multiplex EasyStar

Status
Niet open voor verdere reacties.
Jan,neem eens een foto van de andere kant van de regelaar? Staat er daar niets op of in de buurt van die blauwe stekkertjes? Ik dacht dat 1 herstoken moet worden om op NiMH te draaien.

ok heb de stekkertjes gevonden en heb gedaan wat sleuurhutje zei en ook op Nimh gezet maar het werkt nog steeds niet :S

@ sleurhutje, bedankt voor de uitleg maar kan je aan de hand van deze foto het misschien nog eens uitleggen want omde regelaar aan te zetten, hoe doe je dat???? en die twee blauwe blokjes, wat is dat???? Groeten
Jan
Geen idee hoe je het verder in moet stellen. Ik mag aannemen dat er wel iets van een papiertje bij zat. Of heb je het via een website gekocht? (goedkoop blijkt wederom niet altijd de beste keuze) Misschien daar informeren hoe en wat. Er zijn 100+ soorten regelaars die veelal hetzelfde geprogrammeerd moeten worden maar ook nog een 100+ die totaal anders moeten. Dus daar valt weinig over te zeggen.

Hij is tweedehands eh dus hij is ale een keertje geprogrammeerd :S

En het werkt gewoon niet :S

Dat wordt dan de vorige eigenaar vragen... :?

De ESC heeft wel wat weg van een Robbe Air Control met een nieuw krimpkousje. Misschien dat deze handleiding nuttig is. Nee heb je, ja kun je krijgen... :? ;)

Laatst bewerkt:
Je hebt toch echt behulpzame mensen op dit forum eh:D

Bedankt Sleurhutje, ik zal zien wat ik ermee kan doen :D

Groetjes

Jan

Hier is de vorige eigenaar!!!:D
En hier is de manual van de ESC.
http://www.hobbywing.com/upload/manual/ESC_brushed_e.pdf
Het is dus de 30A versie en deze heeft altijd gedraaid op een 3S Lipo. Ik vermoed dat het NiMH-pack dat Jantje wil gebruiken zo plat als een vijg is en dus niets meer gaat geven.
Ik zal Jan een telefoontje doen zodra ik het bezoek hier aan de deur gezet krijg. Ja, ik ben zeer sociaal, zo op de laptop tokkelen terwijl ik bezoek heb........:twisted:

Ik heb dan blijkbaar toch nog wat meeval.
Van mijn nonkel die ook modelbouw doet heb ik een easystar dus nu zit ik met twee easystars...:D maar heb toch besloten om de twee te houden :D :D

Hallo, ik ga waarschijnlijk ook de ez kopen. Ik heb nog een accu van 7.2 V 950 mah. Deze weegt ongeveer 130 gram. Is dit te zwaar? Alvast bedankt!

nee, niet te zwaar :p
Ik heb een 7 cellen 1400 mah en die weegt iets van een 190 gram en ik heb ook een 8 cellen 1400 mah, deze weegt 200 gram. En met die 7 cellen kom ik mooi op 680 gram AUW

grts,

niels

hallo

ik ben bezig met drijvers onder de EZ.
2 oude cola flessen aan de vleugels gelijmd en de boedem mooi bestreken met PVC lijm.
mischien een beetje raar waarom ik dat doe maar dat doe ik omdat er heel veel scheuren (wel weer gelijmd) in de romp zitten door een gigantische crash.
ik hoop dat,t lukt.

heeft iemand het weleens geprobeert met drijvers onder de EZ??

grt wilbert

Ja hoor, is niet nieuw, hier ook al eens voorbij gekomen.... :cool: Niet met cola flessen, maar wel met drijvers.

Met standaard motortje kun je alleen op water landen, gegarandeerd niet opstijgen:rolleyes:
Landen op water kan natuurlijk wel, maar dat lukt zelfs zonder drijvers (ja, dat weet ik uit ervaring :oops:)

heeft iemand het weleens geprobeert met drijvers onder de EZ??
*kuch*

a977417-135-EZ%20Floats%20001.jpg

attachment.php

attachment.php

picez7kc6.jpg

hallo

kwa vermogen hoef je niet te klagen.
er zit een typhoon brushles motor op van hobby city dus...
zat vermogen.

maar zal er geen water naar binnen slaan alsie gewoon zo met de romp op het water drijft?
ik hoop hetnie.
ik zal vanmiddag even de romp laten drijven in de batkuip ffe kijken oftie gewoon blijft drijven.:p

grt wilbert

Laatst bewerkt door een moderator:
:) hoi allemaal,

Ik ben redelijk :newbie: in deze RC wereld en ben bezig met een Easy Star:rolleyes:.
Nu wil ik echter op de plaats van de originele motor een brushless plaatsen (originele heeft kromme as :(). (kreeg een brushless outrunner gratis als vervanger)Nu zit ik te denken om op de plaats waar de motor zit zelf een houder te maken en de elaporhouder de onderste helft te laten zitten. Waar kan ik dit het beste mee doen Epoxy of Polyester of.......
Ik wil de buitenkant van de motorhouder gebruiken als mal en dan als de nieuwe hoouder klaar is dee op die plaats monteren. Wie kan mij helpen.
Heeft op dit forum veel gelezen maar door de vele verhalen kom ik er niet meer uit.

Alvast bedankt voor de moeite,

Roland

Ik heb ook nog vragen over de easy star.
1. Is een regelaar met 15A continue en 20A piekstroom goed voor de standaard motor?
2. Is een ontvanger met 500 m bereik genoeg?

Alvast bedankt

Ik heb ook nog vragen over de easy star.
1. Is een regelaar met 15A continue en 20A piekstroom goed voor de standaard motor?
2. Is een ontvanger met 500 m bereik genoeg?

Alvast bedankt
De standaard motor verbruikt bij 7 cellen NiMH of 2S LiPo circa 7A. Bij een 3S LiPo kan dat oplopen tot zo'n 12A. Dus de regelaar is zeker goed.

Een bereik van 500 meter is op zich goed. Echter... Als de fabrikant dat al als maximum opgeeft, zou ik het met een korreltje zout nemen. Maar dat verschilt wel per merk. Een 500 meter is meer bedoeld voor zogenaamde Park Flyers die je redelijk dichtbij (lees grasveldje) vliegt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back