multiplex EasyStar

Status
Niet open voor verdere reacties.
Scanner RC SRX-6UH
SRX6HU.jpg
6 kanaals, 35Mhz ontvanger

Specificaties:
- Afmetingen: 33x18.9x8.2mm)
- Gewicht: 8.2g (met krimpkous)
- 6 Kanaals
- Bereik: 500 meter

Dus het is niet erg geschikt.
Ik heb nog een goedkope regelaar gevonden, maar die is voor kleine electro heli's.
Maar is deze evengoed geschikt?
------------------------------------------------------------------------------
Een hoge kwalteits regelaar ontwikkeld voor de kleinere electrisch aangedreven helicopters met een stroom verbruik van maximaal 15Amp.

Vanwege veiligdheids overweging, is bij de regelaar de BEC "temperatuur bescherming" uitgeschakeld. Tevens zit er een power-on reset (por) functie ingebouwt. Na het aansluiten van de accu, zal deze direct actief worden. Waardoor de motor niet direct zal starten. Dit als voordeel indien de gas-knuppel in de verkeerde stand staat bij inschakelen.
Als de voedings-spanning van de batterij onder de 5V komt, zorgt de regelaar ervoor dat de motor stop gezet wordt, zodat er spanning overblijft om de servo's nog te besturen.

Technische gegevens:
Gewicht: 23 g
Continu stroom: 15A
Piekstroom: 20 A
Afmetingen: 24x16x7.5 mm
BEC: 5V-2A

hallo

de water EZ op cola flessen gaad binnen kort vliegen.
ik moet nog even wachten op de ontvanger het kristal en de servo,s en dan kan het feest/troep uit het water vissen beginnen.

grt wilbert

Dus het is niet erg geschikt.
Ik heb nog een goedkope regelaar gevonden, maar die is voor kleine electro heli's.
Maar is deze evengoed geschikt?

Regelaars voor helikopters hebben vaak geen remfunctie. Voor je Easey Star is dat niet zo'n probleem, maar als de regelaar nog eens gaat gebruiken voor een elektro-zweefmodel dat is een rem noodzakelijk om de klappropeller te laten stoppen.

weet iemand of je bij de rtf versie van de easystar je een usb-kabeltje kan bijbestellen? of dat dat dus gaat bij die zebra-zender?
kwestie van wat te oefenen op de pc...
greetz
wim

goed idee de regelaar over de bovcenkant laten lopen!!
ik ging dus de easy star testen.
ik leg hem in het water en taxi rustig weg.
nou beetje gas en in 1x blijft alles stil staan en reageertie niet meer!!
dus ik wachten tot de easy star naar de overkant v/d vijver is gedreven.
ik haal hem uit het water staat de hele voorkant vol met water!!!
dus accu snel eruit gerukt alles eruit en toen naar huis toe gegaan.
thuis alles laten drogen en testen.
nou ik doe de accu eraan en een geknetter en gerook dat was de regelaar!!
nou ja regelaar neer de eeuwige jachtvelden dus ffe nieuwe kopen alles doet,t voor de rest nog gelukig.
maar ik denk dat ik de volgende keer maar gewoon een setje mini mag drijvers koop en die eronder zet.
ik zie nog wel.
een vriend heeft volgens mij nog wel een geschikte regelaar voor de brushles motor.
iedegeval géén goed einde!!

grtzz wilbert

Tja, er staat natuurlijk een gaatje onder in de romp (om de antenne door te voeren). Niet goed dicht gemaakt of kwam het water elders doorheen? Kan me voorstellen dat een niet goed verlijmde EZ* ook snel onderloopt...

maarja...

ik heb nu een nieuw idee ik plak nog 2 flessen tegen de romp.
dan staatie een stukje van het water af!!!

Je kan ook twee flinke jerrycans aan de zijkanten plakken, zal een leuk gevaarte worden zo. Om over de vliegeigenschappen maar te zwijgen :D

sorry, van het idee van de flessen maar afgeweken.
ik heb nu 2 piepschuimen drijvers gebouwd.
komen zo foto,s van.

hallo

hier de foto,s dan:

hier de drijvers met de beugels er op gelijmd

hier de drijvers met een puntje eraan gesneden
DSC05411.jpg

de drijvers zonder eenige bewerking

DSC05410.jpg

de drijvers zijn drieop elkaar geplakte lange dunne piepschuim latjes.

dat is goed te zien op de laatste foto.

grt wilbert

</H2>

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back