multiplex EasyStar

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik wil hem ook graag kopen maar wat moet ik er allemaal bij kopen en hoe duur is dat allemaal??????????????

Reken minimaal maar 200 euro voor een easystar... Dan heb je hem vliegend, maar wel echt minimaal...

Wil je een beetje leuke set hebben waar je later ook nog wat mee kan betaal je gauw 300-400 euro.

Mvg Jesse

Hoi Hoi,

Ik heb sinds kort ook een Easystar.
De specs:
- Standaard Easystar met standaard motor.
- 2x 3C 1650mAH lipo (ben benieuwd hoe lang de motor het houdt op 11V)
- Graupner Ultramat 10 lader
- 19A regelaar.
- Futaba T4EXA, 6 kanaals ontvanger + servo's.

Op zich een mooie set vind ik zelf. Ik ben nu alleen aan het worstelen met de controls.
Ik heb mezelf voorgenomen om op Mode2 te leren vliegen.
Links = gas + richting, Rechts = hoogte + rol

Nu ben ik wat aan het uitproberen in de simulator. Aangezien de Easystar geen rolroeren heeft stuur je in de standaard mode2 met de linkerknuppel.
Vliegtuigen met rolroeren stuur je in mode2 vooral met de rechterknuppel. Nu zat ik er aan te denken om de richtingsroer servo van de easystar aan te sluiten op het kanaal van het rolroer. Dit omdat de easystar toch ook wel rolled tijdens het gebruik van het richtingsroer. Het gedrag lijkt dus meer op dat van een rolroer dan dat van een richtingsroer.

Denken jullie dat dit verstandig is? Het vliegt in ieder geval wel stukken makkelijker, en maakt volgens mij de overstap naar echte rolroeren ook meteen makkelijker.

groetjes,

Patrick

pattux zei:
Denken jullie dat dit verstandig is? Het vliegt in ieder geval wel stukken makkelijker, en maakt volgens mij de overstap naar echte rolroeren ook meteen makkelijker.
ik denk dat je gewoon moet doen wat je zelf het fijnste vind. of e.v.t. met je instructeur voverleggen :D:D

Als ik een toestel heb met alleen rudder dan sluit ik de rudder inderdaad aan op het kanaal van de rechterstick(ik vlieg ook mode 2).
Is een stuk secuurder(hoe schrijf je dat precies??) omdat je anders als je gas geeft per ongeluk zou kunnen sturen of als je stuurt
per ongeluk het gas zou kunnen veranderen. Gebeurt heel snel als je je duimtoppen OP de sticks legt, is ook op te lossen door de
sticks tussen wijsvinger en duim te nemen en zo je vliegtuig te besturen, schijnt dat je er dan minder last van hebt(ben het mezelf
nu aan het proberen te leren). Veel plezier met de easystar en succes met leren vliegen.

Hoi Davy en Robert,

Bedankt voor jullie reacties. Goed te lezen dat het niet zo'n slecht idee van me was.

Mochten er nog meer mensen met ervaringen zijn, dan hoor ik dat graag.

Idd gewoon dat richtingroer op de rechter stick knallen. Vlieg zelf ook mode 2

dat verhaal is flying davy klopt ronduit niet :wink: niet dat dat erg is hoor, maar als je vliegt moet je (als je het goed wil doen tenminste), al je stuurfuncties gebruiken bij het maken van een bocht (en maak je doorgaans vrij veel 8O)
Daarom maakt het (mijns inziens) ook geen fluit uit welke mode je vliegt, al heb je je hoogteroer op een horizontaal ding :roll:

Overigens, als je de kanalen niet gescheiden kan houden, moet je zeker met een vinger achter de stick gaan vliegen. Eigenlijk (eerlijk gezegd) een beetje slecht van je instructeur, dat hij dat niet gezegd heeft. Ook het gebruik van een pult bevorderd de nauwkeurigheid van het sturen.

Stefan

Ik begrijp dat je dus wel op de hoogte bent van het bestaan van vliegclubs en het nut van diezelfde vliegclubs :D

goed nieuws, dan kun je ze namelijk ook bezoeken, lid worden en fatsoenlijk les krijgen :P

Stefan

Ja daar ben ik van op de hoogte. Helaas hebben ze hier in de buurt allemaal een ledenstop. Nou ja, alleen diegene met een acceptabel ledentarief dan.

ik heb nu ook een EZ,vliegt heeel leuk,alleen heb ik nu een probleem,mijn 7cells accu blijkt te licht te zijn om mooi te kunnen vliegen,dus staat hij nu te koop,en dan koop ik een 8 cells pakket,dat zal wel beter gaan denk ik,of misschien toch 9 cells ?

hallo,

ik heb de minimag compleet onder controle (brusshles )
en wil graag iets anders heeft de easystar uitdaging als
ja hem flink brushless opvoert en rolroeren maakt enz.. :?:

@Sjoerd

Als je de MMag al beheerst, zou je wellicht beter kunnen gaan voor de Easyglider Electric (heeft al rolroeren en is sneller/wendbaarder dan de Easy*), OF het grotere broertje hiervan die binnenkort op de markt komt.

De eerste vraag moet misschien zijn: Welke kant wil je op - (electro)zweven of motorvliegen?
Bart

Senne zei:
ik heb nu ook een EZ,vliegt heeel leuk,alleen heb ik nu een probleem,
mijn 7cells accu blijkt te licht te zijn om mooi te kunnen vliegen,dus staat hij nu te koop,
en dan koop ik een 8 cells pakket,dat zal wel beter gaan denk ik,of misschien toch 9 cells ?

Hoi Senne, dit kwam zojuist nog ter sprake in dit topic, volgens MPX is 8 cel het maximum. Ik vlieg daar zelf mee en ben tevreden :D

Wat bedoel je met "niet mooi kunnen vliegen"? Verticaal omhoog gaat je nooit lukken met het standaard motortje :mrgreen:

nee,ik kon gewoon NIET vliegen,mijn papa gooide hem,en volgas! kon ik NIET stijgen,en in de draai crashte ik,kwam echt niet vooruit,maar heb het al opgelost,prop stond andersom :hammer:

ik wil meer motor vliegen ,
maar een snelle zwever waarmee je een beetje kunt stunten enz leek me ook wel leuk,
en de EZ is niet al te duur snel te maken enzo...
maar ik ga dan tog maar voor een funjet :P

een funjet is zeer snel en tamelijk lastig te vliegen hoor ik zo,is een space scooter misschien iets ? maar dit is wel erg offtopic,de ez is echt een leuk ding!! als je er 1 keer mee gevlogen hebt ben je er gek van,ook al heeft hij geen rolroeren,gewoon omdat hij zo relaxed vliegt!

nog ff :offtopic: :P
de minimag vliegt ook heel relaxt hoor 8)
maar wil wel meer uitdaging en ik kan een shock vliegen..
een cap model van schuim (op de club :P )
en dat soort dingen dus lijkt mij dat ik een funjet (met hulp) wel kan..
eens wat anders :lol: en ik wil tog gaan jet vliegen dus lijkt me dit een goed instap model..
maar weer on topic :P :!:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back