multiplex EasyStar

Status
Niet open voor verdere reacties.
@ Richard (PowerStyle), bij welke club ga je jezelf aanmelden?

@ Maarten Engelhardt misschien valt er wel wat te regelen met een van de grensgangers.

Maarten Engelhardt zei:
Is de EZ* nog wel ergens te krijgen/kopen, bij twee winkels kreeg ik al te horen dat ze haast niet te krijgen zijn.

Ja in Duitsland wel, maar dan komt er weer een bak verzendkosten bij.

Van Hooff Modelbouw in Maarheeze heeft er weer een aantal op voorraad. Zijn net zo scherp geprijst als W&W...: € 59,-

Frank

ik ga bij lvc-sittard vliegen.
Weet trouwens nog iemand dat van die batterij, er is me al een heel klein stukje plastic afgebroken van dat stekkertje?
vandaag easystar in elkaar zetten :D

PowerStyle zei:
Weet trouwens nog iemand dat van die batterij, er is me al een heel klein stukje plastic afgebroken van dat stekkertje?

Vliegt ie al, vliegt ie all?? :D

pff nee :P stuk ingewikkelder dan ik dacht ^^ ik heb tot nu toe al 2 dingen waar ik helemaal niet uitkom

ik ben er achter gekomen dat ultramat 14 vrij lastig is. dit ga ik op de club vragen. en ben er nu achter gekomen dat ze me de verkeerde laadkabel voor de zenderaccu hebben gegeven. moet morgen dus weer terug naar de winkel ^^ weer half uur in de auto en terug

hej,

ik wil nu dus ook een EZ halen maar ik heb een vraagje.
ik heb dus al een zender en ontvanger dus ik wil de arf versie kopen, maar er zit geen accu en oplader bij wat voor accu heb ik nodig, ik heb dus ook al een oplader die ik gebruik voor een 7 cel nimh 1000 mah accu 8,4 volt zou ik deze voor die accu van die EZ kunnen gebruiken.
ohja en weten jullie een goede online wikel waar ik hem kan kopen met de accu erbij.

bvd stven

Ik heb dezelfde vraag, maar kan je inmiddels wel een online winkel wijzen: http://www.vapextech.nl/ voor een licht 1400 NiMh accupack (vanaf € 18,- of zo iets). Welke je nu moet kiezen, 6 cels of 7 cels weet ik dus ook nog niet. Mij lijkt 6 genoeg, is 7,2 V voor standaard motortje van 6 V. Maar goed, ben benieuwd naar andere reacties.

PowerStyle zei:

Dat stekkertje waar je zenderaccu mee vastzit in de zender lekker laten zitten en de zender op de normale manier laden zoals het hoort. Als je problemen hebt met je easystar kom gerust eens bij mij langs, ik heb er al meer dan genoeg in elkaar gezet en zelfs binnen 4 uurtjes, inclusief de rolroeren............

hoihoi, ik ben vanavond op de club geweest, met ez en zender en al het andere
alles is me uitgelegd. Van de zender ik heb echter een verkeerd kabeltje mee gekregen, en mij is uitgelegd hoe de ultramat werkt
@theo woon jij ook in zuid limburg ofzo? vlieg je mischien ook in sittard?
bedankt voor alle hulp die aangeboden is, maar het moet mij nu wel lukken ;) ( hoop ik)

MVG
Richard

Ik vlieg bij die andere club in dezelfde gemeente, dus bij de MVC Swentibold te Born.

bedankt voor je snelle antwoord, ik zat zelf ook aan die te denken dus denk dat ik die dan haal.

Zal nog mijn ervaringen hier delen.

Ik heb nu een aantal keren gevlogen met mijn ez op de 480 pro hs motor met 1450mah 3s lipo.

Dat werkt super. ik heb met de originele prop en een 5,4x4,5 prop geprobeerd. met deze laatste gaat de ez onder 45 gr. naar boven en in een kleine minuut zit ie flink hoog. Dan kan ik op een avond, dus zonder thermiek een krappe drie minuten boven blijven.

Dan de landing oefenen en vlak boven de grond het gas er weer op. Zo kan ik een half uurtje spelen op 1 accu.

Ik heb een computerzender Fc16 met en de up gemixd met het gas. 25% up. Dit is wel wennen want als je van het gas afgaat duikt hij even. Ook als je vooruit wilt vliegen op de motor dan moet je even down geven en trekt hij zo naar voren.

Alles bij elkaar een hele leuke ervaring. Zit er al aan te denken straks een vleugel erbij te nemen met rolroeren erin. Maar eerst nog wat meer uurtjes maken zo.

ik heb sinds een paar dagen ook een easystar. gekocht bij quartel in zwolle:
79 euro 8O

een erg leuk vliegtuigje, ik had nog een 2s lipo liggen van 1300 mah, deze was veel te licht, ik heb ca 120 gram aan gewicht moeten toevoegen in de neus om het zwaartepunt goed te krijgen. voor de rest vliegt hij hartstikke goed, vluchten van 20 min zijn makkelijk te doen. weet iemand toevallig hoeveel amp de motor van de ez trekt??? (heb ik dat nou over het hoofd gezien??)

gr robert

en ja hoor :D ben bij de club geweest daar de allerlaatste dingen gemaakt. Zij nog een paar tests gedaan, en toen vliegen maa =D hij doet het :D dus vanaf nu kan het echt beginnen =) :rainbow1:

Gr
Richard

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back