Hey Spijker,
De discussie gaat nu een kant op waaar je niets aan hebt.
Ja inderdaad, als je lid wordt bij MVC-NL wordt je automatisch ook lid bij de KNVVL. Dit zit inbegrepen bij je lidmaatschap, wat verder geen belachelijk hoog bedrag is. Ik denk dat je bij een niet-KNVVL club ongeveer hetzelfde zou moeten betalen.
Vergeet dus de KNVVL gewoon en kom op de club kijken. Ze doen niets volgens jou, dus vallen ze jou ook niet lastig
Meer inhoudeljik.. de KNVVL vertegenwoordigt de modelvliegers op landelijk niveau. De huidige wetgeving mbt. modelvliegen is bijvoorbeeld tot stand gekomen mede dankzij de KNVVL en daar pluk jij wel degelijk de vruchten van.
Ik denk ook dat jij nog een beetje klem zit op 'de oude KNVVL', uit de tijd dat men nog wel lid moest worden om een zendmachtiging te krijgen. Naar het schijnt was die KNVVL nogal arrogant, deed niets voor haar leden en het geld zou allemaal naar andere afdelingen (zoals zweef) verdwijnen. Er zou alleen aandacht zijn voor wedstrijdvliegers. Ik weet niet wat daar allemaal van waar is, wil die discussie ook niet starten, wat ik wel weet is dat dat niet mijn ervaring met de huidige KNVVL is.
Dat heeft er toe geleid dat de KNVVL zo goed als dood is geweest en men een nieuw plan heeft ontwikkeld met nieuwe mensen en nieuwe doelstellingen.
Deel van dat nieuwe plan is het clublidmaatschap, wat resulteerde in een lagere bijdrage van een lid, minder contributie dus. Daarnaast is men op dit ogenblik erg druk bezig naar zoeken naar mogelijkheden om meer echt te doen voor de 'gewone' leden. De KNVVL treedt nu ook actiever op als clubs problemen krijgen rond hun veld.
Voorbeelden van dingen die ze doen voor de 'niet-wedstrijdvliegers' is bijvoorbeeld dat men nu bezig is om een goede instructeurshandleiding samen te stellen welke clubs als leidraad kunnen gebruiken.
Daarnaast organiseert de KNVVL uiteraard ook de wedstrijden, maar daar heeft niet iedereen wat aan..