Modelvliegclub in Amersfoort (en omstreken)?

5p1k3

Forum veteraan
Hoi,

Ik en mijn vriendin gaan (hopelijk) binnenkort een huisje kopen in Amersfoort. Natuurlijk moet er dan wel gevlogen worden in de buurt van. Weet iemand mij te vertellen of er een vereniging in de buurt van Amersfoort zit? Of in Amersfoort zelf wellicht (indoor mag ook, maar outdoor is mijn voorkeur).

Misschien een linkje van een site erbij vermelden zodat ik wat rond kan neuzen ;)

Groetjes
Spijkertje

MVC-Midden nederland ligt aan het kruispunt tussen snelwegen.. vanuit Amersfoort hooguit 20 minuten rijden gok ik... hint hint ;)

MVC-Midden nederland ligt aan het kruispunt tussen snelwegen.. vanuit Amersfoort hooguit 20 minuten rijden gok ik... hint hint ;)

Haha, ja en nu op het fietsie is het voor mij al 15 min fietsen naar MVC midden Nederland.. Nog altijd niet mijn spullen mee genomen. Zal van de zomer eens komen kijken (en wellicht lid worden ;)) Jammer alleen dat je ook lid moet zijn van de KNVvL :(

Als je geen 28,- per jaar kunt missen, moet je of stoppen met deze kennelijk veel te dure hobby voor je of maar wild blijven vliegen.

Martin.

:confused:

Misschien heb ik het bij het verkeerde eind hoor, maar wat doet de KNVvL dan voor de modelvlieg wereld? In de tijd dat ik nog lid was bij de MVZ (Modelbouw Vereniging Zaanstreek) had de KNVvL geen enkele toegevoegde waarde. Toen onze club ter ziele ging vanwege geen veld in de omstreke ter beschikking gesteld, was de KNVvL ook ver te zoeken. Dus leg me eens uit wat de voordelen ervan zijn, als je denkt dat ik 28 eu per jaar (was overigens in de veronderstelling dat het veel duurder was, dus 28 eu valt nog reuze mee idd) niet kan missen..? (doe geen aannames alsjeblieft. Als ik alles optel wat ik aan rc spul in huis heb, dan kan ik er een mooie nieuwe auto van rijden).

Laatst bewerkt:
KNVvL zoekt niet naar en zorgt niet voor velden!

Oke, ik heb gister even de website van de KNVvL uitgeplozen, maar ik kan niet vinden, wat de KNVvL voor voordeel zou hebben op de gewone modelvlieger die na een week lang werken een beetje fun wilt gaan vliegen.

Ook zie ik dat de KNVvL forum berichten hier iet wat verouderd zijn (van 2005), dus als er mensen zijn die mij uit kunnen leggen wat voor nut de KNVvL heeft op mij, als normale 'fun' vlieger en geen wedstrijd vlieger, dan graag. Wellicht dat dat mijn kijk op deze club wat veranderd.

Grt
Spijker

Laatst bewerkt:
Hey Spijker,

De discussie gaat nu een kant op waaar je niets aan hebt.

Ja inderdaad, als je lid wordt bij MVC-NL wordt je automatisch ook lid bij de KNVVL. Dit zit inbegrepen bij je lidmaatschap, wat verder geen belachelijk hoog bedrag is. Ik denk dat je bij een niet-KNVVL club ongeveer hetzelfde zou moeten betalen.

Vergeet dus de KNVVL gewoon en kom op de club kijken. Ze doen niets volgens jou, dus vallen ze jou ook niet lastig ;)

Meer inhoudeljik.. de KNVVL vertegenwoordigt de modelvliegers op landelijk niveau. De huidige wetgeving mbt. modelvliegen is bijvoorbeeld tot stand gekomen mede dankzij de KNVVL en daar pluk jij wel degelijk de vruchten van.

Ik denk ook dat jij nog een beetje klem zit op 'de oude KNVVL', uit de tijd dat men nog wel lid moest worden om een zendmachtiging te krijgen. Naar het schijnt was die KNVVL nogal arrogant, deed niets voor haar leden en het geld zou allemaal naar andere afdelingen (zoals zweef) verdwijnen. Er zou alleen aandacht zijn voor wedstrijdvliegers. Ik weet niet wat daar allemaal van waar is, wil die discussie ook niet starten, wat ik wel weet is dat dat niet mijn ervaring met de huidige KNVVL is.

Dat heeft er toe geleid dat de KNVVL zo goed als dood is geweest en men een nieuw plan heeft ontwikkeld met nieuwe mensen en nieuwe doelstellingen.

Deel van dat nieuwe plan is het clublidmaatschap, wat resulteerde in een lagere bijdrage van een lid, minder contributie dus. Daarnaast is men op dit ogenblik erg druk bezig naar zoeken naar mogelijkheden om meer echt te doen voor de 'gewone' leden. De KNVVL treedt nu ook actiever op als clubs problemen krijgen rond hun veld.

Voorbeelden van dingen die ze doen voor de 'niet-wedstrijdvliegers' is bijvoorbeeld dat men nu bezig is om een goede instructeurshandleiding samen te stellen welke clubs als leidraad kunnen gebruiken.

Daarnaast organiseert de KNVVL uiteraard ook de wedstrijden, maar daar heeft niet iedereen wat aan..

Laatst bewerkt door een moderator:
Sorry

Spijker,

Sorry, ik dacht dat je tegen die 28,- op zat te hikken.

Kan zijn dat vroeger de KNVVL niet veel kon doen voor een veld.
En MVZ was volgens mij geen Knvvl-club, ben er overigens 7 jaar lid geweest.
MVC Crash (waren vroeger toch die vijandige wildvliegers) is wel een Knvvl-club
en ziedaar die hebben nu een officieel veld.
Jammer dat Boer Baar(s) er mee gestopt is en de boel verkocht heeft., zo'n clubje
van 35 man was toch wel leuk. (Ko Vet, Maarten Bakker, Martijn, Koek, Schilder Baantjes, Ron,
Klaas Hiemstra, John vd Laan, ....)

MVC-mn is na 10 jaar ook weer opzoek naar een nieuw veld.
Ook in onze polder komen huizen. Aangezien overheden alleen met officiele
instanties praten en diens aanbevelingen meenemen in hun beslissingen kunnen
we echt niet buiten een Knvvl.

Een soort discussie of je nu wel of geen ANWB-wegenwacht lid moet zijn.
Ze zijn toch wel verdomde handig als je ze nodig hebt.

Maar goed, ook bij ons kan het over 2 jaar afgelopen zijn, Knvvl of/niet.

Welke jaren heb jij bij MVZ gevlogen? Ik van 1986-1993.
Eerst bij de HemPond aan het Noordzeekanaal en later in Purmerend.

Martin.

Laatst bewerkt:
Hoi Hezik en Martin,

Bedankt voor jullie uitleg. Het is mij nu een stuk duidelijker rondom het hele gebeuren met de KNVvL en de discussie alomtrent mag mijn inziens gesloten worden. Op naar de clubs in Amersfoort en omstreken :)

Welke jaren heb jij bij MVZ gevlogen? Ik van 1986-1993.
Eerst bij de HemPond aan het Noordzeekanaal en later in Purmerend.

Oh oh oh.. Ik zit dus nu mijn hersens te breken over ene Martin.. :) De enige Martin die ik ken herinneren kwam altijd samen met een vriend van hem, John. Als ik de juiste Martin voor ogen heb, dan moet jij de Martin geweest zijn met de JetSki ;)

Ik ging met mijn vader als klein kind zijnde altijd mee naar het houtveld (dat is nu bebouwd Zaandam zeg maar), vervolgens naar de Hempond inderdaad (met de crossvelden :) ) en daarna naar Purmerend, waar wij toch wel een hele poos gezeten hebben. Helaas doordat dhr van Baar zijn boerderij verkocht, zijn wij 2 jaar veldloos geweest. Daarna is helaas de club wat toen nog 40 man telde opgedoekt :(

Maar Martin, als jij zo lang bij de MVZ gevlogen hebt, dan MOET je Ko kennen ;) (ik ben zijn zoon)

Te Soest: New Page 1 (MVC De VrijeVogels)
Te Soest: Hoofdpagina - MVC Otto Lilienthal - Soest ( Zweven en klein electro )

Miss Heb je hier wat aan.

Gr

Dank je wel.

Ik zal eens een kijkje nemen bij de VrijeVogels.

Status van de vliegvelden:
Hoofdveld : Vliegen niet toegestaan
Uitwijkveld : Vliegen niet toegestaan
!!! Niet vliegen totdat het bestuur het veld weer heeft vrijgegeven !!!

Ik denk dat ik die tweede link van je nog even oversla :)

Spijker, lees de diverse antwoorden door KNVvL bestuurderen in het KNVvL forum maar eens, zal veel verduidelijken en veel oude rommel en spinnenwebben wegblazen. Hun berichten zijn niet verouderd, e.e.a. geldt nog steeds.

(Ko Vet, Maarten Bakker, Martijn, Koek, Schilder Baantjes, Ron, Klaas Hiemstra, John vd Laan, ....)

Jup, jij moet haast wel de Martin zijn die ik in gedachten heb. Wat leuk! :)

Ko Vet is dus mijn vader, van Maarten heb ik leren vliegen. Martijn is inmiddels gezagvoerder op een 747 geworden, Koek (ik denk dat je beide Koekjes bedoeld?) heb ik niet veel meer van vernomen, Schilder Baantjes heette eigenlijk Nico Lodewijk :) Die is na het vliegen gaan rijden met 1/5 benzine auto's en daarna gaan varen met power speedboats (23 cc benzine motoren). Wat hij nu doet, weet ik niet, Ron was de voorzitter van de club, niets meer van vernomen, evenals Klaas en John. Maar John was vertrokken naar Limburg geloof ik? Heb je daar nog wel eens contact mee gehad?

Echt grappig dit forum. Zo kom je elkaar nog eens tegen haha.

Back