Hoi Jongens, bij deze deze stel ik dan eindelijk ter beschikking; mijn eigen Rekenmethodes voor het berekenen van Brandstofmotoren voor onze modellen. Het zijn 2 methodes; A; Voor alle soort Modellen, dus ook voor Schaalmodellen. B; Alleen geschikt voor Schaalmodellen. met vele voorbeeldberekeningen. Omdat het maar niet lukte het PDF bestand hier op het forum te uploaden (schijnt niet te kunnen voor PDF bestanden?), doe ik het uiteindelijk maar via mijn eigen homepage. http://www.janhermkens.nl/Rekenmethodes-Motoren.pdf
Zo Jan, heb het nog niet helemaal doorgelezen maar dat ziet er wel zeer indrukwekkend uit. Ga eens kijken wat hier uit komt met een paar van onze modellen als ik even tijd heb. Bedankt voor het delen van deze materie
wijziging bestand Hoi Berto, voor het geval dat je hem gedownload hebt, het was het verkeerde bestand. Nu staat het juiste er op. groetjes, Jan
jan bedankt voor de tijd die je hebt genomen om dit uit tewerken en te delen met ons. voor de berekening van mijn hercules erg handig.
Vertraging en schaal props Hallo jan , Ik ga zeker je reken methode bestuderen en wel licht komen er vragen, Ik heb een zahnoa 62 voor een Ziroli douglas A1 Skyraider maar om een goed schaal effect te hebben moet er een vier blad prop op. Nu is vraag , welke vertraging zo dat de Zahnoa zijn vermogen efficient kwijt kan en prop diameter met de juiste spoed. Mick reeves heeft een vertraging ,misschien is dat iets. Nu vlieg ik rond met een Byron P-51 met en vertraging en een Kwardra 35 cc , maar het vermogen houd niet op , wel trekkracht ,maar effe lekker laag en hard voorbij vliegen is minder en schaal stijl aerobatics ,is het vermogen te laag. M vr gr Matthijs
Geen flauw idee, ik heb nooit met vertragingen gewerkt en in mijn rekenmethodes heb ik daar ook geen rekening mee gehouden. groetjes, Jan