Mijn Fastlane Monster project ligt even stil omdat ik deze klassieker van Tamiya tegen kwam. Ik zocht dit model al een jaartje of 3.
De wagen is geen re-release, maar een orginele uit 1991, de kap is jammer genoeg goed gebruikt, maar ik ga mijn best doen om deze te herstellen.
De electronica dateerde ook uit 1991, met een zogenaamde 3-step speed controler als deze:
Dit is natuurlijk geen goede, voor de behoorlijk snelle brushed motor die er in zit.
Deze heb ik vervangen voor een LRP IA speedcontroller. Ik heb nog een zender van Peet aka Summit van traxxas, die ik ga gebruiken ipv de old school robbe zender. Later is een 2.4 ghz.
Het 20 jarige chassis ziet er nog zeer goed uit, zelfs de foambandjes kunnen het asfalt nog aardig aan.
Dan nu de foto's van het mini herbouwverslag:
De spulletjes na een uitgebreid bad uitgestald voor montage.
Het chassis begint al aardig vorm te krijgen.
Zo goed als klaar
De vernieuwde electronica.
Als iemand mij kan vertellen wat voor motor dit is??
20 jaar oud maar gaat als een trein!
De kap met orginele doos en beschrijving!
Het eindresultaat:
De kap wil ik een extra laag rood geven omdat deze hier en daar niet goed gespoten is, daarna een laag wit zodat de kleur rood echt "knalt". Ook schijnt er geen licht meer door heen voor een realistische look.
Ook de stickers moeten hier en daar bijgewerkt worden, dat zal ik later ook in dit topic plaatsen.
Als iemand nog tips heeft hoe ik een body kan polijsten, zijn deze erg welkom.
Gr Steve
De wagen is geen re-release, maar een orginele uit 1991, de kap is jammer genoeg goed gebruikt, maar ik ga mijn best doen om deze te herstellen.
De electronica dateerde ook uit 1991, met een zogenaamde 3-step speed controler als deze:

Dit is natuurlijk geen goede, voor de behoorlijk snelle brushed motor die er in zit.
Deze heb ik vervangen voor een LRP IA speedcontroller. Ik heb nog een zender van Peet aka Summit van traxxas, die ik ga gebruiken ipv de old school robbe zender. Later is een 2.4 ghz.
Het 20 jarige chassis ziet er nog zeer goed uit, zelfs de foambandjes kunnen het asfalt nog aardig aan.
Dan nu de foto's van het mini herbouwverslag:

De spulletjes na een uitgebreid bad uitgestald voor montage.

Het chassis begint al aardig vorm te krijgen.

Zo goed als klaar

De vernieuwde electronica.

Als iemand mij kan vertellen wat voor motor dit is??

De kap met orginele doos en beschrijving!
Het eindresultaat:

De kap wil ik een extra laag rood geven omdat deze hier en daar niet goed gespoten is, daarna een laag wit zodat de kleur rood echt "knalt". Ook schijnt er geen licht meer door heen voor een realistische look.
Ook de stickers moeten hier en daar bijgewerkt worden, dat zal ik later ook in dit topic plaatsen.
Als iemand nog tips heeft hoe ik een body kan polijsten, zijn deze erg welkom.
Gr Steve
Laatst bewerkt: