multiplex EasyStar

Status
Niet open voor verdere reacties.
De door jouw gekozen lipo lijkt me aan de krappe kant.
Wel te doen met de standaard speed400 lijkt me.

Specs: Technische Daten
Typen-Bezeichnung LiPo 1300
Zellenzahl/Spannung 3/11,1 V
Kapazität 1300 mAh
Max. Entladestrom 15 (20) A (kurzz. 10 s)
Gewicht ca. 111 g
Abmessungen 62 x 34 x 27,5 mm
Stecker BEC
Geeigneter Regler: GRAUPNER-GENIUS 30

Moet ik dan een 2cellen lipo nemen? is dat wel intresant als ik later nog een brushless erop wil?

Of lipo batterij die wel de stroomsterkte aan kan?

LiPo-Akku 2/1300 7,4V BEC 23,70 EUR
Graupner
Art.Nr.: 022362
Deze advisreren ze. Maar las iemand op het forum die een 480 met 3cellen gebruikte.
gr. Mark

Dat is niet het probleem. Het probleem is namelijk de belastingen van de cellen

Namelijk een 1300mah lipo (1,3A) die 10C mag hebben kan dus max. 10 x 1.3 = 13A verdragen

Stel dat dit zelfde accupakket 20C mag hebben
kan de lipo dus max. 20 x 1.3 = 26A verdragen.

Als de motor 22A zou trekken en de accu kan max. 13A aan dan gaat de accu dus kapot. Je 11.1V 1300mah accu is prima mits hij minimaal 20C is.

De C waarde staat altijd op de site vermeld. Wat ook kan is bijv. een 2200mah pakket die 10 C is

die kan dan weer 2.2 x 10C= 22A hebben. :D

ik hoop dat het een beetje duidelijk is :P

gr,

niels

Dit is het uiteindelijk geworden:

1E-Motor Li-Power 480 HS 059315 6,20 EUR
2x Goldkontakt 3,5mm kurz zweiteilig 1 Paar
1x Sekundenkleber 20g mit Etikett dick
1x Ladekabel Tam. m. Bananenstecker
1x Flugregler LiPO - Fly 25 058210 23,90 EUR
1x ULTRAMAT 10 022028 53,70 EUR
1x BK EasyStar 002317 50,70 EUR
2x Saehan LiPo 1450 3s1p 11,1V 23C 118087 38,80 EUR
Sub-Total: 221,50 EUR

Niet gek lijkt me zo. Vogens mij moethet zo goed zijn met de lipos. Ook omdat natterer een comboset verkoopt:
Kit contents
Fuselage, wing and tail panels.
PERMAX 400 / 6V motor with propeller, full small parts pack, decals and comprehensive illustrated building instructions.
+ E-Motor Li-Power 480 HS BB, Regler LiPo Fly 14, 2x Servo Power MX Micro JR, LipoSun 11,1V 2200mAh 3N 15C System 1, 1x Hochstrombuchse MPX.

Met een fly14 regelaar, dus 14A.

Ik zal mijn ervaringen delen tzt. Nu eerst binnenkomen en goed weer krijgen.

gr. Mark

red_vfr zei:
Misschien eerst max. throttle uitslag beperken?

tot ik beetje gevoel voor de easystar krijg. heb er veel zin.

bij de meeste computerzenders kan je E.P.A. (end point adjustment)
dat is wel handig voor wat jij nodig hebt

red_vfr zei:
Ja dacht ik ook. Heb een FC16 dus dat lukt wel.

En wat ga je doen als je te weinig gas hebt.

Gewoon 100% laten en in het begin als je merkt dat het "te" veel is een beetje gas weg.

Ook zijn er regelaar die dat niet kunnen verwerken, die moeten 100% knuppelweg hebben.

Mvg Johan

Kan ik ook met 7cel accupacks (8.4V 1500mah) vliegen? die oude dingen heb ik namelijk nog liggen inclusief lader, wegen wel zon 350gram. Beetje zonde om lipos te kopen als dit ook werkt.

Dag heren/dames Ez piloten.
Zie ook draadje:
http://www.modelbouwforum.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=51707
De club van PMF is van plan om zoveel mogelijk Easystars tegelijk de lucht in te krijgen op hun jubileum vliegshow in het weekend van 25/26 augustus.
Dus kom met z'n allen naar Houthalen Helchteren met je EZ. (Breng overigens indien mogelijk ook nog andere toestellen mee)
Hoeveel gaan er tegelijk de lucht in?
Ik ga de gok wagen op 20.... (hoeveel kanalen zijn er beschikbaar..? :wink: )

Groeten van Frank

Frank Stevens zei:
Dag heren/dames Ez piloten.
Zie ook draadje:
http://www.modelbouwforum.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=51707
De club van PMF is van plan om zoveel mogelijk Easystars tegelijk de lucht in te krijgen op hun jubileum vliegshow in het weekend van 25/26 augustus.
Dus kom met z'n allen naar Houthalen Helchteren met je EZ. (Breng overigens indien mogelijk ook nog andere toestellen mee)
Hoeveel gaan er tegelijk de lucht in?
Ik ga de gok wagen op 20.... (hoeveel kanalen zijn er beschikbaar..? :wink: )

Groeten van Frank

KLinkt leuk! :D Maar ja, als je dan wat dicht bij elkaar vliegt weet je niet meer welke van wie is :wink:

Hej,
Ik ben (misschien) ook van plan om een EZ te gaan kopen, thuis heb ik nog een zender+ontvanger, alleen nog 2 servo's plus een regelaar.
Wie weet wat voor een regelaar ik nodig heb voor een 8.4 volt 1000 mAh accu, en dan als motor een permax 400. Ik kan kiezen uit een
25A en een 40A, wie weet welke ik moet nemen?

Ook moet ik dus nog 2 servo's kopen, welke zou ik nemen, ik ga de electronica kopen bij bidproduct, wie kan hier 2 goede servo's voor mij uitkiezen? ik kan kiezen uit 4.5 gram, 9 gram, 15 gram en 17 gram, ook zijn er nog wat zwaardere, maar ik denk niet dat deze geschikt zijn,

Alvast bedankt,

Groeten Thomas

BasTijs zei:
Kan ik ook met 7cel accupacks (8.4V 1500mah) vliegen? die oude dingen heb ik namelijk nog liggen inclusief lader, wegen wel zon 350gram. Beetje zonde om lipos te kopen als dit ook werkt.

8O 8O 350 gram voor 7 cellen 1500 mah??? Dat lijkt me erg zwaar voor een accu (of je hebt de lader meegewogen :lol: ).

Die permabat accu's van 7 cellen 1400 mah wegen 200 gram, kun je een kwartier mee rondtuffen met de EZ 8)

heb eens mijn lipo accu van men magister (S 4100 mah) in de easy gemoffeld, en had een zere nek van de verekt lange vluchttijd (vlieg wel brushless)

welgeteld 1 uur en 43 min gevlogen zonder geland te hebben :P

80% was volgas :D

samuel speltdoorn zei:
heb eens mijn lipo accu van men magister (S 4100 mah) in de easy gemoffeld, en had een zere nek van de verekt lange vluchttijd (vlieg wel brushless)

welgeteld 1 uur en 43 min gevlogen zonder geland te hebben :P

80% was volgas :D

8O 8O WOW!! 8O 8O

Dat is idd verrekte nekpijn.... :lol:

BasTijs zei:

Tuurlijk kan dat.

Ik heb zelf accu's van 8 * 41 gr cellen = 328 gram totaal. Daarbij nog een fotocamera en alles gaat prima de lucht in. (Wel een brushless motor trouwens).

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back