multiplex EasyStar

Status
Niet open voor verdere reacties.
hallo!

ik wil mijn rudder verlengen i.v.m. sturing.
ik heb begrepen dat het eventueel met depron zou kunnen
maar hoe doe je het dan??
koppelen op de bestaande rudder of een nieuwe rudder maken met Depron??
en welke dikte depron is dan de beste keus?

Mvgr.

Eric :bye:

Depron 6 a 9 mm. Beetje schuren en klaar. Originele scharnierlijn tot aan bovenkant recht afsnijden... Dan win je al meteen een hoop oppervlak en dan nog een centimetertje langer en dan heb je meer als genoeg....

Beste allen;

Ik ben al een tijdje niet op dit forum geweest en heb de afgelopen uren het EZ forum weer eens doorgelezen.
Leuk om alles te lezen.
Ik heb nu 2 EZ"s met 3S lipo en 480 motor.
Ik wil nu een nieuwe EZ kopen die ik brushless wil maken.
Ik dacht aan de volgende setup van onze hobby stad online:
HXT2835 brushless motor
TR35A regelaar
GWPGM001 programming card
JJ3.175 shaft adaptor

Ik kan alleen de juiste servo's bij hen niet vinden (althans, ik word kom niet bij de juiste terecht) en ik weet echt niet welke prob ik moet nemen.
Ook vraag ik mij af de regelaar warm/heet wordt en of de regelaar dan anders gemonteerd moet worden dan IN de EZ?
Op dit moment heb ik de regelaar en 2.4 GHz ontvanger in de romp bij de accu gemonteerd en werd nooit warm, maar met de nieuwe setup kan ik mij voorstellen dat dit anders moet.

Wat wil ik met deze EZ?
Ik wil filmen/foto's nemen en aangezien ik in de polder woon waar het altijd waait, wil ik een wat krachtiger EZ maken.
Aanpassingen die ik er in maak: extra koolstaaf in het midden van de romp en de rudder vergroten.

Ik heb jullie hulp dus nodig voor het bestelnummer van de servo's en graag tips voor prob (het moet allemaal "normaal" passen in/op de EZ).
En natuurlijk of de regelaar in de EZ gemonteerd met een "koelaanpassing".

Alvast bedankt voor jullie advies.

hmmm, ik zie op blz 226/227 ook wel weer een aardige brushless setup staan.
Ik zie door de bomen het bos niet meer.....

@sleur
gecondoleerd............

maar nog niet byond repair volgens mij....
Ik ga hem wel repareren, maar da's eerder herbouwen dan repararen. De liggers van de vleugels zijn ook in stukken. De plastic neus kost al 14 euro, beetje hout, Oracover en wat andere meuk en je bent net zoveel kwijt als een compleet nieuwe voor 53 euro. :? Dus in het voorjaar komt er wel een nieuwe, tot die tijd de oude maar eens in eer herstellen als vermaak in de winter.

Voor de meest simpele methode plak je hem gewoon aan de bestaande.
Zo dus... ;) 3mm Depron, dubbel gevouwen en op het bestaande roer gelijmd. Tevens het roer vergroot tot helemaal vertikaal.

easy-modified_rudder2.jpg

Laatst bewerkt:
goed idee van die 3mm depron

ziet er trouwens netjes uit. :thumbsup:

dus depron is dan ook het juiste materiaal.;-)

hoe kan je dit het beste lijmen?gewoon met secondenlijm & activator??

Mvgr.

Eric :banana:

Ik doe alles met UHU POR. Gewoon heel dun beide vlakken insmeren (met je vinger of een stukje karton uitsmeren werkt heel goed). Even een minuutje laten drogen en dan beide vlakken op elkaar drukken. Dan heb je nog zo'n 5 seconden om het echt op z'n plaats te wringen en zit het goed vast. Na zo'n 30 minuten laat het niet meer los. Na een nachtje rusten is het helemaal perfect. ;)

even over die laatste foto, daarachter licht een fox met een leuk motortje erbij, gaat dit wel goed samen?? :lol:

ik heb zelf gewoon rolroeren erin gebouwd gaat ook supergoed ;)

even over die laatste foto, daarachter licht een fox met een leuk motortje erbij, gaat dit wel goed samen?? :lol:

ik heb zelf gewoon rolroeren erin gebouwd gaat ook supergoed ;)
Nee, da's gewoon een tafel bezaait met piepschuimspul. De voorste Fox is van die twee ettertjes rechts (nou ja, één van de FOXen en Mini Discussen ;)) Als je goed kijk zie je daarachter nog een FOX liggen, die is wel RC. ;) De EDF's komen van een gecrashte 456MB.

Die twee EDF's hebben samen wel een keer op mijn EZ gestaan...
easy-080527_rebuild3_edf_opt1.jpg

Ondertussen heb ik een 5-blad 68mm EDF met 4000Kv brushless en 3S LiPo die op de testbank (blok hout op wielen en een veerunster) zo'n ruim 2300 gram trekt. Die komt op mijn volgende EZ met lage vleugel. 8O

easy-diyprj2_low_wing2.jpg

Laatst bewerkt door een moderator:
Zou iemand nog eens willen kijken naar mijn vragen mbt Brushless setup (zie vorige pagina).
Ik heb helaas nog geen antwoord gehad.

Alvast bedankt!

Goeiedag allemaal,

Ik heb vandaag mijn EZ* ontvangen en alles is al in elkaar gestoken.(nuja, was niet moeilijk want hij is 2dehands maarja) en de verkoper, vriendelijk als hij is, heeft er een NiMh batterijtje bijgedaan dat perfect werkt.. Nu, ik he de servo's en de regelaar aangesloten op de ontvanger en als ik de servokabeltjes in de ontvanger steek dan hoor ik de servo's bewegen en als ik de regelaar zo op de batterij aansluit dan begint de motor zo om de seconde: Piep, piep, piep...
En als ik dan uiteindelijk gas geef ofzo dan doet de motor niets :S ook de servo's doen NIKS..

Weet iemand wat meer uitleg hierover??

Groeten en dank

Jan

Als ik de regelaar zo op de batterij aansluit dan begint de motor zo om de seconde: Piep, piep, piep... Jan

Klinkt alsof je regelaar in de programmeer mode staat ;). Eerst je zender aan, gas dicht, dan pas batterij in het vliegtuig aansluiten. Dan een keer naar volgas en weer terug. Helpt dat niet, dan even de handleiding van je regelaar erop naslaan. Is die niet bijgeleverd, dan merk intikken op internet.

Groet,

Evert.

Hmm..

Ik heb dat geprobeerd wat keurste zei maar dat lukt nog steeds niet:S

Hmm..

Ik heb dat geprobeerd wat keurste zei maar dat lukt nog steeds niet:S

Type regelaar (Eagle 30A Hobbycity) dat je gebruikt blijkt niet programmeerbaar . Er zitten wel 2 jumpers op om de zaak in te stellen. 1 om de motor te remmen en 1 om NiMh versus LiPo in te stellen. Zou me niet verbazen dat je voorganger vloog met LiPo en de regelaar daar nog op ingesteld staat.

Gr. Evert.

Meestal een gevalletje servo reversing op het gas. Zet de regelaar uit, zender aan, stick op vol gas en dan nog een keer de regelaar inschakelen. Als-ie het dan wel doet, moet je je kanaal op reverse zetten (of de initialisatie van de regelaar opnieuw uitvoeren indien mogelijk).

Zou iemand nog eens willen kijken naar mijn vragen mbt Brushless setup (zie vorige pagina).
Ik heb helaas nog geen antwoord gehad.

Alvast bedankt!
In de 230+ pagina's zijn al zo veel setups langs gekomen. De situatie is simpel:
- Minimaal 1800Kv bij 3S LiPo, 2700Kv bij 2S LiPo, minimaal 250W vermogen
- Propellor 6x3,5 of 6x4 Electric
- Regelaar van circa 20-25A, afhankelijk van het motortype

En ja, zoveel motoren, zovel keuzes. Net wat je zelf wil, waar je voor weinig aan kunt komen etc.

@ sleurhutje, bedankt voor de uitleg maar kan je aan de hand van deze foto het misschien nog eens uitleggen want omde regelaar aan te zetten, hoe doe je dat???? en die twee blauwe blokjes, wat is dat???? Groeten
Jan

--->

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back