Members van de AKC, UNITE! _(slachtoffers van de goedkope (buitenlandse web-) shops)

Discussie in 'De Modelbouwkroeg' gestart door Psygho (Emil), 12 feb 2010.

1. Psygho (Emil)

Psygho (Emil) Forum veteraan

Lid geworden:
    7 jan 2004
    Beste aankomend lid:

Ten eerste garanderen we het anoniemiteits gehalte van de club.
    Ook al stel je je voor, we gaan ervanuit dat je nick, NIET je echte naam is, ook al is dat mischien wel zo.

Het doel van deze club is eingelijk heel simpel, we zoeken steun in lot genoten, en gezien de meesten, de drang om je persoonlijk verhaal te vertellen hebben, kun je hier een luiterend oor vinden.

Schroom niet, er is wat aan te doen.. Onthoud dat!

Ts begint:
    Het begon voor mij een 2 jaar geleden.....
    Ik vindt het moeilijk om er over te praten, dus ik het hele verhaal zal wel in delen hier verschijnen...

Het is voor mij nog erg moeilijk te beseffen. Ik zit nog in de ontkenninsfase, zoals anderen dat zeggen, ik zelf vindt van niet!

Toch ondervindt ik er dagelijks best veel ongemak van. Ik moet iedere dag even kijken, en meestal gebeurt het dan. De drang word me te groot, en voor dat ik het weet heb ik het al weer gedaan...

Het gaat ook te simpel, en te gemakkelijk....
    Het is zoiets als de krant lezen, en de stand van de benzine prijzen, en de Dollar bekijken...

Het dringt wel tot je door,maar je kan er niets aan doen. ook al word de verslaving, steeds duurder op het moment, dit weerhoud me er totaal niet van. Ik houd me steeds voor dat ondanks het steeds duurder word, het altijd nog goedkoper is, dan het via de "reguliere" manier te doen....

Ik schaam mij hiervoor. Ik heb de hele wereld onder de vinger, maar weet niet eens wie mijn buren zijn! Een paradoxiale gedachte gang.. Welke mijn verslaving weerspiegelt.

Het word me nu even te veel....
    Ik stop er nu mee, ik zal proberen, later mijn verhaal af te maken...

Emil

2. wiebe

wiebe

Lid geworden:
    5 feb 2003
    Mijn naam is wiebe ,en ik lijd er ook aan en zie veel overeenkomsten met mijn ziektebeeld.
    Is het wel een ziekte ??? het is zeker een verslaving .
    Zoo zit je lekker op het forum beetje lezen en pang een bericht op msn .
    Daarna volgt wat over en weer getik en voor dat je het weet heb je weer toegegeven aan je verslaving .
    Ook het forum komt er niet goed vanaf ,de eerste subforums gaan nog goed niks aan de hand maar dan kom je bijna onderaan aan.
    En daar zitten ze op je te wachten, ze lokken je gewoon naar zich toe met mooie spreuken.
    En dan, en dan, ja dan moet je, je word gewoon gedwongen door je g...heid je behoefte die gestild moet worden .
    Al is het maar voor korte duur .
    Sorrie heren ik kan niet meer de emotie overvalt me gewoon.
    Wiebe lid van de AKC.

3. Psygho (Emil)

Lid geworden:
    7 jan 2004
    Welkom Wiebe!

Vanwege de goede moed welke u bericht mij gegeven heeft, probeer ik verder te gaan waar ik gebleven was...

Allereerst wil ik toch wel even kwijt dat ik me nu begrepen voel..
    Gellukkig ben ik niet de enige!

Er valt al een last van me af. Hoewel ik weer vrees voor de volgende morgen....
    Dat is het ergste, dan komen de mailtjes binnen, van wat er nu weer "Arrived" is.

Ik voel me best wel zwak, Want als DAT er nu niet is, zou me toch een teken moeten geven. Maar nee. Zo zwak als ik ben, geef ik me emailadres, en zet ik mezelf op de "notify" list.
    Hierna voel ik me altijd zo enorm zwak dat ik maar naar mijn hobbyhok begeef,voor een vrolijke input...
    Daar aangekomen,liggen de lading bruine dingetjes al,in vel verschillende afmetingen. Weer een teken van zwakte! En de anti climax slaat keihard terug.

Hierop,bekruipt mij een gevoel, van onwaardigheid, van een gevoel van bedrog, en mischien zelfs een stukje verantwoordelijkheid van iets waar de hele wereld, nu mee te kampen heeft. Maar vooral nu heerst hier in het dorp, de grote stad, en zelfs bij de duitsers, waar ik anders ook wel eens kwam.

DUITSERS! WAT???
    Ik bedenk me dat deze verslaving daar al begon! In duitsland!, Daar ben ik besmet geraakt door deze obsessie, al waren de tekenen toen nog niet zo heel erg duidelijk.....
    Dat is nu wel anders.. Helaas..

De tranen schieten mij in de ogen, Het is nu genoeg....
    Morgen of overmorgen, vervolg ik mijn verhaal...

Ik hoop dat ik morgen vroeg de verleiding kan weerstaan..
    Zucht....

4. Alexzzz

Alexzzz Moderator Moderator team Forum veteraan

Lid geworden:
    5 mei 2004
  5. RobG

RobG

Lid geworden:
    13 sep 2009
    Ik volg hem ook even niet hoor...

6. Roel van Essen

Roel van Essen Forum veteraan

Lid geworden:
    13 jul 2002
    Is er hier een ziele(n)knijper in de zaal?

Arjan!!!!!!!!!!!! Werk!

7. crazykuki

crazykuki

Lid geworden:
    19 jan 2006
    ik snap echt niks van dit gezever?

8. Psygho (Emil)

Lid geworden:
    7 jan 2004
    Beste leden:

Vanmorgen een goede morgen gehad. Waarschijnlijk door het gebrek aan een email, met de koptekst: "its arrived!", met een link naar het betreffende product.

Het ergste is nog dat je op zich al besteld hebt, en je "wasted weight" hebt, en dat je weer dingen moet kopen om het op 0 te krijgen.

Nadeel is weer dat je weer toegegeven hebt aan je verslaving....
    Maar goed, Zoals te lezen, ben ik vandaag erg vrolijk, super vrolijk. ik heb het idee dat alles goed is....

Ik weet ook dat dit weer 100% omslaat als ik weer iets gekocht hebt....

Maar goed ik leef nu met de dag, en ga GENIETEN vandaag!

9. Rogier

Rogier Guest

Ik ben te emotioneel om mijn verhaal te vertellen op dit moment maar herken het wel. Is het gek dat ik nu op de veranda van ons vakantiehuis in Zuid Afrika dingen in HK aan het bestellen ben zodat als ik thuis ben ik weer aan de slag kan? Nee toch? toch? Ik sprong een gat in de lucht dat op deze locatie eindelijk internet voor handen was... :)

10. wiebe

wiebe

Lid geworden:
    5 feb 2003
    En ik ben weer even rustig ,gister traktrace nummer gekregen en kon ik zien waar mijn schat was.
    En zie daar met dank aan nusty vanmorgen ging de bel 12:30 en ja hoor jippie een bruin pakket .
    Met mijn nieuwe ez run 150amps er in met motor en prog kassie .

Ben nu weer even gerust ,maar het zal wel niet lang duren de rust .
    Volgens mij kan ik wel wat nieuwe lipo,s gebruiken????of iets dergelijks.

11. Psygho (Emil)

Lid geworden:
    7 jan 2004
    Gelukkig, is het morgen zondag, dan werken de mensen in HongKong, zelfs niet.
    Dus een dag minder om mij van mij geld te beroven....

Oke, ik durf het te zeggen, ik word ook lid van de akc,

Anonieme Klik club.

Je kent het kopen, omdat het zo goedkoop is.
    Je kan het niet laten liggen, het moet gekocht worden, want het is zo goedkoop.
    Je klikt, en je bent de eigenaar... Je klikt, en je laat het versturen...

Het is daar 10x zo goedkoop, en je krijgt er 10x zoveel. en voor je het weet koop je gewoon om dat het zo goedkoop is. Totdat je koopt om het kopen...
    Vanwege de prijs. Wat je niet beseft is dat het iedere keer toch wel weer een hoop geld kost. En je aan vele dingen niets hebt, maar dan troost je je weer, het was goedkoop!

Zucht...

12. wiebe

wiebe

Lid geworden:
    5 feb 2003
    Kom op heren /dames.
    Ik kan moeilijk geloven dat alleen wij drieën last van deze leuke verslaving hebben .
    Wat er nog aan zit te komen ,servo snoeren,zender lipo accu,s ,servo,s .
    Ik kan nog wat vergeten zijn .natuurlijk dit alles omdat het zo goedkoop is met de nodige reserves.
    Groeten Wiebe .

13. jakkobink

jakkobink

Lid geworden:
    25 okt 2007
    Oh mannen: schaamte. erkenning! herkenning. begrip, troost. Dank.
    Jakko

14. Psygho (Emil)

Lid geworden:
    7 jan 2004
    Ja hoor, het is weer zover....:(
    Servo verlengsnoertjes, (30cm)lekker dik uitgevoerd,siliconen kabel 22awg, ipv normaal 32awg. 5 stuks voor 2,79 dollar.

Even gemaild, en ja hoor 4 zakjes besteld...... 2 voor mij en 2 voor Wiebe...

15. jitze

jitze PH-SAM

Lid geworden:
    9 apr 2007
    ineens wordt het me een stuk duidelijker allemaal :p

voor mij waren het 2 HC bestellingen afgelopen week.

16. Psygho (Emil)

Lid geworden:
    7 jan 2004
    Heb je daar geen naar gevoel over???
    Je typt er wel makelijk over...
    Ik denk toch dat je een probleem hebt,al zie je dat zelf nog niet....
    Geeft niets, als je zover bent, zijn we er voor je.
    Sterkte!

17. jitze

jitze PH-SAM

Lid geworden:
    9 apr 2007
    Ik heb mijn probleem al een tijdje geleden uit de doeken gedaan in het topic over impulsaankopen:
    En vorige week ging ik weer de mist in:
    En voor deze week waren het wat kleine dingen bij HobbyCity vandaan.

Komende week gaat er nog eentje komen (E-flite Brio 10 en E-flite Taylorcraft), en dan stop ik voorlopig met grote uitgaven.

Ben ik nu ook lid van de club?

Overigens: best erg bezig als ik het zo op een rijtje zet :oops:

18. Psygho (Emil)

Lid geworden:
    7 jan 2004
    Je bent pas lid van de club als je je ook schaamt voor dit gedrag. En je uiteindelijk met een berg rommel zit waar je niets mee doet. Dit om het kopen omdat het goedkoop is, of dit om het kopen om maar geen "waisted weight", te hebben....

De drang hebt om te klikken, om te kopen,te klikken ok te klikken, enzovoort...
    Heb je dit niet, , dan zit jje nog in de ontkenningsfase, en ben je NIET welkom , op onze club.

19. PIR3lly

PIR3lly

Lid geworden:
    20 aug 2009
    Ik ken het gevoel een beetje en begin er idd ook een gevoel van ...... (durf het woord niet uit te spreken) van te krijgen.
    Je blijft maar kopen en kopen en uiteindelijk onstaat er dan die berg:

En dan te bedenken dat ik een half jaar geleden nog niet eens een e-revo had (of maar van HK gehoord had) :oops:

20. Psygho (Emil)

Lid geworden:
    7 jan 2004
    Welkom Pir3llY!
    Ik hoop dat je straks wat meer over je persoonlijk verhaal durft te vertellen, maar waardeer zeker dat je het resultaat, van de verslaving durft te posten!

GOOD JOB!

Wat brengt deze rommel je een hoop ongemak he ?, in het dagelijkse leven...

Deel Deze Pagina