Mini hexa reageert inconsequent op roll/flip

Discussie in 'Multicopters' gestart door wook, 13 sep 2015.

1. wook

wook

Lid geworden:
    7 jun 2013
    Hallo allemaal, ik zit met een probleempje en ik kom er maar niet achter wat er loos is.
    Ik heb een mini hexa met daarop een naze32, 12a esc's van readytoflyquads.com, cobra cm2204/1960kv motoren en als powersource een 2200mah 4s a-spec lipo.
    Vliegt op zich prima echter op de één of andere manier reageert hij niet altijd goed op een volledige stickuitslag die als doel een roll of flip heeft.
    De ene keer reageert hij prima en flipt/rolled ie zoals het hoort, maar het komt ook vaak voor dat hij heel traag begint te hellen en ik uiteindelijk dus in moet grijpen om een crash te voorkomen.
    Doe ik nou iets fout met m'n sticks of klopt er iets anders niet?
    Even voor de duidelijkheid, als ik bv een roll wil doen, dan begint dit met het snel terugbrengen van m'n throttle om vervolgens in 1x een volledige stickuitslag te geven, m'n aileron in dit voorbeeld. Breng ik m'n throttle misschien te ver terug?
    Voorbeeld @ 2:10:

Dit zijn m'n settings:
    upload_2015-9-13_0-42-55.png upload_2015-9-13_0-43-38.png
    Als iemand overigens iets anders raars ziet aan deze settings, be my guest om me te tippen! Het kan vast 'beter'. :)

Alle hulp wordt gewaardeerd!

2. QuadRon

QuadRon

Lid geworden:
    16 mrt 2008
    Denk dat je op level/angle mode probeert te flippen!
    Effe op acro mode zetten.

3. wook

wook

Lid geworden:
    7 jun 2013
    Ik probeer het op Horizon mode, zou moeten werken.
    Werkt dus soms ook. Heb acro vliegen nog niet helemaal onder de knie...

4. heyudude

heyudude

Lid geworden:
    12 sep 2013
    Op Horizon is flippen rollen mogelijk na doorduwen maar door de autocorrectie bounced het weer bij terugkomen denk ik zo

5. Rooster

Rooster

Lid geworden:
    30 mei 2013
    Je trekt het gas te ver dicht (je hoort de motoren helemaal stil vallen) en daardoor wordt hij min of meer onbestuurbaar. bij de flip op 2:20 ging het wel goed en daar hield je het gas er volgens mij gewoon op. Ik denk dat je het gas niet verder moet terug brengen tot 40 a 50%. Met hogere roll/pitch rates maak je snellere flips en rolls. In Horizon mode gaat dat ook prima en is het makkelijker.

6. wook

wook

Lid geworden:
    7 jun 2013
    @2:20 is met een looping als flip maar ik denk dat het idd daarin zou kunnen zitten.
    Ik gaat het maar nog eens proberen zsm.

7. Schiksie

Schiksie

Lid geworden:
    26 jul 2012
    Kijk eens goed naar je switch uitslagen in cleanflight bij modes. Het kan ook zijn dat jij denkt dat je hem op HZ zet maar dat de waardes in modes niet ver goed gaan en dat hij op Angle modem blijft staan.

Wat het ook nog kan zijn is een defecte switch op de zender...toevallig 3 weken terug de switch met flightmodes op de Taranis moeten vervangen omdat deze bij de minste of geringste aanraking ( terwijl de switch niet verzet werd) switchte tussen flightmodes. Bij Taranis merkte ik dit snel op omdat er geluidjes op de knoppen staan.

8. Lama

Lama

Lid geworden:
    5 nov 2010
    Kijk eens goed naar je switch uitslagen in cleanflight bij modes. Het kan ook zijn dat jij denkt dat je hem op HZ zet maar dat de waardes in modes niet ver goed gaan en dat hij op Angle modem blijft staan.

+1

9. wook

wook

Lid geworden:
    7 jun 2013
    Switches werken goed en komen goed binnen. Het is even wachten op wat beter weer, maar dat wil nog niet echt vlotten. :confused:

10. DennisK

DennisK

Lid geworden:
    28 feb 2004
    Klinkt idd of je motoren uit gaan.

Let op dat horizon en acro/angle niet gelijktijdig ingeschakeld staan. Geeft conflicten met de firmware.

Deel Deze Pagina