Mini herbouwverslag: Tamiya Group c Ferrari F40

Mijn Fastlane Monster project ligt even stil omdat ik deze klassieker van Tamiya tegen kwam. Ik zocht dit model al een jaartje of 3.

De wagen is geen re-release, maar een orginele uit 1991, de kap is jammer genoeg goed gebruikt, maar ik ga mijn best doen om deze te herstellen.

De electronica dateerde ook uit 1991, met een zogenaamde 3-step speed controler als deze:

pict0974-1.jpg

Dit is natuurlijk geen goede, voor de behoorlijk snelle brushed motor die er in zit.
Deze heb ik vervangen voor een LRP IA speedcontroller. Ik heb nog een zender van Peet aka Summit van traxxas, die ik ga gebruiken ipv de old school robbe zender. Later is een 2.4 ghz.

Het 20 jarige chassis ziet er nog zeer goed uit, zelfs de foambandjes kunnen het asfalt nog aardig aan.

Dan nu de foto's van het mini herbouwverslag:

20110818_002.jpg

De spulletjes na een uitgebreid bad uitgestald voor montage.

20110818_003.jpg

20110818_004.jpg

20110818_006.jpg

Het chassis begint al aardig vorm te krijgen.

20110818_007.jpg

Zo goed als klaar

20110818_009.jpg

De vernieuwde electronica.

20110818_022.jpg

Als iemand mij kan vertellen wat voor motor dit is??:confused: 20 jaar oud maar gaat als een trein!

20110818_001.jpg

De kap met orginele doos en beschrijving!

Het eindresultaat:

20110818_020.jpg

20110818_013.jpg

20110818_016.jpg

20110818_015.jpg

20110818_017.jpg

20110818_023.jpg

De kap wil ik een extra laag rood geven omdat deze hier en daar niet goed gespoten is, daarna een laag wit zodat de kleur rood echt "knalt". Ook schijnt er geen licht meer door heen voor een realistische look.

Ook de stickers moeten hier en daar bijgewerkt worden, dat zal ik later ook in dit topic plaatsen.

Als iemand nog tips heeft hoe ik een body kan polijsten, zijn deze erg welkom.

Gr Steve

Laatst bewerkt:
Vintage is niet mijn ding, maar dit is echt cool.
Ben zelf ook een grote F40 fan :)

Vintage is niet mijn ding, maar dit is echt cool.
Ben zelf ook een grote F40 fan :)

De F40 is De supercar allertijden, geen enkele wagen kan meer shockeren als de F40 deed in zijn tijd, tenminste dat vind ik:lol:

Het is mijn ultieme droomwagen....maar verder dan schaal 1:10 ga ik nooit komen:cool:

Volgens mij is dat een orginele Tamiya motor die eigenlijk bedoeld voor off-road, namelijk de acto power motor. Ik dacht dat het een 14 turns motor was.

Maar gezien de mechanische regelaar die er bij zat ben ik niet 100% zeker van het voorgaande. Die regelaar kan de 14 turns volgens mij nooit aan.

Volgens mij is dat een orginele Tamiya motor die eigenlijk bedoeld voor off-road, namelijk de acto power motor. Ik dacht dat het een 14 turns motor was.

Maar gezien de mechanische regelaar die er bij zat ben ik niet 100% zeker van het voorgaande. Die regelaar kan de 14 turns volgens mij nooit aan.

Ik heb al een goede testrit gemaakt, gaat als de brandweer, regelaar word niet heel erg warm, zit een hele kleine pinion op

Thx voor de info, gaat het gelijk even opzoeken.

Edit lol

De mechanische regelaar was orgineel, de motor heeft de vorige eigenaar later erbijgekocht. Hij vertelde me dat het de snelste tamiyamotor was die er toen te koop was. en hij neigt idd roze die motor, ik dacht dat het verkleurd was.

thx man!!!!

mooi mooi!
De kap heeft geen scheuren of zo?
Er zijn hier wel topics genoeg te vinden over het polijsten.
Worst case kun je de kap nog eens vernissen aan de buitenkant.

mooi mooi!
De kap heeft geen scheuren of zo?
Er zijn hier wel topics genoeg te vinden over het polijsten.
Worst case kun je de kap nog eens vernissen aan de buitenkant.

er zitten een paar kleine scheurtjes, en een van 3 cm in
die van 3 cm zit wel precies op de naad, dus als de body opnieuw gespoten is zal ik proberen die naad te dichten met lijm of epoxy en glasvezelmatten.

er zitten een paar kleine scheurtjes, en een van 3 cm in
die van 3 cm zit wel precies op de naad, dus als de body opnieuw gespoten is zal ik proberen die naad te dichten met lijm of epoxy en glasvezelmatten.

Als je hem opnieuw hebt gespoten en een extra laag wit hebt gegeven kun je over de scheur ook van dat witte nylon tape plakken, dat laat nooit weer los en hij zal daar ook nooit weer scheuren, dit gebruik ik standaard in mijn wedstrijdbody's aan de voorkant en bij de spatborden, hierdoor scheurt dit never en nooit nie meer op die plek.
De tape is van "Tesa".

Laatst bewerkt:
Als je hem opnieuw hebt gespoten en een extra laag wit hebt gegeven kun je over de scheur ook van dat witte nylon tape plakken, dat laat nooit weer los en hij zal daar ook nooit weer scheuren, dit gebruik ik standaard in mijn wedstrijdbody's aan de voorkant en bij de spatborden, hierdoor scheurt dit never en nooit nie meer op die plek.
De tape is van "Tesa".

Thx man ik ga dit spul gelijk opzoeken, kun je dit bij de gamma kopen?

Steve ,

Dat ziet er goed uit man.
Ik geloof dat ik hem binnenkort maar eens live moet komen bewonderen.

MVG Peet

Steve ,

Dat ziet er goed uit man.
Ik geloof dat ik hem binnenkort maar eens live moet komen bewonderen.

MVG Peet

koffie staat altijd klaar Peet, ben al een paar keer aan de deur geweest, maar jullie zijn altijd de hort op:D.

Waardeloze bouwmarkt ben jij, word tijd voor een extra schuursleutel!

tijd voor een kleine update:

20110818_001.jpg

Op deze foto kun je zien dat bij alle zwarte randen de kap nog op veel plaatsen transparant is, en dus niet goed gespoten.
Ook is de rode verf doorzichtig, zitten er een paar scheuren in. Ook missen nog een paar stickers.

Na 2 nieuwe rode lagen, daarna een witte laag en vervolgens weer een rode laag is de kap "tot leven" gekomen, en niet meer transparant.

20110824_011-1.jpg

20110824_014.jpg

Scheuren in de achterkant zijn bijna niet meer zichtbaar.

20110824_013-1.jpg

Ik had nog een ruitenwisser liggen, deze gelijk maar toegevoegd.

20110824_012-1.jpg

De achterwielbassis met 3 mm per kant verbreed, nu vullen de wielen de wielkasten mooi op, en nog steeds genoeg ruimte om in te veren.

20110818_015.jpg

Oude situatie

20110824_014.jpg

Nieuwe situatie

20110824_015.jpg

close upje

De kap verstevigd na een tip, met tesa super ducktape met nylon voering.

20110824_016-1.jpg

20110824_017-1.jpg

De tape is zo plakkerig dat ik de scheuren niet heb hoeven lijmen.

Ik mis nog de zwarte rand recht achter en aan de achterkant, en een klein ferrari logotje die op de achterklep hoort.

De uitlaten ga ik binnenkort namaken van aluminium, misschien nog ledverlichting in de toekomst.

Ook wil ik in de toekomst een mamba monster regelaar, en vilineon 3500 kv motor plaatsen, maar dat duurt nog even. Waarom een mamba monster regelaar??? , nou dan heb ik er een reserve als ik de andere MM in mijn rustler uitfik, en de vilineon motor die ik heb liggen is al MMM pre-wired.:cool:

gr Steve

Steve

Je bent wel lekker met die supertape aan het spelen geweest , maareh volgens mij had je hem beter eerst kunnen spuiten .

MVG Peet

Steve

Je bent wel lekker met die supertape aan het spelen geweest , maareh volgens mij had je hem beter eerst kunnen spuiten .

MVG Peet

Peet,

Drink eerst een bakkie koffie, en lees dan de update nog een keertje :D:D

ben je no een beetje:sleeping:?

Mvg steve

ps heb een testrun gemaakt met die oude rustler, en hij bleef heel
moest wel even wennen, normaal is het rijdend heen, sjouwen terug, nu rijden terug heel appart.

Mooi model, leuk verslagje,.....

Alleen jammer van de antenne:eek:, echt afbreuk op het totaal plaatje:(

Niettemin blijft het een mooi model:fadein:

vandaag een poging gedaan de kap te polijsten, is niet echt gelukt, hij is wel meer gaan glimmen. Ook stoorde ik me aan de fake uitlatensticker aan de achterkant, die heb ik nu van RVS geprobeert te maken.
Hier de foto's:
20110829_010.jpg

20110829_009.jpg

20110829_008.jpg

20110829_007.jpg

20110829_006.jpg

echt mijn pronkstukje hoor deze f40, ik hoop in de toekomst nog een keer een nieuwe kap te kunnen scoren via ebay, maar die gaan momenteel voor ruim 100 dollar 8-O .....
Gr Steve

Back