multiplex EasyStar

Status
Niet open voor verdere reacties.
maakt niet zovvel uit er zitten nog 2 flessen aan de vleugels en deze drijvers dienen meer voor een lichte verhoging.
de onderkant v/d EZ is waterdicht.
alleen bij de eerst vlucht is er water via het kapje naarbinnen gelopen omdat hij gewoon op de romp dreef met 2 flessen onder de vleugels.

regelaar stopt op 20% throttle

beste,

wie kan mij helpen. mijn regelaar op vol throttle word nog niet eens warm.
maar op 20% throttle word hij warm en slaat na 20 seconde gewoon af omdat hij dan te warm is..

60 amp regelaar en word belast met maximaal 30 amp.
de motor is een 2445/08 van robbe.
4s lipo

waar kan dit nu aan liggen?

Koeling, ziet er naar uit dat hij goed ingepakt zit. Dat hij op deel vermogen het warmst wordt is niet vreemd, hier moet hij het meeste doen.

perfect de lijm is goed uitgehard!!!
je kunt heel hard aan de drijvers buigen maar er gebeurd niks!!
enorm goed.
trouwens het ijzeren draadje is een spaak.
is erg stug en buigt niet mee dus..

grt wilbert

perfect!!
ik heb de drijvers vastgelijmd aan de romp.
even in de batkuip getest XD.
maar drijft perfect.
ik heb bij de test wel even de accu en ontvanger er in gedaan voor een goede simulatie.
nu hoop ik maar dat hij het in de werkelijkheid ook goed doet!!

Laat ze maar vinden wat ze vinden hoor cessna66. Je leert hartstikke veel van experimenteren op de manier waarop jij dat doet. Soms zal het werken en soms kom je erachter dat het niet zal werken en dan verzin je iets anders. De beste uitvinders zijn ook zo begonnen.
Suc6!

dit plan word teidelijk gestaakt omadat ik een nieuwe regelaar voor de EZ moet hebben en de motors v/d twinstar kapot zijn gegaan en ik daardoor géén geld meer heb:(

RCtechnics Internet Store Dit is een zeer goedkope 2.4 ghz zender. Mijn standaard zender die bij een RTF model is meegekomen (protech skyraider) is echt waardeloos. De motor krijgt storingen als ik iets verder als 100 meter vlieg. Ik wil een goedkope zender met een 2.4ghz module, RCtechnics Internet Store zou deze wat zijn? Ik wil graag op een afstand van t/m 500 meter (hoger is fijner, maar niet nodig) Ik wil graag niet te veel uitgeven aan een 2.4 ghz zender, en niet meer als 2 vliegtuig modellen koop en dus ook geen zender met geheugen nodig zal hebben.

Groetjes Pascal

Laatst bewerkt:
spectrum levert ook een dx5 zender die is ook 2.4 ghz en full range en kost met 1 ontvanger 80 euro. past op alle spectrumontvanger dus ontvangers lekker goedkoop halen bij hobbycity.
Hola, hij doet het echt alleen met Spectrum 2.4 ghz ontvangers hoor (en die zijn niet supergoedkoop).
De trainermodule, díé doet het met alle Spectrum ontvangers, staat er.

spectrum levert ook een dx5 zender die is ook 2.4 ghz en full range en kost met 1 ontvanger 80 euro. past op alle spectrumontvanger dus ontvangers lekker goedkoop halen bij hobbycity.
Modellbau Lindinger Onlineshop

Hartelijk bedankt rober, deze ziet er wel een stuk kwalitief betrouwbaarder uit ja:D. Er staat ook dat er een ontvanger bij zit(ben niet echt goed in duits).
LIEFERUMFANG:
• Spektrum DX5e 2,4 Ghz DSM2
• AR500 Empfänger 5-Kanal<---- Ik neem aan dat dat de ontvanger is.

groetjes Pascal

Hoi Pascal,

De zender van je protech moet echt beter kunnen dan die 100 meter hoor! Hoe loopt de antennedraad? is de motor goed ontstoort?
Op mijn lokale vliegveld wordt er ook met deze combi gevlogen en dat gaat perfect tot nu toe. Zij hebben wel de motor vervangen voor een echte Speed 400 van Graupner, dan heeft hij meteen een veel beter vermogen.
Zo'n goedkope 2,4Ghz zender lijkt leuk, maar is zeer beperkt. Voor je het weet wil je toch iets beters met modelgeheugens, digitale trims en dergelijke. je moet dan wéé een zender gaat kopen. Spaar dan liever door en koop iets waar je langer mee vooruit kan. Het is een verslavende hobby en je kan je geld maar één keer uitgeven.

hallo

ik heb aan de drijvers ook nog is een keer wielen gelijmd zodat je er ook mee op het land kunt landen.
ik hoop dat dit werkt....

Hoi Pascal,

De zender van je protech moet echt beter kunnen dan die 100 meter hoor! Hoe loopt de antennedraad? is de motor goed ontstoord?
Op mijn lokale vliegveld wordt er ook met deze combi gevlogen en dat gaat perfect tot nu toe. Zij hebben wel de motor vervangen voor een echte Speed 400 van Graupner, dan heeft hij meteen een veel beter vermogen.
Zo'n goedkope 2,4Ghz zender lijkt leuk, maar is zeer beperkt. Voor je het weet wil je toch iets beters met modelgeheugens, digitale trims en dergelijke. je moet dan wéé een zender gaat kopen. Spaar dan liever door en koop iets waar je langer mee vooruit kan. Het is een verslavende hobby en je kan je geld maar één keer uitgeven.

De antennedraad loopt van de ontvanger die voorin zit zonder een knipje door naar de staart. Ik heb niet verder als 100 meter durven komen, omdat de motor begint te stotteren dus ik keerde maar gauw om. Ik weet niet hoe ik de motor kan ontstoren, maar ik zal het even zoeken;).

EDIT: De motor is al ontstoord doormiddel van 3 diodes. Mijn eerste stap word toch een borstelloze motor http://www.rctechnics.eu/b20407t-brushless-inrunner-3361kv-p-95.html . Ik zie dan wel verder of het nu de zender of de motor is.

Groetjes pascal

Laatst bewerkt:
Hartelijk bedankt rober, deze ziet er wel een stuk kwalitief betrouwbaarder uit ja:D. Er staat ook dat er een ontvanger bij zit(ben niet echt goed in duits).
LIEFERUMFANG:
• Spektrum DX5e 2,4 Ghz DSM2
• AR500 Empfänger 5-Kanal<---- Ik neem aan dat dat de ontvanger is.

groetjes Pascal

Hoi Pascal,

De zender van je protech moet echt beter kunnen dan die 100 meter hoor! Hoe loopt de antennedraad? is de motor goed ontstoort?

De DX5e is op zich geen verkeerde keuze. De ontvanger is een full-range type dus vliegbereik ver buiten zichtbereik en met alle voordelen van DSM2/2.4GHz. Het is natuurlijk een overweging of je nu moet kiezen voor de DX5e. Stel je wilt het vliegen proberen en niet teveel investeren, dan neem je een DX5e. Waarom? Als het vliegen wel bevalt en je neemt een serieuzere kist erbij, neem je alsnog een DX6i/DX7 met ontvanger (AR6200/AR7000). De ontvanger van de DX5e (AR500) is gewoon te gebruiken op die zenders dus de investering van de DX5e met ontvanger (~ €50,00) is nog maar de helft, je ontvanger kun je immers in je EasyStar laten zitten.

Wat doe je dan met de DX5e zender? Gewoon, voor achter in de auto als je een keertje wild gaat vliegen. Even opnieuw binden met de ontvanger en gaan. ;)

Ik heb niet verder als 100 meter durven komen, omdat de motor begint te stotteren dus ik keerde maar gauw om.
Als we het hebben over ontstoren, dan gaat dat over de motor of de regelaar die de ontvanger stoort. Ik denk niet dat er kans is dat het omgekeerde gebeurt; als je motor stottert dan is er iets heel anders aan de hand. Stottert-ie nooit als hij dichtbij is?
Zo ja, weet je zeker dat de servo's nergens last van hebben?

Als de storing ook dichtbij optreedt, moet je de hele bedrading controleren
Als het alleen wat verder weg gebeurt, zou ik de zender testen (reikwijdte test).

Ik zou gokken op een slecht contact bij motor of regelaar, dat pas opspeelt als de motor op toeren komt of warm wordt.

Of een probleem met de BEC (spanningsvoorziening vanuit de regelaar voor ontvanger en servo's). Als je flink gas geeft en de BEC kan het niet bijhouden omdat de accuspanning inzakt of teveel "rimpel" heeft, kan de rest op het BEC stukje ook problemen geven. Of als je alle servo's tegelijk beweegt dat de BEC te weinig vermogen (stroom in Ampère) levert om alles te kunnen voeden.

Test dus op de grond, vleugels tegen je benen, eens vol gas en roer wat met de servo's om te kijken of je dan ook problemen hebt.

Anders je ontvanger een kwart slag draaien. Meestal lost dat met 2,4GHz een hoop problemen op. Door de korte antennetjes ben je redelijk richtingsgevoelig. Ook een paar centimeter verplaatsen van de ontvanger wil vaak helpen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back