alleen moet ik het woord vriendin vervangen door vrouw :)

Ik vond die zwarte ook erg mooi :yes: Ik heb twe egele en een groene. Ze zijn nu verkrijgbaar in zwart, geel, groen, blauw,
    rood en (ja echt waar ... ) roze :cool:

Alleen de rechtse trim is functioneel, ik heb het zendertje opengehad om het veertje van de gasstick af te halen. Toen zag ik dat het tweede wieltje er alleen voor uiterlijk vertoon inzat ;)

Grtz,
    Menno

Laatst bewerkt: 15 okt 2009
  20. Marcel_S

Marcel_S

Lid geworden:
    3 aug 2009
    @ Menno : ik laat er nu weer eentje over komen uit Hong kong daar zit geen gyro in, in die ik eerder poste hier ook niet trouwens, is ook niet echt nodig met deze dingetjes.

ze kosten daar nog geen 15 euro, lachen ja. (inclusief verzendkosten)

als ik hem binnen heb post ik wel een picca.

Groeten Marcel

Deel Deze Pagina