Hallo, Om ook goed op het water te kunnen sturen, heb ik de hulp nodig ivm bovenstaande vraag. Zelf kom ik er (nog) niet uit. Zou iemand mij op weg kunnen helpen. Is belangrijk om het model goed tegen de wind in te leggen bij het starten en nauwkeurig te kunnen taxiën op het water zonder een lelijk roer onder het vliegtuig. Groetjes, Erik.
Ha andere Erik, Stap 1: Beide esc’s een eigen kanaal geven en met een mixer de esc met gas laten meelopen. Stap 2: de richting functie mixen via een schakelaar zodat gas mee wordt genomen Stap 3 : uitvogelen, mogelijk via een offset wanneer en hoeveel had meeloopt met richting. Deze laatste stap is voor mij ook onduidelijk en vraagt waarschijnlijk uitproberen. Erik
Bedankt voor het snelle antwoord. Zou je mij foto's kunnen sturen van de instellingen op jouw zender (T16SZ, T18SZ of de IZ). Alles wat je schrijft weet ik maar ik weet niet welke handelingen ik moet doen op mijn zender. Ik kan er nergens iets over vinden. Ik heb hem net en ben bezig mijn modellen over te zetten van de Futaba 10J naar de T16SZ. Erik.
Ja, ik heb een ontvanger met 14 kanalen. Inderdaad heb ik aan de beide motoren een esc zitten en iedere motor heeft een eigen kanaal. In mijn geval kanaal drie en acht. Ook wil ik een schakelaar gebruiken om het sturen met motoren en roer uit en aan te kunnen zetten. In de lucht is dat uiteraard niet bruikbaar. Je mag de uitleg ook via een pb of WhatsApp doen. Dan geef ik wel mijn telefoonnummer via een pb. Erik.