multiplex EasyStar

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik heb helemaal geen kaas gegeten van elektro, wat kan ik met mijn opladers opladen? Misschien dat iemand me eea kan uitleggen vwb het verschil tussen lipo en nimh... En wat kan ik met mijn laders opladen en heb ik daar aparte stekkertjes voor nodig?

DM31 zei:
RR versie met ingebouwde motor, servo's en regelaar.
Zou ik niet doen.
Die heb ik een klein jaartje geleden ook gekocht en de regelaar die ze erbij leveren is écht r*k, kan maximum 8 Ampère aan terwijl het motortje veel meer trekt.
Resultaat: op willekeurige momenten houdt de regelaar ermee op omdat de thermische beveiliging hem afsluit...

Dit prul dus.

een lipo is lichter en heeft naar verhouding dus veel meer capiciteit,
en 1 lipo cell geeft 3.6 volt .
en om een lipo te laden moet je wel een lipo lader hebben, dit zijn speciale laders,
ook mag je een lipo nooit helemaal leeg maken , dan is hij stuk.
maar daar is volgens mij wel een stickie over..

Ow oke, een LiPo vervangt dus 3 cellen... zal ook wel duurder zijn, maja kan altijd nog in andere kisten... maar wat is het verschil tussen het aantal cellen? Meer cellen is meer volt, maar wat zie ik daarvan terug tijdens het vliegen? En is meer cellen ook langer vliegen, of ligt dat aan het aantal mAh?

Je moet gewoon 2 cellen hebben, dan klopt de spanning aardig voor de EZ*, de capaciteit van de cellen bepaald de vliegduur.

Dus op een pak van 2A/h kan 2x zolang vliegen als op een pak van 1A/h

Kijk eens op www.rctechnics.eu voor wat er zoal te koop is. voor 25euro heb je al een behoorlijk pakketje, voor 8x nimh ben je even veel kwijt

in een EZ kun je een 2 cells lipogebruiken of een 3 cells lipo.
7.2 of 11.1 volt dus .
en ja ze zijn duurder. zelf de accu`s maken had ik niet gedaan en om aan losse cellen te komen valt ook tegen voor een fatsoendelijke accu, bij bijv. www.rctechnics.eu vind je wel lipo`s , een 3 cellls 2200 mah kan denk ik goed in de EZ ?
of een 2200 mah 2cells .

joepe, gister eindelijk leren stijgen, landen en een looping met mijn ez :D

Ik kan -en wil- niet in je portemonnee kijken...
Met deze set kan je ongetwijfeld best leuk vliegen. Maar de lage prijs heeft natuurlijk zijn keerzijden:

Ik heb geen idee van de kwaliteit van die 3-kanaals Zebra zender, en 3 kanalen is precies genoeg voor die EasyStar. Maar dat betekent wel dat als je later eens een iets complexer vliegtuig wil besturen (bijvoorbeeld iets met rolroeren, dat is al het eerste dat zich voordoet) dan kan dat niet met deze zender en moet je een andere gaan kopen.

Deze set heeft een borstelmotor; het vliegt ongetwijfeld, maar zoals je uitgebreid op dit forum kan lezen hebben veel mensen hun EasyStar uitgerust met een borstelloze motor, in combinatie met een lipo accu. Dat vliegt vlotter, leuker en langer, en is dan ook duurder. Maar in principe is het later ook nog mogelijk om het toestel om te bouwen naar borstelloos.

Mocht je overwegen een set zonder zender te kopen; op Marktplaats zijn regelmatig heel behoorlijke zenders te koop. Hoewel je dan misschien wel beter advies kan vragen aan iemand die daar goed in thuis is. (Ik niet, sorry!)

O ja, en als je een eerdere mededeling in het Forum aanpast, dan zet je natuurlijk wel degene die je daar in een latere boodschap op gewezen heeft een beetje voor schut... :) in zo'n geval kan je eigenlijk beter je vraag gewoon opnieuw plaatsen...

Succes,
Bart

ik heb ook nog wel een 4 kanaals zendertje liggen, mag je van me hebben voor 70 euro incl verzendkosten, met 2 ontvangers en simulatorkabel + software, natuurlijk op 4mhz. pb me maar.

bdoets zei:
Deze set heeft een borstelmotor; het vliegt ongetwijfeld, maar zoals je uitgebreid op dit forum kan lezen hebben veel mensen hun EasyStar uitgerust met een borstelloze motor, in combinatie met een lipo accu. Dat vliegt vlotter, leuker en langer, en is dan ook duurder. Maar in principe is het later ook nog mogelijk om het toestel om te bouwen naar borstelloos.

Succes,
Bart

Is het ook mogelijk (heeft het zin, de gewone set up te houden, dus met borstelmotor maar een lipo gebruiken?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back