multiplex EasyStar

Status
Niet open voor verdere reacties.
Of een probleem met de BEC (spanningsvoorziening vanuit de regelaar voor ontvanger en servo's). Als je flink gas geeft en de BEC kan het niet bijhouden omdat de accuspanning inzakt of teveel "rimpel" heeft, kan de rest op het BEC stukje ook problemen geven. Of als je alle servo's tegelijk beweegt dat de BEC te weinig vermogen (stroom in Ampère) levert om alles te kunnen voeden.

Test dus op de grond, vleugels tegen je benen, eens vol gas en roer wat met de servo's om te kijken of je dan ook problemen hebt.

Anders je ontvanger een kwart slag draaien. Meestal lost dat met 2,4GHz een hoop problemen op. Door de korte antennetjes ben je redelijk richtingsgevoelig. Ook een paar centimeter verplaatsen van de ontvanger wil vaak helpen.

Ik denk ook eerlijk gezegt dat het te weinig vermogen levert, want ik moet bijna continue volgas geven wil ik hem een beetje laten stijgen. Ik zal de ontvanger een stukje verplaatsen, want hij zit erg dichtbij de regelaar.

@bdoets

Het gebeurt alleen op afstand. Ik bij rctechnics een borstelloos setje gekocht, dat morgen binnenkomt (misschien vandaag:D). Dan test ik gelijk de reikwijdte zodat ik weet of het de borstelmotor was. Ik zal even moeten wachten totdat het hier wat minder waait, want het waait hier al een paar dagen zo hard.

Ik laat het nog wel weten, laat ik gelijk weten hoe de borstelloze motor bevalt Alvast bedankt.RCtechnics Internet Store
Groetjes Pascal

een typhoon brushles motor geeft ook lekker veel power!!
is erg leuk en ook nog eens makkelijk voor een beginner als de EZ bijna stil hangt geef je gewoon een dot gas en dan gaatie wel.

Ik heb nu bij rctechnics dit setje gekocht: RCtechnics Internet Store , RCtechnics Internet Store.
Misschien een stomme vraag maar hoe krijg ik de drie goude connector gesoldeerd aan de 3 draden van de regelaar? Er zit aan de zijkant een klein gaatje, moet ik daar het draadje door heen steken en hem dan met soldeer erop solderen?

Groetjes Pascal

Gaatje dient om soldeer door te laten ;) gewoon het draadje van de regelaar vertinnen(als het nog niet vertind is) draadje in de goldplug(Onderste gat, niet dat kleintje a/d zijkant) en dan aan elkaar solderen door de tin langs het gaatje a/d zijkant te doen ;)
Klopt toch ?

niels

Laatst bewerkt:
Ja klopt en toch is met ch, niet met een g ;-)

Zorg er wel voor dat je de stekkers goed doorwarmt met je soldeerbout. De tin moet goed vloeien.

Nog even terug over het solderen, handig om even een blokje hout te voorzien van een gaatje waar het stekkertje een klein stukje i past. Stekker dus hierin duwen - met soldeerbout verwarmen - vol laten lopen met tin - het vertinde draaduiteinde hierin stoppen - soldeerbout weg - klaar. Op deze manier loop je niet het risico dat de tin een heel eind in de draad trekt, hierdoor kan de draad sneller breken. En door het blokje hout te gebruiken zit je niet te klieren met een tang om de stekker vast te houden :)

@ Mrblobby
'Toch' is inderdaad met 'ch'.
Maar ik herinner mij dat bij uw draadje: ' Interessepeiling zenderpult' ofzoiets uw topictitel ook eerst: 'Interesse pijling' was, en dat vind ik nog veel erger opdat 'tog' enkel een afkortingkje is en uw fout dus een Taalfout is.

Groet
Jan

Gaatje dient om soldeer door te laten ;) gewoon het draadje van de regelaar vertinnen(als het nog niet vertind is) draadje in de goldplug(Onderste gat, niet dat kleintje a/d zijkant) en dan aan elkaar solderen door de tin langs het gaatje a/d zijkant te doen ;)
Klopt toch ?

niels

Dankje wel, het is gelukt alleen ben vergeten om krimkousjes te kopen:mad:. Verder zal ik nog een foto posten hoe het straks uiteindelijk uitgaat zien.Heb net ook een 11.1v 1800mAh 20c Lipo gekocht. Ik kan niet wachten totdat ik hem kan testen!!:D

Ps. Ik heb de vleugels zwart gespoten met spuitbusverf van de action! Ze kosten maar iets van 2-3 euro per flesje van 500 ml. Het bijt niet en blijft er goed opzitten(getest op het kapje en 1 dag laten drogen).

Groetjes pascal

Laatst bewerkt:
Hej pascal,

Leuk te horen dat je wat hebt gehad aan mijn uitleg.
Wel zeker krimpkousen over doen hé, en zeker zorgen dat als je uw lipo aansluit je geen kortsluiting maakt, want dat is rap gebeurt met goudcontacten. Spreek jammergenoeg uit eigen ervaring :oops::roll:

niels

Dankje wel, het is gelukt alleen ben vergeten om krimkousjes te kopen:mad:. Verder zal ik nog een foto posten hoe het straks uiteindelijk uitgaat zien.Heb net ook een 11.1v 1800mAh 20c Lipo gekocht. Ik kan niet wachten totdat ik hem kan testen!!:D

Ps. Ik heb de vleugels zwart gespoten met spuitbusverf van de action! Ze kosten maar iets van 2-3 euro per flesje van 500 ml. Het bijt niet en blijft er goed opzitten(getest op het kapje en 1 dag laten drogen).

Groetjes pascal

Hoi;

Welk merk is die verf?
Of heb je een fotootje van de spuitbus?
Dan kan ik dit door iemand laten halen...

Hoi;

Welk merk is die verf?
Of heb je een fotootje van de spuitbus?
Dan kan ik dit door iemand laten halen...

Idd merkloos spul zoals robert al vertelde. Er staat letterlijk Spray Paint op en is te koop bij de action. Het is geen eenmalige actie, maar waarschijnlijk een vast product dus ze zullen er nog volop liggen.

Hallo

Het is geen easy star maar een PROTECH SKYRAIDER! Behalve de plek waar de motor is en (ik weet niet zeker)het materiaal is alles hetzelfde. Ik heb mijn borstelloze motor en regelaar gisteren binnen gekregen. Zie hier de foto's:

Setje oude regelaar en motor en de nieuwe borstelloze set. FLY 25A brushless regelaar van Himodel. Krimpkousjes moet ik nog halen, maar had tijdelijk electrische tape gebruikt om de motor te testen.
SSA44068.jpg

Lipo 11.1V 1800mAh 20c
SSA44075.jpg

Hier moest ik een stukje van de achterkant uitzagen, anders pasten de draden niet + extra koeling.
SSA44070-1.jpg

Borstelloze motor paste er niet precies in, ik moest aan de binnenkant iets holler maken anders pasten de kapjes niet op elkaar.
SSA44069-1.jpg

Hier het vliegtuig met de nieuwe borstelloze motor erop. Ik weet niet of dit wel een goed idee is om de regelaar er zo op te plaatsen vanwege het aerodynamische effect tijdens het zweven. Ik moet anders 3 langere draden kopen om de draden in het model te laten lopen. Maar eerst test ik het zowel.
SSA44071.jpg

Groetjes Pascal

Laatst bewerkt:
hallo,

dit ziet er goed opgelost uit. die regelaar bovenop hheeft maar 1 minpunt en dat is dat het iets minder mooi is, voordeel hij krijgt maximale koeling... dus goed opgelost...

mss voor effecient vliegwerk denk ik dat je een andere prop nodig hebt? kan een gokje zijn he!! groeten

hallo,

dit ziet er goed opgelost uit. die regelaar bovenop hheeft maar 1 minpunt en dat is dat het iets minder mooi is, voordeel hij krijgt maximale koeling... dus goed opgelost...

mss voor effecient vliegwerk denk ik dat je een andere prop nodig hebt? kan een gokje zijn he!! groeten

De standaard prop is 5x5(staat erop) en bij de recensie van rctechnics van dit motortje staat dat het maximaal 4.1x4.1 prop aan kan i.v.m. warmte. Dus ik koop morgen een prop van 4.1x4.1 aangezien ik niet gelijk met de gebakken peren wil vliegen. Is het ook mogelijk om een stukje ervan beide kanten af te knippen of word de ene kant zwaarder als de ander met gevolg dat het gaat trillen tenzij heel nauwkeurig word geknipt? Zit hier ook een soort van fail-safe op de regelaar of zit dat op de ontvanger?

Uhmm, stomme vraag. Wat houden de cijfer in? Ik bedoel dan inch of cm, want mijn prop is per blad 6cm. Totaal met midden stukje: 13 cm. Op mijn standaard prop staat 5x5.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back