Afgelopen dinsdagavond was met een bezetting van 75% de jaarvergadering goed bezet. Naast de wekelijkse activiteiten zijn ook de datums van een aantal events bekend gemaakt. Op 3 en 4 Juni organiseren wij een F5K Internationale wedstrijd in Toldijk. 11 Juni NK F5J 2 Juli NK F3K 23 of 24 September NK-F5K wedstrijd Verder is het veld ook dit jaar weer beschikbaar voor F3L en F3J wedstrijden. Ook kijken wij uit naar een gezellige NRW-Cup.
Ook in 2023 zal de Modelvliegclub Losser het traditionele F5K Camp – Fly – BBQ weekend organiseren. Voor de eerste twee edities konden we terecht bij de familie Beerendonk te Hoornsterzwaag. Helaas kunnen we dit jaar niet op hun prachtige locatie terecht, aangezien het veld waar we vliegen helemaal overhoop ligt i.v.m. baggerwerkzaamheden. We zijn blij dat we toch een alternatieve locatie hebben kunnen vinden. In het weekend van 2,3 en 4 juni zijn we welkom op het grote veld van de familie Garritsen te Toldijk. Op dit veld heeft de club in het verleden ook grote F5J wedstrijden georganiseerd. De locatie beschikt over een camping voorzien van stroom en WiFi. Daarnaast zijn er prima toiletten en douchegelegenheden aanwezig. De camping ligt direct aan het veld en je kunt dus vanuit je tentje/caravan zo het veld op om te vliegen. Wat wil je nog meer. Ook voor het eten is gezorgd. De familie Garritsen runt een vleesboerderij en dat staat garant een heerlijk BBQ vlees. Voor de vrijdag zullen er spare ribs met friet op het menu staan. Zaterdagavond zal er een BBQ buffet georganiseerd worden. Daarnaast kan er een ontbijtpakket voor de zaterdag- en zondagmorgen besteld worden. Meer details omtrent inschrijving en kosten zullen we spoedig bekend maken. Het weekend zal starten op vrijdagmiddag 2 juni (aankomst dag). Zaterdag en zondag zijn losse wedstrijddagen. Hierbij telt de zaterdag mee voor het Nederlands kampioenschap. Het eindresultaat van beide vliegdagen telt mee om de Losser cup. De winnaar mag de wissel pokaal een jaar lang mee naar huis nemen. De 2022 editie is gewonnen door Mike Challinor uit de UK en we gaan ervan uit dat hij zijn titel komt verdedigen. Het betreft een open F5K weekend wedstrijd. Daarmee zijn onze internationale vrienden uiteraard meer dan welkom. Met deze aankondiging hopen we dat het F5K event een plekje in jullie agenda krijgt! Wij zien in ieder geval uit naar het F5K weekend! Voor aanmelding en eventuele vragen kun je terecht bij f5k.contest@gmail.com
Een mooie vliegdag op de club, rond 11 uur was het gras nog wat nat. Het was de bewolkt, maar de zon kwam er steeds vaker bij. Er aan de grond weinig wind, wat hoger waaide het wat harder. Met 15 graden was het goed te doen. Het was heerlijk thermisch, de modellen van 150 cm tot 400 cm klommen makkelijk weg vanaf 80 meter. Gezamenlijk werd nog een test gedaan met het Matrixbord die volgende zondag nodig is tijdens de eerste NK F5J in het Limburgse Reuver.
Morgen de tweede NK F5J van dit seizoen op ons veld. Er zal niemand aan getwijfeld hebben maar de wedstrijd a.s. zondag gaat door, helaas 1 afzegging dus is er nog één ultieme kans om mee te doen. We programmeren 7 rondes met elk 3 groepen en voldoende voorbereidingstijd, zo dat iedereen voldoende tijd heeft. Er zijn geen voorzieningen dus zorg zelf voor voldoende eten maar vooral ook drinken en zonnebrand. De wedstrijd begint rond 10 uur, De lokatie is voor velen bekend maar toch: [https://goo.gl/maps/J6wAomiUVw3WXUjU9](https://goo.gl/maps/J6wAomiUVw3WXUjU9) , kom gerust ook even kijken als je dat leuk vind.
Als het weer niet tegen zit, vliegen wij komende zondag op ons veld een Duits/Nederlandse F5J wedstrijd. Er zijn inmiddels 18 aanmeldingen. https://www.modelbouwforum.nl/threads/nrw-cup-f5j-in-losser.286437/
Een mooie ochtend in Losser. De regen was om half 10 voorbij en de zon kwam er snel bij. Vandaag waren modellen vanuit RES, F5K en F5J vertegenwoordigd. De ochtend begon met weinig wind en later trok de wind aan. Maar nog prima te doen.
Gisteren weer een top dag op ons veld. Heerlijk zonnig en weinig wind, vanaf 09:45 uur was het al lekker thermisch. Wij hadden ook een gastvlieger. Wil je ook een keer komen vliegen op ons veld stuur dan een PB aan mij of aan een ander lid van de club. Je bent van harte welkom.
Hi Peter, Leuk te horen dat jullie actief gastvliegers uitnodigen. Recent werd ik geweigerd bij een (KNVvL aangesloten) club. Had mogelijk wel mogen vliegen als ik mij drie dagen tevoren had aangemeld. Geen kritiek overigens op hun regels/beleid. Snap zelf alleen niet welk risico met die regel wordt uitgesloten. Ik kom graag een keer bij jullie vliegen. Vooral omdat ik alleen elektro vlieg en dan nog vooral zwevers. Bij ons op de club ben ik de enige die soms met elastiek start. Ben nog aan het klungelen met verschillende elastieken: te slap, te strak, te snel weer naar de oorspronkelijke lengte (voor mijn grote AVA). Op jullie site worden twee veld locaties genoemd: Strengeveldweg-Mensmanweg en Punthuizerweg allebei in Beuningen dus aan de andere kant van het land. Welke klopt? groet, Erik
Hallo Erik, De huidige locatie is nog aan de Strengeveldweg-Mensmanweg, dit is een tijdelijke locatie. Normaal vliegen wij volgend jaar weer op ons vaste veld aan de Punthuizerweg. De locatie is naast de klootschietvereniging. Wij hebben verder geen regels mbt gastvliegers anders dat er iemand van de eigen vereniging aanwezig is en er geen misbruik van gemaakt wordt. Bij ons wordt eigenlijk alleen met zwevers gevlogen. Elektro of aan het rubber. Ik probeer er zelf elke zondag rond 09:30 uur te zijn. Maar check dat even een dag van te voren. Ik heb eventueel nog wel een rubber uit mijn F3J periode. Kun je eens proberen om te testen. Wie weet tot ziens op het veld.
Mocht het mooie weer in oktober nog niet op zijn, maak ik graag een keer gebruik van jouw aanbod om het elastiek te komen proberen. Lijkt me ook heerlijk een middag vliegen zonder brandstofmotoren in de omgeving. groet, Erik
Komende zondag de derde ronde van NK F5K. Kom gerust langs wanneer je eens kennis wilt maken met deze opkomende klasse.
Gisteren was het een gezellige bedoeling op ons veld. Om landingen te trainen liep er een countdown van twee minuten in een loop via een geluidsinstallatie. Meerdere doelen waren uitgelegd zodat er flink geoefend kon worden. Na de middag werd het ook nog eens heerlijk weer. Al met al een slaagde dag met F5J, F5K, Schuim, F3K en F3L modellen op het veld.