multiplex EasyStar

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik krijg van de week hopelijk mijn easystar binnen. Nu las ik ergens dat je de motor met rubber vast kan zetten zodat hij makelijk te vervangen is. Dat lijkt me beter dan lijmen.

Hoe gaat dit precies in zijn werk? ik kan het niet vinden hier. en 120 pagina's door bladeren valt ook niet mee.

mark

red_vfr zei:
Ik krijg van de week hopelijk mijn easystar binnen. Nu las ik ergens dat je de motor met rubber vast kan zetten zodat hij makelijk te vervangen is. Dat lijkt me beter dan lijmen.

Hoe gaat dit precies in zijn werk? ik kan het niet vinden hier. en 120 pagina's door bladeren valt ook niet mee.

mark
Stukje fiets(binnen)band er omheen doen en dan vastlijmen op de gebruikelijke manier. Ik heb er geen ervaring mee, maar het lijkt me toch nog steeds verrekte lastig om de motor er uit te krijgen.

athvdk zei:
Zoeken kan zo gemakkelijk zijn :evil:

Hier http://www.modelbouwforum.nl/phpBB2...=0&postorder=asc&highlight=fietsband&&start=0 (1 na laatste bericht) wordt beschreven hoe het motortje met rubberstrookjes geklemd wordt.

Zoeken op dit forum valt niet zo erg mee. Je hebt wel gelijk dat het antwoord dicht bij stond, even over heen gekeken. Maar als je zoekt krijg je alleen de threads te zien, en dan is 120 pagina's niet ff doorgezocht.

Ik heb bij me easystar een jamara li-power 480 hs gekocht. Mag ik bij deze motor straffeloos de polen omdraaien, zodat de draairichting goed is? of kan dit niet en moet je een andere prop zoeken? misschien uit voorzorg een propadapter gebruiken? lijmen vind ik niet zo fraai.

Ikmoet nu 100gr. lood voor in de neus stoppen het zp goed te krijgen. Ik gebruik een lipo accu van 140gr. en iets zwaardere motor dus. Heb ook een koolstofstaafje van voor naar achter in de romp gelegd.

gr. Mark

wow red_vfr al 131 en dan nog beginnen met modelvliegen 8O
knap hoor :lol:

ik krijg waarschijnlijk maandag of anders dinsdag ofzo de easystar :) enkel en alleen voor lucht foto`s.. :)
ik zet hier ook wel ff een verslagje neer van het spul inbouwen (bushless)

Polen kun je gewoon omdraaien. :wink:

Prop adaptor met klemkonus gebruiken.

Je hebt een grotere motor om de 100 gram lood extra te bewegen. :oops:

Orginal zou met een lipo beter geweest zijn.

Maar iedereen wil power. Waarvoor.?

Mvg Johan

red_vfr zei:
Zoeken op dit forum valt niet zo erg mee. Je hebt wel gelijk dat het antwoord dicht bij stond, even over heen gekeken. Maar als je zoekt krijg je alleen de threads te zien, en dan is 120 pagina's niet ff doorgezocht.

Dat is niet helemaal waar. Standaard staat de zoekaktie inderdaad op onderwerpen, maar dat kun je onderaan de zoekpagina veranderen in "Berichten". Als je dan bijv. de eerste 500 tekens laat zien, ben je al een eind op weg.

Hallo allemaal,

ik heb net een easystar gekocht en ben aan het monteren.
Ik kocht een RR versie met regelaar, motor en servo's inbegrepen.
Ik had een ontvanger R 700 liggen, weet iemand hoe ik de zaak moet aansluiten?

Dank

Gust

Bedankt voor de optie bij het zoeken Aad. Dat is idd. makelijker.

De 480 motor geeft niet die extra balast. Maar de licht lipo's. Ik bouw de easystar zo dat ik de motor tzt makeiljk kan uitwisselen. Dan kan ik altijd nog met de origineel eens proberen. Denk dat een iets zwaarder vliegtuig in het begin niet veel last kan. Hoogstens wat kortere vluchttijden.

Ik zal jullie verder op de hoogte houden.

gr. Mark

je hoef hem niet te bouwen

je moet hem opladen en kan je dan al meteen vliegen
of is het een ARF????

bedankt

hallo,
er staat bij dat hij rtf(ready to fly). alleen volgensmijn zit er een rij zender bij. dus dat klopt niet. maarja als je al een zender hebt dan kan je die andere weer verkopen en dan zou je kunnen zeggen dat hij maar 100 euro is.
mvg
ps mischien kunnen we een ander draadje opennen dit is namelijk niet de easystar en het is een easystar draadje.

ik heb mijn ez ook binnen :D

ik wil hem gewoon standaart houden.

dus standaart motor met 30A Advanced ESC for Brushed Motors
en LiPo 7.4V 1700MAH (20C)

kan dit goed zodat ik later ook een ander motor op kan zetten.

groeten

Ik wil deze week een Easy Star kopen. Is dit een goede configuratie om ongeveer een half uur op te kunnen vliegen per opgeladen accu?

Code:
Aantal		Product  						
1		Easy Star 				 
1		Himodel Lipo 11,1V 460 mAh 15C 
1		Lipo save 3 cells  				
1		Lipo Charge 4  	
1		Air control 819 Lipo 
1		FF-4 T4EX 4/6/3 35 MHz 
2		SG 90 Micro servo

HTML staat aan maar tables werken niet :?

dat van die lipo wete je toch dat dat "zever" is?
450mah is way te weinig,doe je denk ik nog geen 3 min volgas mee,laat staan een half uur.

mvg sven

Dirk, in de meeste regelaars zit tegen woordig een liposafe in gebouwd.
Voor een 1/2 uur vlucht heb je een grotere accu nodig. Ca 2000mA/h

De regelaar heeft inderdaad al een lipo-save.

dat van die lipo wete je toch dat dat "zever" is?
450mah is way te weinig,doe je denk ik nog geen 3 min volgas mee,laat staan een half uur.
Dirk, in de meeste regelaars zit tegen woordig een liposafe in gebouwd.
Voor een 1/2 uur vlucht heb je een grotere accu nodig. Ca 2000mA/h
Dus zo een motor verbruikt 4A, 44W 8O , moet dat niet gekoeld worden? In de Easy Star zit die motor helemaal in het Elapor.
Als accu ga ik dan een Himodel Lipo 11,1V 2200 mAh 10C nemen.

Zo'n motor verbruikt inderdaad ca 4A, maar je vliegt nooit altijd vol gas. dus haal je wel meer dan 1/2 uur met zo'n accu.
De standaard motor is overigens een 7,2 volt model, 11,1Volt (vol wel 12,6) is dan wel erg veel te veel.
Ik zou dan een 2S pakketje nemen. of een andere motor.
Voor de motor zit een luchthapper, de lucht stroomd door de motor. koeling genoeg.

Ik heb een vraagje over de easystar.
Ik ga er dit weekend eindelijk 1ntje aanschaffen...

Nu de vraag; zou ik een rtf setje kopen of alle onderdelen los?
Wel wetende dat ik nog een oude vliegtuig zender heb (graupner fm314), moet enkel een nieuwe akku daarvoor kopen.
Lader heb ik al omdat ik geruime tijd met wagentjes bezig ben.

Weet iemand toevallig of de zender die bij de rtf set zit een beetje van kwaliteit is, alsook de servo's en batterij voor vliegtuig?
Wil wel een beetje goede onderdelen daarmee overweeg ik om alles los te kopen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back